۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بازدید از موزه‌های قزوین رایگان است
کد خبر: ۲۴۶۴۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۲۵ ساعت: ۱۴:۷ ↗ لینک کوتاه

به مناسبت روز جهانی موزه؛

بازدید از موزه‌های قزوین رایگان است

بازدید از موزه‌های قزوین به مناسبت روز جهانی موزه رایگان است.

بازدید از موزه‌های قزوین رایگان است
محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: به منظور فرا رسیدن28 اردیبهشت ماه روزجهانی موزه و آغاز هفته میراث فرهنگی بازدید از کلیه موزه ها و اماکن تاریخی – فرهنگی قزوین برای عموم رایگان است.
 
وی ضمن گرامیداشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی گفت: روز جهانی موزه و سرآغاز هفته میراث فرهنگی فرصت مناسبی را برای مردم به ویژه نسل جوان فراهم می‌کند تا با آثار به جای مانده از دوره‌های تاریخی مختلف آشنا شوند که ترغیب و انگیزه بخشی به مردم برای شناخت بیشتر با این مواریث ارزشمند از اولویت‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به شمار می‌رود.

این مسئول افزود: پیرو بخشنامه ابلاغی از سوی اداره کل موزه‌ها و اموال منقول تاریخی–فرهنگی کشور، روز پنج شنبه 28اردیبهشت ماه 96 همزمان با اولین روز از هفته میراث فرهنگی کلیه موزه‌ها شامل کاخ موزه چهلستون، موزه شهر و موزه سنگ نگاره‌های مسجد جامع و اماکن تاریخی– فرهنگی تحت پوشش این اداره کل به صورت رایگان میزبان دوستداران تاریخ و فرهنگ و گروه‌های دانش آموزی و دانشجویی خواهند بود.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم برنامه‌های پیش بینی شده برای هفته میراث فرهنگی گامی موثر در جهت ارتقاء سطح آگاهی جامعه نسبت به تاریخ و تمدن این سرزمین و صیانت از این گنجینه‌های ارزشمند باشد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان