۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین افزایش مراکز درمانی و اقامتی معتادین در قزوین
کد خبر: ۲۴۶۴۴۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۲۵ ساعت: ۱۲:۲۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد:

افزایش مراکز درمانی و اقامتی معتادین در قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از افزایش مراکز اقامتی و درمانی معتادین در استان خبر داد و گفت: نبود کمپ استاندارد برای بانوان، دغدغه متولیان امر پیشگیری در استان است که امیدواریم این نیاز در سال جاری با کمک و مشارکت عمومی مرتفع شود.

افزایش مراکز درمانی و اقامتی معتادین در قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان قزوین پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در جلسه کمیته فرهنگی پیشگیری استان که در سالن جلسات اداره بهزیستی برگزار شد از افزایش مراکز درمانی و اقامتی معتادین در استان خبر داد و گفت: طی سال جاری کمپ بانوان، مرکز نگهداری شبانه از معتادین کارتن خواب و مراکز tc و dic در استان راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس کمیته فرهنگی و پیشگیری استان با تاکید بر اشتغالزایی معتادین بهبود یافته ایجاد اشتغال را بهترین راه جلوگیری از بازگشت دوباره معتادان به دام مواد مخدر عنوان و اظهار کرد: از آنجا که معتادان می‌توانند زمینه آلودگی سایر افراد جامعه به سمت اعتیاد را فراهم کنند ایجاد اشتغال برای آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل بهزیستی استان ایجاد و گسترش کارگاه‌های حمایت شده معتادین بهبود یافته در سال جاری را مهم‌ترین برنامه‌های کمیته فرهنگی و پیشگیری از اعتیاد استان دانست و اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد اغلب افراد بهبود یافته در صورت عدم حمایت‌های لازم مجدداً به سمت اعتیاد روی می‌آورند. 

وی جلوگیری از گرایش مجدد معتادان بهبود یافته به سمت مواد مخدر را ضرورتی اجتناب‌ ناپذیر خواند و گفت: با تثبیت و تقویت بعد مالی، روانی و جسمانی افراد، می‌توانیم از گرایش دوباره معتادان بهبود یافته به سمت اعتیاد، جلوگیری نماییم.

مدیرکل بهزیستی استان خاطرنشان کرد: در سال گذشته از 77 نفر معتاد بهبود یافته متقاضی شغل 37 نفر دوره‌های آموزشی آماده‌سازی شغلی را گذرانده‌اند و اقدام به دریافت وام‌های خود اشتغالی نموده‌اند.

وارثی با بیان اینکه از اهمیت و توجه به پیشگیری از اعتیاد بانوان غافل شده‌ایم، افزود: نبود کمپ استاندارد برای بانوان در استان، دغدغه متولیان امر پیشگیری در استان است که امیدواریم این نیاز استان در سال جاری با کمک و مشارکت عمومی مرتفع شود.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: حل مسائل و مشکلات معتادین مستلزم مشارکت اجتماعی است و این قشر به عنوان شهروندان همین شهر نیازمند برخورداری از حقوق مساوی خدمات شهری و نیازهای اجتماعی هستند که قطعا مجموعه شهرداری می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های خود کمک شایانی در احقاق حقوق این افراد نماید.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان