۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین روحانی بسیاری از مصوبات قانونی را اجرایی نکرد/ عده‌ای باور ندارند می‌توان دولت اسلامی تشکیل داد
کد خبر: ۲۴۵۸۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۲۳ ساعت: ۱۰:۴۲ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل سیاسی:

روحانی بسیاری از مصوبات قانونی را اجرایی نکرد/ عده‌ای باور ندارند می‌توان دولت اسلامی تشکیل داد

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: رئیس جمهور قانون امر به معروف و نهی از منکر که مصوبه مجلس و مورد تایید رهبری است را اجرایی نکرد، رییس جمهور مگر حقوقدان نیست و نمی‌داند که قانون باید اجرا شود، پس چرا اجرا نشد.

روحانی بسیاری از مصوبات قانونی را اجرایی نکرد/ عده‌ای باور ندارند می‌توان دولت اسلامی تشکیل داد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ حجت الاسلام قاسم روانبخش کارشناس مسائل سیاسی شب گذشته(جمعه) در مسجد سنجیده قزوین اظهار کرد: اگر روی زمین حاکم سالم زندگی کند آن زمین زنده است و اگر بر روی زمین حاکم ناسالم حکومت کند؛ آن سرزمین ناموفق خواهد بود.

وی افزود: ما برای ارزش‌های اسلامی انقلاب و حکومت کردیم اما متاسفانه در 37 ساله گذشته همچنان در مرحله ای از مراحل درجا زدیم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: مرحله اول حکومت سرنگونی طاغوت بود که این موضوع اتفاق افتاد، مرحله دوم نظام سازی بود که این موضوع هم بعد یک سال انجام شد و نظام جمهوری اسلامی شکل گرفت.

وی اضافه کرد: از دو سال پس از پیروزی انقلاب هنوز در مرحله دولت اسلامی درجا می‌زنیم، در دولت اسلامی بانکداری ربوی معنا ندارد؛ اما متاسفانه این موضوع در کشور ما وجود دارد.

روانبخش اذعان کرد: آموزش و پرورش و دانشگاه ما اسلامی نیست و در کتب دانشگاهی مطالبی منتشر می‌شود که 100 درصد ضد اسلام است؛ بازار و اخلاق ما اسلامی نیست و آن چیزی را که اسلام خواسته مسئولان ما انجام نمی‌دهند.

وی تصریح کرد: رمز اینکه ما دچار بحران و مشکل می‌شویم را قرآن مشخص کرده است، خداوند کسانی را یاری می‌کند که وقتی به قدرت می‌رسند در وهله نخست به نماز اهمیت می‌دهند؛ یعنی همان کاری که شهید رجایی آن را به خوبی انجام می‌داد.

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: اگر مسئول و رئیس جمهوری در چهار سال حتی یک بار هم در نماز جمعه شرکت نکرده است چگونه می‌تواند حکومت اسلامی داشته باشد؟

وی بیان کرد: دومین کار زکات است که مسئولان در این زمینه هم باید زکات بدهند و هم مردم را به این مهم تشویق کنند؛ سومین موضوع امر به معروف و نهی از منکر است، آیا منکر تنها بی حجابی است؟ دروغ، فساد و سایر موضوعات هم جزو منکرات محسوب می‌شود.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: از مناظره سومی که برگزار شد احساس شرمندگی می‌کنیم، دولت استفاده غیرقانونی از زمین‌ها و حقوق‌های نجومی را منکر شده است و مردم انتظار ندارند چنین اتفاقی بینند.

وی گفت: تهمت زدن به کسی منکر است، یکی از شئون حکومت قضاوت است، آیا امیر المومنین قاضی بود یا نبود؟ قرآن می‌گوید امر به خوبی‌ها و نهی از بدی‌ها وظیفه دولت است؛در این فضا رئیس جمهور می‌گوید؛ وظیفه نداریم مردم را به بهشت ببریم.

روانبخش با بیان اینکه خیلی‌ها باور ندارند که می‌توان دولت اسلامی تشکیل داد؛ ابراز کرد: در سند 2030 آمده است که ترویج خشونت در آموزش و پرورش ممنوع است، در ظاهر موضوع خوبی است اما باید ببینیم تعریف نویسنده این قرارداد از خشونت چیست؟ جهاد، شهادت و سایر موضوعات اعتقادی جزو خشونت محسوب می‌شود و به همین دلیل درس شهید حسین فهمیده از کتب درسی حذف شد.

وی تاکید کرد: بارها مقام معظم رهبری نسبت به اردوی مختلط هشدار دادند اما به این موضوع توجه نمی‌شود، به جای این کار ازدواج دانشجویان را فراهم کنید.

این کارشناس سیاسی در پایان بیان کرد: رئیس جمهور قانون امر به معروف و نهی از منکر که مصوبه مجلس و مورد تایید رهبری است را اجرایی نکرد، رییس جمهور مگر حقوقدان نیست و نمی‌داند که قانون باید اجرا شود، پس چرا اجرا نشد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان