۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین شعارهای دولت طی ۴ سال گذشته عملی نشد/ افزایش بیکاری و شکاف طبقاتی در دولت یازدهم
کد خبر: ۲۴۵۵۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۲۱ ساعت: ۱۴:۵۱ ↗ لینک کوتاه

مسئول امور استان‌های حجت الاسلام رئیسی:

شعارهای دولت طی ۴ سال گذشته عملی نشد/ افزایش بیکاری و شکاف طبقاتی در دولت یازدهم

مسئول امور استان‌های ستاد حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: در حوزه اقتصادی دولت یازدهم فاصله فقر و غنا، حاشیه‌نشینی و طلاق افزایش یافته و این امر در حالی بوده که قانون‌گریزی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

شعارهای دولت طی ۴ سال گذشته عملی نشد/ افزایش بیکاری و شکاف طبقاتی در دولت یازدهم
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ سید صولت مرتضوی شب گذشته(چهارشنبه) در اجتماع بزرگ مردم شهر شال اظهار کرد: اگر تاریخ را مرور کنیم به این نتیجه خواهیم رسید که آقای روحانی چهار سال قبل با شعار تحول اقتصادی، عزت و کرامت بین‌المللی وارد عرصه رقابت شد و توانست اقبال عمومی را جلب کند.

وی در ادامه افزود: انتخابات سال ۹۲ از چند حیث حائز اهمیت بود؛ این در حالی است که شعارهای متعددی در این دولت داده شد که امروز پس از گذشت ۴ سال هیچ‌یک از این وعده‌ها عملی نشد.

مسئول امور استان‌های ستاد حجت الاسلام رئیسی اذعان کرد: متاسفانه امروز شاهد افزایش شدید شکاف طبقاتی، کاهش عزت جوانان، عدم رونق سفره‌های مردم و به خطر افتادن اشتغال جوانان هستیم؛ تا جایی که مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه از جوانان و مردم ایران عذرخواهی می‌کند اما دولت‌مردان خم به ابرو نمی‌آورند.

وی ادامه داد: بنا بود پاسپورت ایرانی عزت داشته باشد؛ اما در فاجعه منا شاهد چگونگی برخورد با زائران و حتی وزاری کشور بودیم که اجازه امدادرسانی به ایرانیان ندادند و بسیاری از حجاج به شهادت رسیدند.

مرتضوی تصریح کرد: در حوزه اقتصادی دولت یازدهم فاصله فقر و غنا، حاشیه‌نشینی و طلاق افزایش یافته و این امر در حالی بوده که قانون‌گریزی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی بیان کرد: در رصد رفتار دولت و دولت‌مردان به این نتیجه می‌رسیم که دولتی‌ها ابایی از زیر پا گذاشتن قانون و همچنین حیف و میل کردن بیت‌المال ندارند.

مسئول امور استان‌های ستاد حجت الاسلام رئیسی تاکید کرد: در استان قزوین به بهانه اجلاس شهرداران با صرف بیش از ده‌ها میلیارد تومان امکانات دولتی، رئیس‌جمهور برای نمایش به این برنامه آورده می‌شود و از امکانات بیت‌المال برای تبلیغات شخصی روحانی استفاده کردند.

وی در ادامه گفت: براساس آمارها هزینه‌های جاری دولت افزایش یافته، یعنی در واقع حجم دولت افزایش پیدا کرده است؛ به طوری که در سال ۹۱، بودجه جاری کشور ۹۰ هزار میلیارد تومان بود که در سال ۹۵ به ۲۷۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

این مسئول عنوان کرد: کسری هزینه‌های جاری دولت در سال ۹۱، ۳۲ هزار میلیارد تومان بود که در سال ۹۵ به ۶۱ هزار میلیارد تومان رسیده که در واقع هزینه‌ای برای امور عمرانی باقی نمی‌ماند.

وی ادامه داد: وقتی اقتصاد کشور توسط انسان‌های نالایق به مرحله‌ای برسد که دخل و خرج کشور ناسازگار باشد گریزی جز دست‌دراز کردن در مقابل بیگانگان باقی نخواهد ماند.

مرتضوی اضافه کرد: دولت گذشته به منظور ساماندهی اقتصادی چند ریسک بزرگ از جمله هدفمندی یارانه‌ها انجام داد که تحولی بزرگ در کشور بود؛ متاسفانه امروز شاهد مفاسد بانک‌ها در سرمایه فرهنگیان، وخامت وضعیت محرومان و توزیع ناعادلانه درآمدها در دولت هستیم که نیازمند اصلاح است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان