۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دعوت کنندگان و حامیان سخنرانی کرباسچی در قزوین سریعا عذرخواهی کنند
کد خبر: ۲۴۶۲۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۲۴ ساعت: ۱۴:۳ ↗ لینک کوتاه

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان:

دعوت کنندگان و حامیان سخنرانی کرباسچی در قزوین سریعا عذرخواهی کنند

در بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان آمده است: متاسفانه دیروز پس از آن که بیانیه‌های متعدد اقشار مختلف در محکومیت این سخنرانی جوابی نداشت و تجمع مردمی باعث شد که برگزار کنندگان به خودشان بیایند و این برنامه را لغو کنند شاهد بداخلاقی‌هایی بودیم که جای بسی تاسف دارد!

دعوت کنندگان و حامیان سخنرانی کرباسچی در قزوین سریعا عذرخواهی کنند
به گزارش خبرنگار دانشگاه صبح قزوین ؛ شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین به دلیل دعوت ستاد حجت الاسلام روحانی از غلامحسین کرباسچی به قزوین بیانیه‌ای به شرح زیر منتشر کرد: 

آقای محمد علیخانی اگر مادر شهید نبود امروز باید در کوره‌های آجرپزی دنبال مخفی‌گاه می‌گشتید!

بسمه تعالی
روز گذشته در قزوین شاهد دعوت ستاد انتخاباتی یکی از نامزدهای ریاست جمهوری از غلامحسین کرباسچی یکی از مفسدان بزرگ اقتصادی بودیم که با تجمع اقشار مختلف مردم و دانشجویان و اعتراض گسترده خانواه معظم شهدا به خصوص خانواده شهدای مدافع حرم این مدعو سخنرانی خود را لغو کرده و همایش بدون حضور کرباسچی به پایان رسید.

در این میان نکاتی چند قابل ذکر است که لازم می‌دانیم در این مقوله متذکر شویم:

یک) بدون شک برگزاری تجمعات و اعلام حمایت از نامزدها در سایه مجوزهای قانونی بلامانع است و تاکنون هم ستاد مزبور تجمعات مختلفی گرفته که به خوبی برگزار شده و هیچ مشکلی پیش نیامده است، از آن جمله تجمعی که با حضور جناب آقای باقری برگزار شد، یا تجمع روز گذشته با حضور مردم محمدیه و مهرگان با حضور شخص شیخ قدرت علیخانی، یا گردهمایی مدیران و فعالان صنعت حامی دکتر روحانی در سالن کوثر یا تجمعات عدیده ای که در روزهای مختلف برگزار شده است، فلذا اصل برگزاری تجمع مورد اعتراض کسی نبوده است آنچه که مورد اعتراض بوده و متاسفانه چه از طرف متولیان تجمع، چه از طرف مجوزدهندگان به آن توجهی نشده بود حضور شخص آقای کرباسچی به عنوان سخنران بوده است، مفسد سابقه داری که اخیرا هم در بیانات توهین آمیزی دل خانواده معظم شهدای مدافع حرم را خون کرده بود؛

این دعوت بدون شک از طرف هر کس و هر ستادی باشد محکوم است و باید جلوی چنین گستاخانی که یک روز بیت المال را قبضه کرده و یک روز به فرهنگ ناب مقاومت و ایثار و شهادت حمله می‌کنند گرفته شود؛ جای تاسف دارد که چگونه نهادهایی مثل فرمانداری قزوین که این روزها باید حافظ فضای آرامش و نشاط در شهر برای حضور گسترده مردم در انتخابات باشند با صدور مجوز جهت سخنرانی چنین فردی به خانواده معظم شهدای مدافع حرم دهن کجی می‌کنند!

دو)از لحظه ای که خبر حضور کرباسچی در قزوین منتشر شد خانواده معظم شهدا، دلسوزان انقلاب و همچنین شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در بیانیه‌های جداگانه ای ضمن اعلام تاسف از این دعوت، هشدار داده بودند که عواقب حضور این سخنران به عهده دعوت کنندگان و حامیان پشت پرده آن است؛

اما متاسفانه گویی عده ای عادت به لج بازی با ارزش‌ها پیدا کرده اند و علی رغم همه هشدارها قبول نکردند با انتشار بیانیه ای ضمن احترام به این دلسوزی از دعوت خود منصرف شوند، که همین اقدام نابخردانه باعث شد گروه‌های مختلف مردمی در جلوی محل برگزاری مراسم تجمع و اعتراض گسترده خود را به گوش متولیان برسانند، این تجمع نشان داد همه کسانی که در پشت صحنه این دعوت به دنبال رادیکال کردن فضا و اهانت به ارزش‌ها هستند باید به هوش باشند که حضور چنین افرادی هیچ گاه در قاموس قزوین به عنوان دارالمومنین نخواهد گنجید.

به راستی درود بر عزت و شرف خانواده معظم شهدا، به خصوص خانواده‌هایی که دیروز در طلیعه اقشار مختلف مردم ضمن حضور، بصیرت انقلابی خویش را به نمایش گذاشتند و بدا به حال آن متولیانی که بی توجه به مقدسات و احساسات پاک مردمی می خواهند از راه ایجاد تفرقه برای خود کیسه رای بدوزند! درود بر خانواده شهید سیاهکالی، درود بر خانواده شهید چگینی، درود بر خانواده شهید پورمراد، درود بر مادر شهید حجت اسدی که مردانه در مقابل این دعوت نابهنجار ایستاد و گفت: از کسانی مثل کرباسچی که شکم‌های آنها پر از حرام است توقعی جز توهین به شهدا را نداریم، که روز عاشورا هم سیدالشهدا در مقابل توهین یزیدیان فرمود "ملئت بطونکم من الحرام شکم هایتان از لقمه‌های حرام پر شده است" از برخی در قزوین گلایه مندم که چرا این توهین کننده را به قزوین دعوت کردند!

سوم)نکته قابل توجه این بود که نه مردم عزیزی که در اعتراض به این سخنرانی تجمع کرده بودند و نه عزیزانی که در حمایت از نامزد مزبور به محل آمده بودند تنشی با هم نداشتند چون موضوع دعوا حضور مفسدی بود که سوابقش روشن است:

وی که پس از دوره ای گذار فکری از لباس روحانیت خارج شد، در سمت شهرداری تهران اولین و یکی از بزرگترین مفاسد اقتصادی کشور را به نام خود زد و ضمن سه سال محکومیت، ده سال هم از مناسب دولتی منفصل شد، این مفسد بزرگ در دوره فتنه سال 88 هم نقش خود را به خوبی ایفا و به عنوان آتش بیار معرکه فتنه انتخابات ظهور یافت، وی که مسئول ستاد کروبی بود با وقاحت تمام و در جلوی دوربین های عکاسان متحیر به کروبی رای نداد، ولی فردای همان روز در مصاحبه با تلویزیون ضد نظام بی بی سی انتخابات و نظام مقدس جمهوری اسلامی را زیر سوال برد! و با ادعای تقلب قصد تخریب افکار عمومی را داشت، این مفسد بزرگ در تازه ترین اظهارات سخیفش که مایه شرمساری خود اصلاح طلبان و اعتراض گسترده بدنه مردمی اصلاحات شد با اهانت به شهدای مدافع حرم گفته بود: مگر ما جوان های خود را از سر آب آورده ایم بروند شهید شوند!

حالا قضاوت با مردم است، آیا کسانی که از چنین شخص مفسد معلوم الحالی دعوت می‌کنند خطا کار نیستند؟ آیا اینها نیستند که به دنبال ایجاد تفرقه و شکستن مقدسات هستند؟ چرا تا کنون در تجمعات انتخاباتی این اعتراضات نشده بود؟! تاوان این هتک حرمت به شهدای مدافع حرم را باید کسانی بدهند که امروز از این فرد دعوت می کنند و علی رغم همه اعتراض ها بنا دارند برنامه خود را برگزار کنند!

چهارم)نکته قابل تامل در فضاسازی رسانه‌ها نحوه پرداختن به این موضوع بود، بیش از همه آن چیزی که باعث تاسف و انزجار است سخنان مسئول ستاد انتخاباتی نامزد مزبور است که در آن ضمن توهین به تجمع کنندگانی که به دعوت خانواده معظم شهدای مدافع حرم از اقشار مختلف مردم در این محل جمع شده بودند و بدون هیچ بی احترامی خواستار لغو این سخنرانی شدند آنها را لباس شخصی نامید و گفت: رفتارهای غیر مدنی عده ای آشوبگر بر آرای کاندید ما خواهد افزود! ایشان در گوشه دیگری از صحبت خود ضمن مظلوم نمایی گفت: ما حاضر نیستیم به هر قیمتی مراسم ما برگزار شود و به مردم آسیب وارد شود!

در جواب این توهین‌های آشکار باید گفت اولا شما که خروش مردم و بیانیه‌های متعدد خانواده‌های شهدا در محکومیت این دعوت را دیدید اگر واقعا مردم برایتان مهم بودند چرا این دعوت را لغو نکردید؟ تا این گونه باعث تفرقه شوید!

ثانیا از آنجا که زبان خانواده معظم شهدا و اقشار مختلفی که با تجمعشان تودهنی بزرگی به مفسدان زدند مانند شما به توهین باز نخواهد شد بگذارید از زبان همان کسی صحبت کنیم که این تجمع در حمایت از او برگزار شده بود! اگر قرار است خانواده شهدا لباس شخصی باشند، مادر شهید مدافع حرم آشوبگری باشد که رفتار غیر مدنی دارد شما هم باید "بروید به جهنم!" شما را باید سپرد به دست داعش تا حساب کار دستتان بیاید! آقای محمد علیخانی امروز شما امنیتتان را دارایی سرشارتان را مدیون همین مادر شهید هستید!" بزدل سیاسی" هستید ولی قبول ندارید!

انقدر مرد نیستید که از پس تزهای روشنفکری اقرار کنید که اگر امروز شهدای مدافع حرم نبودند شما باید در کوره‌های آجرپزی بویین زهرا دنبال لانه ای برای مخفی شدن می گشتید! بی شناسنامه ای هستید که هویتتان را از شهدا دارید ولی نابخردانه لگد می‌زنید!

مادر شهید مدافع حرم افراطی نیست، آشوبگر نیست، دنبال منافع دنیا نیست، که اگر بود پسرش به جای جنگ در سوریه الان مثل شما و نزدیکانتان باید در گوشه راحت استخرها و باغ های اطراف قزوین خوش می گذراند!

شما "تازه به دوران رسیده"هایی هستید که یادتان رفته است چگونه از این مردم بارها سیلی خوردید و باز هم سیلی خواهید خورد! این ها همان توهین هایی است که از طرف جناب روحانی به منتقدانش حواله شده ولی گویی خود شما بیش از هر کس دیگری لایق این صفات هستید!

بترسید از روزی که پرده‌ها بیفتد و رازهای مگو فاش شود آنگاه همان مردمی که از شما حمایت می کنند رویتان را هم نگاه نخواهند کرد! بترسید از روزی که آه پدر شهید حجت اسدی شما را بگیرد! بترسید از لحظه ای که خشم انقلابی جوانان شما را "به جهنم بفرستد!" آبروی شما از این خاندان است خودتان را بیش از این بی آبرو نکنید!!!

پنج) متاسفانه دیروز پس از آن که بیانیه‌های متعدد اقشار مختلف در محکومیت این سخنرانی جوابی نداشت و تجمع مردمی باعث شد که برگزار کنندگان به خودشان بیایند و این برنامه را لغو کنند شاهد بداخلاقی‌هایی بودیم که جای بسی تاسف دارد!

ضرب و شتم مدیر خبرگزاری فارس و کشیدن چادر خبرنگار روزنامه جوان از طرف مدعیان آزادی بیان چیزی نیست که بشود از کنار آن به سادگی گذشت! باید گفت این چه تفسیری از آزادی است که به مفسد اقتصادی تریبون میدهد ولی خبرنگار را زیر کتک می‌گیرد!

این چه آزادی بیان است که تاب یک اعتراض مردمی را ندارد و آن را حرکتی سازماندهی شده از طرف لباس شخصی‌ها می‌پندارد! ستاد نامزد مزبور باید پاسخگوی این هتک حرمت و این واقعه تاسف بار باشد! نمی‌شود شعار آزادی بدهیم ولی خبرنگار رسانه را زیر کتک بگیریم!

در همین راستا لازم است دادستان محترم و مسئولین محترم امنیتی سریعا عاملان این ضرب و شتم و البته مهمتر از آن کسانی که این بلوای نابخردانه را در بحبوحه خلق حماسه سیاسی در استان قزوین برپا کرده اند شناسایی و مورد تعقیب قضایی قرار دهند و صد البته باید ستاد حجت الاسلام روحانی( از آنجا که دکتر بودن ایشان در هاله ای از ابهام است از مرقوم کردن دکتر روحانی معذوریم!) ضمن انتشار بیانیه ای رسمی خط و مرز خود را از عاملان این ضرب و شتم صراحتا اعلام کرده و از خانواده معظم شهدای مدافع حرمی که توسط رییس ستاد، جناب آقای محمد علیخانی مورد هتک حرمت و توهین قرار گرفتند سریعا عذرخواهی شود.

در پایان ضمن دعوت از همه ستادهای انتخاباتی جهت حفظ آرامش و جلوگیری از برگزاری چنین برنامه هایی که فضا را متشنج می کند متن دست نوشته داریوش سجادی اصلاح طلب مقیم "خارج از کشور" را که خطاب به کرباسچی نوشته شده است می آوریم باشد که این متن به غیرت دعوت کنندگان از کرباسچی و اصلاح طلبانی مثل محمد علیخانی در داخل کشور بربخورد و طی بیانیه ای رسمی از خانواده معظم شهدای مدافع حرم عذرخواهی کنند! البته اگر غیرتی و شرفی و اهمیتی برای خانواده معظم شهدا باقی مانده باشد!!!!

داریوش سجادی، اصلاح طلب مقیم خارج از کشور خطاب به کرباسچی نوشت: اسائه ادب غلامحسین کرباسچی به ساحت قدسی حافظان حرم و خانواده محترم شهیدان و سربازان دلاور سردار قاسم سلیمانی شایسته یک تو دهنی جدی به این تبختر پر بلاهت است.

آقای کرباسچی! وقتی بلد نیستی گاله دهنت را بقاعده باز کنی گریزی از آن نیست که می بایست گاله دهان کثیفت را به قاعده بست!

جناب کرباسچی ـ مطمئن باش اگر هنگام صدور آن ترهات شخصاً نزدتان حضور داشتم، دندان هایت را در دهان کثیفت خرد می کردم و ارزنی نیز خود را معطل اطوارهای روشنفکری و مدنی بازی و «خشونت بد است» و «من خیلی متمدنم» نمی کردم!

بی کفایت! اگر سلیمانی و سربازان سلیمانی و رزم حماسی و قهرمانانه ایشان در شامات نبود اکنون حضرتعالی بجای آن که از پشت میکروفون و در حریم امن مملکت لن ترانی علیه آن دُردانگان کنی می‌بایست از خوف داعش با زن و بچه ات در بیابان‌های ساوه دنبال جان پناه می‌گشتی!

خیر آقای کرباسچی! تصاحب کرسی ریاست جمهوری تا آن اندازه ارزش ندارد تا برای پیروزی نامزدتان هر ترهاتی را از دهان تان برون ریخت بیان کنید.کاخ ریاست جمهوری پاستور با تمام اجزاء و جوانبش بر سرتان خراب شود اگر آن قدر شعور ندارید تا بفهمید رئیس جمهورتان نیز مانائی اش در قدرت را مدیون رشادت سلیمانی و سربازان سلیمانی در شامات اند.

والسلام علی من اتبع الهدی
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان