۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین افزایش ۲ و نیم برابری واردات از چین/ بیشترین آمار شکایت از رسانه‌ها مربوط به دولت یازدهم است
کد خبر: ۲۴۶۷۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۲۷ ساعت: ۸:۱۱ ↗ لینک کوتاه

وزیر سابق نفت در قزوین اعلام کرد:

افزایش ۲ و نیم برابری واردات از چین/ بیشترین آمار شکایت از رسانه‌ها مربوط به دولت یازدهم است

وزیر سابق نفت در قزوین بیان کرد: در دولت یازدهم آمار واردات از چین دو و نیم برابر شده است و این میزان به جز کالاهای قاچاقی است که پنهان می‌شود.

افزایش ۲ و نیم برابری واردات از چین/ بیشترین آمار شکایت از رسانه‌ها مربوط به دولت یازدهم است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ سید مسعود میرکاظمی وزیر سابق نفت در مراسم حامیان حجت الاسلام رییسی شب گذشته(سه شنبه) در مسجد محمدرسول الله قزوین اظهار کرد: برخی مفسدان امروز به شهدای گرانقدر مدافع حرم توهین می کنند و ما انتظاری جز این از آنها نداشتیم؛ لعنت خداوند بر کسانی که خانواده‌های شهدا رو تحقیر کردند.

وی ادامه داد: امروز در یک دوگانه حساس و مهم قرار گرفته‌ایم، یک جریان 20 سال مدیریت کرده، وزرای ثابتی داشته و اهداف مشترکی را دنبال کرده است و در جریان مقابل کسانی هستند که مدت زیادی را نتوانستد خدمت کنند و در یک دوره کوتاه چنان کاری کردند که مجبور به برپایی فتنه 88 شدند.

رییس تیم اقتصادی دکتر رییسی تصریح کرد: در یک گروه می‌گویند که نمی‌شود و نمی‌توانیم کار کنیم مگر اینکه به سمت کدخدا برویم، از همان روز نخست هم این سیاست را دنبال و پیروی کرده اند حال آنکه تفکر انقلابی گروه مقابل می‌گوید که ظرفیت‌های خوبی در درون کشور وجود دارد که می‌توان با همین ظرفیت‌ها سبب پیشرفت و رشد کشور شد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 3 هزار معدن فعال در کشور وجود دارد که این رقم بخش کوچکی از معادن کشف شده را شامل می‌شود، اضافه کرد: ایران در یک منطقه سوق الجیشی و استراتژیک قرار دارد که می‌تواند از قسمت‌های مختلف سبب پیشرفت و رشد اقتصادی شود.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: در بخش کشاورزی دارای یک ظرفیت خدادادی هستیم و در بسیاری از محصولات در دنیا در رتبه نخست قرار داریم و علاوه برآن مهم‌ترین ظرفیت کشور، وجود نیروی خلاق و جوانی است که به عنوان یک فرصت خارق العاده محسوب می‌شود؛ اما عده‌ای همین فرصت‌ها را به تهدید تبدیل می‌کنند.

میرکاظمی عنوان کرد: با یک قضاوت ساده می‌توان فهمید در حوزه هوا و فضا آیا ما با تعامل با غرب به موفقیت رسیدیم یا با استفاده از فرصت‌ها و جوانان این کشور به این موفقیت دست یافته‌ایم.

وی با بیان اینکه در حوزه‌های مختلفی مانند راهسازی و تولید نیروگاه‌ها نیز استفاده از فرصت جوانان سبب موفقیت شده است، افزود: اما در کشور و در هرحوزه که تحت تاثیر غرب قرار گرفتیم در آن حوزه نتوانستیم موفق شویم.
رییس تیم اقتصادی دکتر رییسی اذعان کرد: برخی امروز می‌گویند که دولت ما پول نداشت اما دولت قبلی پول داشت حال آنکه مصارف خرج شده دولت قبل، 668 هزار میلیارد تومان و مصارف خرج شده این دولت 680 هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه میزان بودجه عمرانی کم‌تر از 10 درصد است، خاطرنشان کرد: این عکس‌های یادگاری در افتتاح را هم بیشترش را با پروژه‌های دولت قبل انداختند علاوه بر آن می‌گویند که تورم را یک رقمی کردیم حال آنکه قوت قالب مردم در این چند سال حداقل دو برابر شده است و باید به این نکته توجه داشت که اگر هزینه مردم کم شده است چرا خود دولت هزینه جاری خود را چندین برابر زیاد کرده است؟

وی ادامه داد: وقتی می‌گوییم چرا 500 هزار نفر در نوبت وام ازدواج هستند؛ می گویند دولت پول ندارد، اگر پول ندارد چرا با 470 هزار میلیارد تومان نقدینگی، دولت را تحویل گرفتید و امروز دو برابر حجم نقدینگی شده است.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: چرا وقتی می‌گوییم مسکن مهر، عده ای می گویید مزخرف است اما می توانند بالای 500 هزار میلیارد تسهیلات به افراد خاص بدهند و حتی اسامی آنها را هم به قوه قضاییه نمی‌گویند.

وی گفت: رئیس جمهور گفته است بانک را شسته و رفته تحویل می دهیم، باید به این نکته توجه داشت که این دولت، در بهمن 95 بیش از 200 میلیارد به بانک مرکزی بدهی داشته است.

میرکاظمی اظهار کرد: در این سه سال صدا و سیما یک بار نگذاشت دولت قبل حقایق را به مردم بگوید، یک بار نگذاشتند سعید جلیلی نحوه مذاکرات خود را در صدا و سیما مطرح کند تا مردم با حقایق آشنا شوند.

وی گفت: در این دولت 2 و نیم برابر واردات از چین بیشتر از دولت قبل شده است که این رقم به جز کالاهای قاچاقی است که در خانه هایشان پنهان می‌کنند.

این کارشناس اقتصادی افزود: نرخ بیکاری 12.7 با یک ساعت کار در هفته در این کشور وجود دارد و از یک طرف بیکاری و طرف دیگ رپول ریختن به حساب سرمایه داران سبب افزایش فاصله طبقاتی شده است، یعنی فقیر، فقیر تر و غنی غنی‌تر شده است.

وزیر سابق نفت اذعان کرد: کمیته امداد می بیند که وضعیت عده‌ای روز به روز بدتر می‌شود که با هماهنگی مجلس شورای اسلامی قرار شد 20 درصد پول آنها زیاد شود حال آنکه این پول به جای کمیته امداد به حساب وزارت رفاه واریز شده و به اسم دولت تمام می‌شود.

وی تصریح کرد: دولت به مجلس پیشنهاد داده است که سالانه 950 هزار شغل باید ایجاد شود در حالی که به رقبای انتخاباتی خود ایراد می‌گیرد که مگر می‌شوند شغل ایجاد کرد.

میرکاظمی اضافه کرد: دولت کشور را معطل کرده و از طرفی طلب کار هم است، تمامی حرف دولت این شده است که در حال آوار برداری هستیم ولی وقتی آمار را می‌بینیم شاهد وضعیت دیگری هستیم.

وی اذعان کرد: میزان بدهکاری دولت به تامین اجتماعی نسبت به دولت گذشته چندین برابر شده است و امروز، اثر آفتاب تابان برجام را تنها رئیس جمهور می‌بیند و باید دید که آیا ما واقعا مشکل بینش و فرهنگ داریم؟

این مسئول خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری این مقدار درباره تمدن اسلامی و فرهنگ ایرانی و اسلامی صحبت کرده‌اند اما آقایان سند 2030 را امضا می‌کنند و تا تذکر رهبری هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند و ترس ما این است که باز هم اجرا کنند.
وی با بیان اینکه در منطقه هر کشور بند انگشتی ما را تهدید می‌کند، گفت: در اجلاس غیر متعهدها که در تهران برگزار شد 195 کشور امضا کردند که هسته ای ایران را به رسمیت می شناسیم آنوقت با امضای 6 کشور می گویند دنیا ما را به رسمیت شناخته است.

رییس تیم اقتصادی رییسی اضافه کرد: در طول 8 سال قبل متوسط قیمت نفت 79 دلار بود درحالی که در این دولت تا پایان 95 ، 65 دلار است اما بعد برخی از اعضای دولت مظلوم نمایی می کنند.

وی با اشاره به اینکه چندین مرکز تحقیقاتی در همین مدت چهار سال شروع به کار کردند که تمامی آنها از دولت اخراج شدند، عنوان کرد: عده ای 8 ماه در خیابان‌ها آتش می زدند، فیلم می‌ساختند، ندا آقا سلطان درست می‌کردند؛ اما وقتی چند نفر به سفارت عربستان حمله کردند می‌گویند سرمایه گذاری کشور مختل شد.

وی افزود: باید به جوانان عرض کنم که بیشترین آمار دادگاهی کردن رسانه‌ها در این دولت بوده است و هیچ زمانی نماینده را دادگاه نمی فرستادند ولی در این دولت فرستادند.

وزیر سابق نفت خاطرنشان کرد: وقتی آمریکا به عراق حمله کرد همین افراد به نظام فشار آوردند که با آمریکا بجنگیم، خیلی از اعضای دولت از سفارت آمریکا بالا رفتند.

وی ادامه داد: افراط یعنی اینکه یک روز در دوم خرداد با ناطق نوری جنگ کنند و امروز به عنوان بزرگ خود به حساب بیاورند، افراط یعنی اینکه یک روز در مقابل هاشمی رفسنجانی بایستند و روز دیگر عنوان نفر اول خود معرفی کنند، به خاطر همین موضوع رهبری فرمودند که به انقلابی‌ها برچسب نچسبانید و افراطی را درست بشناسید.

انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان