۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین واردات بی‌رویه و قاچاق کالا کمر تولیدکنندگان را شکسته است
کد خبر: ۲۴۶۴۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۲۵ ساعت: ۱۵:۱ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

واردات بی‌رویه و قاچاق کالا کمر تولیدکنندگان را شکسته است

نماینده مردم قزوین در مجلس بیان کرد: واردات بی رویه و قاچاق کالا پشت تولیدکنندگان ما را شکسته است و باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت کرد و فرهنگ سازی در این حوزه ضرورت دارد؛ زیرا بیشتر تولیدات داخلی ما کیفیت لازم را دارند.

واردات بی‌رویه و قاچاق کالا کمر تولیدکنندگان را شکسته است
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ؛ داود محمدی رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در جلسه تجلیل از فعالان عرصه اقتصاد در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد:یکی از پایه‌های اقتصاد مقاومتی تولید است و یکی از پایه‌های مهم این عرصه کارگران هستند که باید به آنها در این جلسه وقت صحبت داده می‌شد.

وی در ادامه افزود:در حوزه کشاورزی باید آب بهینه استفاده شود و بخش دام و طیور و کشاورزی در صنایع تولیدی و تنظیم قیمت ها به کمک نیاز دارند و با مشکلات جدی مواجه هستند.

نماینده مردم قزوین اذعان کرد: اجرای طرح بهین یاب قدم خوبی بود و سهم ما در قزوین مناسب است؛ اما با نظارت جدی باید به شغل مبدل شود و این موضوع باید استمرار یابد و منابع بانکی لازم تامین شود.

وی ادامه داد: در حوزه صنایع داخلی به بهسازی و ارتقای صنایع نیازمندیم و به علت عدم روزآمدی این حوزه کارایی لازم را ندارند.

این مسئول اضافه کرد: درباره منطقی شدن سودهای تسهیلات بانکی برای واحدهای تولیدی باید توجه لازم شود؛ امروز مشوق‌های صادراتی اعطا نمی شود باید این شرایط تصحیح شوند.

وی ابراز کرد: واردات بی رویه و قاچاق کالا پشت تولیدکنندگان ما را شکسته است و باید از تولیدکنندگان داخلی حمایت کرد و فرهنگ سازی در این حوزه ضرورت دارد؛ زیرا بیشتر تولیدات داخلی ما کیفیت لازم را دارند.

بخش خصوصی رقیب بخش دولتی نیست
محمدی بیان کرد: بحث مزیت معدن در کشور باید مورد توجه قرار بگیرد و هنوز ما ۲۰ درصد ظرفیت معادن را بیشتر استفاده نکرده ایم؛ حتی بانک‌ها نیز می‌توانند به این حوزه ورود پیدا کنند.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس عنوان کرد: بحث گردشگری باید برای افزایش زمینه اشتغال مورد توجه بیشتری قرار بگیرد و از نعماتی که به استان قزوین اعطا شده بهره لازم را برد؛ شب عید در سال جاری ۲۵ میلیون ماشین از قزوین عبور کرد این موضوع نشان از ظرفیت بالای گردشگری در استان دارد.

وی تصریح کرد: ما در عمل باید بخش خصوصی را تقویت کنیم؛ اگر باور کردیم بخش خصوصی رقیب دولت نیست و باید کمک کار هم باشند این موضوع می‌تواند کمک حال حوزه اقتصاد کشور باشد تا اقتصاد مقاومتی اجرایی شود.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در بخش رفع موانع تولید قوانین خوبی در مجلس تصویب کردیم و در کمیسیون اصل ۹۰ هم معوقات بانکی را پیگیری می‌کنیم و بحث دیگر نظارت بر اجرای قوانین مصوب است که در حال بررسی است که این موضوع به نفع تولیدکنندگان خواهد بود.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان