۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین کمک یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی مردم استان در جشن نیکوکاری
کد خبر: ۲۴۶۴۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین خبر داد:

کمک یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی مردم استان در جشن نیکوکاری

صفری گفت: امسال تا کنون یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جمع آوری شده که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ میلیون تومان رشد را نشان می دهد. پیش بینی ما بر این است که در روزهای باقی مانده، کمک های مردمی به صورت نقدی و غیر نقدی به ۱.۵ میلیارد تومان برسد.

کمک یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی مردم استان در جشن نیکوکاری
هدایت صفری مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین با اشاره به میزان مشارکت های مردمی در جشن نیکوکاری اظهار داشت: در جشن نیکوکاری امسال شاهد برپایی دو هزار و 132 پایگاه در استان بودیم؛ هم چنین در این راستا، یک هزار و 115 مدرسه را برنامه ریزی کرده بودیم تا با ورود به مدارس ضمن اشاعه فرهنگ نوع دوستی، انفاق وکمک به هم نوعان که در ایجاد همبستگی، وحدت و انسجام ملی بسیار تاثیر گذار خواهد بود، بستری مناسب جهت مشارکت و آگاهی دانش آموزان فراهم شود.

1a صفری در ادامه افزود: هسته های مردمی، واحدهای تولیدی و نهایتاً پایگاه های موجود در سطح شهر با کمک و هم یاری بسیج، کمیته امداد امام خمینی (ره)، آموزش و پرورش و صدا و سیما در برگزاری هر چه بهتر این برنامه همکاری و مشارکت فعالی داشتند.
افزایش 100 میلیون تومانی کمک های مردمی استان قزوین در جشن نیکوکاری وی با بیان این که"سال گذشته یک میلیارد و 100 میلیون تومان در آمد جشن نیکوکاری مردم استان قزوین بود" خاطر نشان کرد: امسال نیز با توجه به آخرین آمارها، 1 میلیارد و دویست میلیون تومان تا کنون جمع آوری شده که نسبت به سال گذشته 100 میلیون تومان رشد را نشان می دهد.
البته پیش بینی ما بر این است که در روزهای باقی مانده، کمک های مردمی به صورت نقدی و غیر نقدی به 1.
5 میلیارد تومان برسد.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین یادآور شد:  برآورد اولیه ما این بود که امسال با 20 درصد رشد نسبت به سال گذشته، 1 میلیارد و 375 میلیون تومان درآمد داشته باشیم.

2 وی در ادامه با اشاره به این که "معمولاً کمک های مردمی به صورت 40 درصد نقدی و 60 درصد کالایی است" افزود: صورت جلسات بخشی از حوزه های استانی که کمک های مردمی را جمع آوری کرده اند هنوز به کمیته امداد نرسیده، انشاالله طی دو روز آینده مبالغ به طور دقیق ارائه می شود.
صفری تاکید کرد: وجوهاتی که به دست ما رسیده اند در اسرع وقت توزیع و کالاها نیز بعد از شماره گذاری تا پایان سال به جامعه هدف که از قبل شناسایی و در کمیته امداد ثبت شده اند؛ تحویل داده می شود.
47هزار نفر در استان قزوین به صورت دائمی تحت پوشش کمیته امداد هستند این مسئول تصریح کرد: طی این هفته باید فعالیت های مربوط به این حوزه جمع بندی شود زیرا کمک های نقدی به دلیل محدودیت ادارای، قابل انتقال به سال مالی بعدی نیست از طرف دیگر به لحاظ شرعی وظیفه داریم وجوهات امانی را با سرعت با توجه به نیت متولیان به دست افراد نیازمند برسانیم.

1

مدیر کل کمیته امداد با اشاره به تعداد افراد تحت پوشش این سازمان، خاطر نشان کرد: نزدیک به 47 هزار نفر در استان قزوین به صورت دائمی تحت پوشش کمیته امداد هستند علاوه بر این، افرادی نیز از قبل شناسایی شده اند که به صورت موردی به آنان خدمات ارئه می شود.
در مجموع 90 هزار نفر جامعه هدف محسوب می شوند که از این تعداد دو هزار و 200 نفر از خانواده ایتام هستند.
وی در پاسخ به این سوال که رتبه استان قزوین در مقایسه با سایر استان ها در بخش مشارکت های مردمی چگونه است، گفت: گزارش کل استان ها فعلا نهایی نشده، ولی معمولا استان قزوین در حوزه مشارکت های مردمی نسبت به استان های هم تراز خود برتری محسوسی دارد.
اختصاص رتبه 4 سال 91 به استان قزوین در حوزه کل مشارکت های مردمی صفری اضافه کرد: استان قزوین قابل رقابت با استان های بزرگ و برخوردار از نظر جمعیتی و مساحتی می باشد؛ به طوری که در تقسیم بندی که سال گذشته توسط مرکز انجام شد از بعد درآمدی در کنار استان های بزرگی همچون مازندران و اصفهان قرارداشتیم.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین در پایان یادآور شد: در حوزه کل توسعه مشارکت های مردمی، استان قزوین علی رقم اینکه تنها 1 درصد از مساحت جمعیتی کل کشور را داراست سال 91 در همه سرفصل ها رتبه چهارم را به خود اختصاص داد به طور مثال در حوزه ایتام استان قزوین در 9 ماهه ابتدای سال، 190 هزار تومان میانگین سرانه یک یتیم بود که تقریبا بیش از دو برابر میانگین سرانه کشوری است.
انتهای پیام/ 7003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان