۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین مردم در انتخابات حماسه بزرگی را خلق خواهند کرد / سند ۲۰۳۰ کاپیتولاسیون فرهنگی است
کد خبر: ۲۴۵۷۷۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۲۲ ساعت: ۱۸:۱۴ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

مردم در انتخابات حماسه بزرگی را خلق خواهند کرد / سند ۲۰۳۰ کاپیتولاسیون فرهنگی است

امام جمعه قزوین با بیان اینکه مردم در انتخابات حماسه بزرگی را خلق خواهند کرد، گفت: مردم ضمن حضور باشکوه در صحنه، شایسته‌ترین و اصلح‌ترین فرد را انتخاب کنند.

مردم در انتخابات حماسه بزرگی را خلق خواهند کرد / سند ۲۰۳۰ کاپیتولاسیون فرهنگی است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با تبریک ولادت با سعادت حضرت حجت‌ بن ‌الحسن‌ العسکری (عج)، اظهار کرد: امروز همه اهل عالم امیدشان به ظهور معطوف است‌ و انتظار ظهور منجی عالم بشریت را می‌کشند.

فرهنگ ظهور تقویت کننده اخلاق و ایمان مردم است
وی تصریح کرد: فرهنگ ظهور بر اخلاق، ایمان و رفتار همه منتظران تأثیر گذاشته است و همه می‌خواهیم رفتاری داشته باشیم که مورد قبول امام زمان (عج) قرار گیرد و ایشان مهر تأیید بر کارنامه اعمال ما بزنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه امروز را روز جهانی مستضعفان نام‌گذاری کرده‌اند، ادامه داد: در مبانی دینی ما تأکید شده است که امام زمان (عج) به فکر همه مستضعفان و محرومان عالم است و ما وظیفه داریم به مستضعفانِ غیر مسلمان بگوییم امامی که ما منتظر ظهور ایشان هستیم، به فکر نجات همه مستضعفان و محرومان عالم است.

مسلمانان از مستضعفان غیر مسلمان حمایت می‌کنند
امام جمعه قزوین در این خصوص افزود: فرهنگ دینی ما به ما آموخته است که باید به فکر مظلومان، مستضعفان و محرومان مسلمان و غیر مسلمان باشیم اما متأسفانه در جامعه اسلامی ما کسانی حضور دارند که این فرهنگ را باور ندارند و در پی تخریب و تضعیف آن هستند.

وی گفت: امروز مشاهده می‌کنیم مستکبران و در رأس آن‌ها امریکا، انگلیس و اسرائیل با همراهی متحدان منطقه‌ای خود، مسلمانان و غیر مسلمانان منطقه را به خاک و خون می‌کشند و در این میان برخی از مسئولان ما نمی‌خواهند بپذیرند که طبق فرهنگ دینی و اسلامی، باید به آن‌ها کمک کنیم.

عابدینی یادآور شد: برخی مسئولان رئیس جمهور امریکا را «مؤدب و باهوش» معرفی می‌کردند، در حالی که امریکایی‌ها دست به قتل و عام مردم مسلمان و مظلوم منطقه می‌زنند.

مسلمان واقعی در مقابل ظلم نظاره‌گر نخواهد بود
خطیب جمعه قزوین خاطرنشان کرد: هیچ کس حق ندارد مستکبران را با مستضعفان قاطی کند و باید تا زنده‌ایم در مقابل کسانی قرار داشته باشیم که در مقابل آرمان‌های الهی قرار دارند زیرا خداوند خطاب به مسلمانان و مؤمنان فرموده است، شما را چه شده است که در راه خدا به مبارزه بر نمی‌خیزید و در مقابل این همه ظلم تنها نظاره‌گر هستید.

سربازان گمنام امام زمان (عج) دشمنان را قبل از هر حرکتی زمین‌گیر کرده‌اند
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز سرباز گمنام امام زمان (عج)، عنوان کرد: امروز روز سرباز گمنام امام زمان (عج) است که امنیت جامعه ما وابسته به فداکاری‌ها و تلاش های آن‌ها است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز داشت: با وجود اینکه کشورهای منطقه همه درگیر جنگ با داعش و گروه‌های تروریستی و تکفیری هستند، در کشور ما ثبات و امنیت برقرار است و این‌ها به خاطر تلاش‌های سربازان گمنام است که دشمنان ما را قبل از هر حرکتی زمین‌گیر می‌کنند.

قانون کاپیتولاسیون ننگین و تحقیرآمیز بود
امام جمعه قزوین در ادامه به سالروز تصویب قانون کاپیتولاسیون اشاره و تأکید کرد: این قانون به قدری تحقیرآمیز بود که اگر یک آشپز امریکایی با ماشین، شاه ما را زیر می‌گرفت، ما حق محاکمه او را نداشتیم و امام خمینی (ره) با موضع‌گیری در مقابل آن، اثر ننگین این قانون را از میان برد و پس از انقلاب هم به کلی ملقی شد.

سند 2030 کاپیتولاسیون فرهنگی است
وی به امضای سند 2030 توسط برخی از مسئولان و دولتمردان هم اشاره و یادآور شد: در این سند، ازدواج یک مرد با یک زن را در قالب خانواده آورده که همه آن را تأیید می‌کنیم اما متأسفانه در ادامه ازدواج مرد با مرد و زن با زن را هم به عنوان خانواده به شمار می آورد و متأسفانه مسئولان تأکید داشته اند چنین سندی در مدارس جمهوری اسلامی آموزش داده شود.

عابدینی با بیان اینکه کارشناسان، سند 2030 را کاپیتولاسیون فرهنگی نام‌گذاری کرده‌اند، تصریح کرد: این قانون با موازین دینی، اسلامی و انسانی مغایر است و متأسفانه این قانون ننگین مخفیانه به امضا رسیده است و اجرای آن جامعه را به انحراف می‌کشید و باید در انتخابات پیش رو تکلیفمان را با کسانی که اهدافشان با اهداف اهل بیت (ع) و امت همراه نیست، روشن کنیم.

برخی با ناآگاهی گفتند با نشان دادن شهرک‌های موشکی دشمن ناراحت شد!
خطیب جمعه قزوین به اظهارات نابجای برخی مسئولان در خصوص قدرت نظامی و موشکی جمهوری اسلامی اشاره و تأکید کرد: برخی از مسئولان ناآگاه در اظهاراتی عجیب گفتند، شما شهرک‌های موشکی را نشان دادید و دشمن را ناراحت کردید.

وی با بیان اینکه همه ملت ما و حتی اقلیت‌های مذهبی به قدرت نظامی جمهوری اسلامی افتخار می‌کنند، افزود: ما اسلحه ساخته‌ایم که دشمن از آن هراس داشته باشد و اسرائیل را سر جایش بنشانیم و باید هر روز هم بر قدرت نظامی خود بیفزاییم.

رژیم صهیونیستی در حال افول است
نماینده ولی فقیه در استان قزوین به سالروز به رسمیت شناخته شدن رژیم صهیونیستی که با عنوان روز نکبت شناخته می‌شود هم اشاره و عنوان کرد: اسرائیلی‌ها ابتدا سرزمین‌های فلسطین را اشغال و جای پایشان را محکم کردند و در نهایت به رسمیت شناخته شدند.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: در ادامه تلاش کردند با حمله به روستاها و مناطق مختلف فلسطین، منطقه خود را گسترش دهند و شهرک‌سازی کنند و سازمان ملل هم با آن‌ها همراهی می‌کرد و سکوت اختیار کرده بود و هر زمان که فلسطینیان تلاش می‌کردند سرزمین‌ها را باز پس گیرند، آتش‌بس اعلام می‌کرد.

وی اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، تقویت قدرت نظامی و موشکی جمهوری اسلامی، تقویت جبهه مقاومت اسلامی و برخاستن سید حسن نصرالله در لبنان، دوران افول رژیم صهیونیستی آغاز شده است.

عابدینی به پیش‌بینی رهبر معظم انقلاب، مبنی بر اینکه اسرائیل 25 سال آینده نخواهد بود، بیان کرد: این خبر، خبرِ بسیار خوشی برای ما بود و امیدواریم هر چه زودتر این رژیم منحوس و اشغال‌گر از میان برود.

مردم در انتخابات حماسه بزرگی را خلق خواهند کرد
خطیب جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت انتخابات پیش رو اشاره و تأکید کرد: کاخ‌نشین‌ها توانایی حل مشکلات کوخ‌نشین‌ها را ندارند و باید ضمن حضور پرشور در انتخابات کسانی را انتخاب کنیم که از جنس مردم هستند و درک درستی از مشکلات آن‌ها دارند.

چشم دشمنان از حضور پرشور و باشکوه ملت در پای صندوق‌های رأی، کور می‌شود
وی مشارکت حداکثری را خاری در چشم دشمنان دانست و افزود: چشم دشمنان از حضور پرشور و باشکوه ملت در پای صندوق‌های رأی، کور می‌شود و امیدواریم ضمن حضور باشکوه ملت، اصلح‌ترین فرد در جایگاه مهم ریاست جمهوری قرار بگیرد.

کاخ‌نشین‌ها درکی از مشکلات کارگر، کشاورز و جوان بیکار ندارد
نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: باید کسی به عنوان رئیس جمهور آینده ایران انتخاب شود که درد کارگر، کشاورز و بیکاران جامعه را بداند و مردم هم باید بدانند آن‌هایی که کاخ‌نشین هستند، درک درستی از این معنا ندارند.

امام جمعه قزوین به تخلفات انتخاباتی برخی از نامزدها هم اشاره و تأکید کرد: برخی‌ها با پرداخت وام به روستاییان تلاش می‌کنند رأی آن‌ها برای خود جمع کنند؛ در حالی که فراموش کرده‌اند ملت ما آگاه است و گول کارها و برنامه‌های عَمر و عاصی را نخواهد خورد و راه امام حسین (ع) و یزید را از هم تشخیص خواهند داد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان