۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین المانیتور; آمریکا ممکن است طی روزهای آینده تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید کند
کد خبر: ۲۴۶۴۲۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۲۵ ساعت: ۱۰:۵۷ ↗ لینک کوتاه

طرح تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران هر ۱۲۰ روز نیاز به تمدید مجدد دارد.

المانیتور; آمریکا ممکن است طی روزهای آینده تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید کند

پایگاه خبری المانیتور از احتمال تعلیق مجدد تحریم‌های هسته‌ای ایران در فاصله دو روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر داد.

المانیتور; آمریکا ممکن است طی روزهای آینده تعلیق تحریم‌های ایران را تمدید کند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، پایگاه اینترنتی المانیتور در گزارشی نوشت: پیش‌بینی می‌شود دولت "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، طی روزهای آینده تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران را برای یک دوره 120 روزه دیگر تمدید کند. این اقدام در شرایطی که آمریکا همچنان بر بررسی و بازنگری برجام تاکید دارد در راستای عمل به تعهدات این کشور در قبال توافق هسته‌ای صورت می‌گیرد. 

به گفته یک منبع آگاه، تمدید معافیت‌های بین‌المللی از اعمال تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران احتمالا 17 مه (27 اردیبهشت) یعنی یک روز پیش از سفر ترامپ به خاورمیانه و دو روز پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران امضا خواهد شد.

المانیتور در ادامه این گزارش آورده است: "حسن روحانی"، رئیس جمهور ایران، توافق هسته‌ای با شش قدرت جهانی را محور اصلی مبارزات انتخاباتی خود قرار داده است؛ اما رقبای وی معتقدند مردم ایران هیچ سودی از توافق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها نبرده‌اند.

دولت ترامپ چندی پیش اعلام کرد با هدایت شورای امنیت ملی آمریکا در حال بازنگری سیاست‌های این کشور در قبال ایران است؛ اما تا رسیدن به نتیجه قطعی به تعهدات خود در قبال برجام پایبند خواهد ماند.

یک مقام آگاه در وزارت خارجه آمریکا که نامش فاش نشده است، نیز در این باره گفت: ما به تعهدات خود پایبند خواهیم بود اما به طور همزمان به بررسی توافق هسته‌ای نیز ادامه خواهیم داد. 

طرح تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران هر 120 روز نیاز به تمدید مجدد دارد. آخرین بار "باراک اوباما"، رئیس جمهور سابق آمریکا، تمدید تعلیق‌ها را امضا کرد و دونالد ترامپ موظف است برای ممانعت از نقض برجام آن را در هفته سوم ماه مه تمدید کند. بخش دیگری از تحریم‌های هسته‌ای ایران نیز نیاز به تمدید 180 روزه دارند که هنوز تا سررسید آن فرصت باقی است.

"رکس تیلرسون"، وزیر امور خارجه آمریکا، ماه گذشته در اولین گزارش دولت ترامپ به کنگره درمورد برجام، اذعان کرد ایران به تعهدات خود در توافق هسته‌ای پایبند بوده است؛ اما فقط یک روز بعد در سخنانی شدیداللحن مدعی حمایت ایران از تروریسم، دولت "بشار اسد" و محور مقاومت شد که به تصور وی، عامل برهم زدن ثبات در منطقه خاورمیانه هستند. وی در ادامه خواستار اتخاذ سیاستی بازدارنده از سوی دولت آمریکا علیه ایران شد.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان