۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین پرداخت رشوه از سوی برخی کاندیداها باید در نماز جمعه روشنگری شود/ امضای سند ۲۰۳۰ توسط دولت اقدامی ننگین بود
کد خبر: ۲۴۵۹۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۲۳ ساعت: ۱۳:۳۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان:

پرداخت رشوه از سوی برخی کاندیداها باید در نماز جمعه روشنگری شود/ امضای سند ۲۰۳۰ توسط دولت اقدامی ننگین بود

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین گفت: دین در هیچ ایام و دوره‌ای تعطیل‌بردار نیست و باید در ایام انتخابات امر به معروف و نهی از منکر با جدیت دنبال شود.

پرداخت رشوه از سوی برخی کاندیداها باید در نماز جمعه روشنگری شود/ امضای سند ۲۰۳۰ توسط دولت اقدامی ننگین بود
به گزارش خبرنگار صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین در دومین جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین در سال 96 که صبح امروز (شنبه) برگزار شد، با تبریک ولادت با سعادت امام زمان (عج) اظهار کرد: باید زیبایی‌ ارزش‌های دینی در جامعه‌ای که منتظر ظهور امام زمان (عج) است، دیده شود.

وی افزود: ناهنجاری‌ها در هر عرصه‌ای برای نظام اسلامی و جامعه‌ای که منتظر ظهور منجی عالم بشریت است، زیبنده نیست و ناهنجاری‌هایی که در عرصه انتخابات در این ایام مشاهده می‌کنیم بیان کننده این مطلب است که جامعه هنوز آمادگی ظهور امام زمان (عج) را ندارد.

در خطبه‌های نماز جمعه موازین دینی و الهی را تبیین می‌کنیم
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خطبه‌های دیروز نماز جمعه قزوین، یادآور شد: ما وظیفه داریم مبانی دینی و دستورات الهی را در خطبه‌های نماز جمعه تفسیر و تبیین کنیم و حالا اگر هر بخشی از صحبت‌ها ضمیرش برگردد به شخص و یا جریان خاصی، آن‌ها باید خودشان را اصلاح کنند و با موازین دینی و الهی هماهنگ شوند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه ما نمی‌توانیم سمت و سوی دین را با کسانی که مخالف ارزش‌های دینی حرکت می‌کنند، هماهنگ کنیم، تأکید کرد: وظیفه و رسالت خطیب جمعه بیان ارزش‌های دینی و روشنگری در خصوص منکرهایی است که در جامعه رخ می‌دهد؛ حال اگر کسی از این ماجرا آسیب می‌بیند باید خودش را اصلاح کند و در راستای ارزش‌های دینی گام بردارد.

اگر کسی برخلاف دستور دین با افزایش قدرت نظامی مخالفت کند، باید سرش فریاد کشید
وی با اشاره به آیه شریفه «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ»، اذعان کرد: برخی‌ها در مقابل نص صریح قرآن با افزایش توان نظامی و نشان دادن قدرت نظامی به دشمن، برای ایجاد رعب و ترس در آن‌ها مخالفت می‌کنند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین در این خصوص اضافه کرد: هر آدمی خلاف نص صریح قرآن حرف بزند، باید سرش فریاد کشید و با او به شدت مخالفت کرد و فرقی نمی‌کند چه کسی و از چه جناح و جریانی باشد.

سکوت در برابر منکرات مسئولان در خطبه‌های نماز جمعه جایز نیست
عابدینی با تأکید بر اینکه رشوه از مصادیق بارز منکر در جامعه محسوب می‌شود و اقدام ناپسندی است، گفت: اگر کسی در آستانه انتخابات برای اینکه رأی بیشتری بدست آورد، به گروهی وام پرداخت کرد، مصداق بارز رشوه محسوب می‌شود و باید در مقابل این غلط روشنگری کرد.

وی عنوان کرد: نماز جمعه را برای همین قصه‌ها برپا کرده‌اند؛ اگر قرار باشد نماز جمعه برگزار شود و آب از آب تکان نخورد، منکرات بیان نشود، و به خاطر اینکه ممکن است به فلان شخص و یا جریان بر بخورد، سکوت اختیار کنیم، با اهداف نماز جمعه در تضاد است.

در خطبه‌های نماز جمعه سیاسی‌کاری نمی‌کنیم
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه ما سیاسی کاری نمی‌کنیم و در خطبه‌های نماز جمعه موازین دینی را مطرح می‌کنیم، ابراز داشت: قوانین ما در مقابل دین قرار ندارند؛ اما برداشت‌های غلط برخی از مسئولان از قانون، مشکلات بسیاری را پدید می‌آورد و باید در مقابل چنین پدیده‌هایی فریاد برآوریم و نگذاریم برخی‌ها هر طور دلشان خواست قانون را تحلیل کنند.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه نباید در ایام انتخابات امر به معروف و نهی از منکر تعطیل شود، تأکید کرد: دین در هیچ ایام و دوره‌ای تعطیل‌بردار نیست و باید در ایام انتخابات امر به معروف و نهی از منکر با جدیت دنبال شود.

اگر یهودی هم بودیم باید با سند 2030 مخالفت می‌کردیم
وی امضای سند 2030 توسط برخی از مسئولان و تأکید بر اجرای آن در مدارس را اقدامی ننگین دانست و تصریح کرد: در سند 2030 ازدواج زن با زن و مرد با مرد در قالب خانواده به شمار می‌آید؛ اگر یهودی هم بودیم باید با چنین سند ننگینی مخالفت می‌کردیم.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه اگر برخی‌ها گمان می‌کنند خطبه‌ها تند بوده، علتش آن است که اقدامات آن‌ها تند و بسیار نابجا بوده و ما نمی‌توانیم از کنار آن‌ها به راحتی عبور کنیم زیرا صراحتاً در مقابل مبانی دینی، اخلاقی و انسانی قرار دارد.
انتهای پیام/2002





با هیچ فشاری امام جمعه در مقابل منکرات مسئولان سکوت نخواهد کرد



آیت‌الله عابدینی ادامه داد: برخی‌ها می‌خواهند به ما فشار بیاورند و ما در مقابل اشتباهات آن‌ها سکوت اختیار کنیم تا به مردم بگویند ما امام جمعه شما را سر جایش نشاندیم و در آن‌ها ترس ایجاد کنند، اما ما هرگز در مقابل هنجارشکنی‌ها و اقدامات خلاف عفت و موازین دینی سکوت نخواهیم کرد و با جدیت در مقابل آن‌ها موضع خواهیم گرفت.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان