۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مسابقات کشوری قرآن و عترت دانشجویی در شهریورماه برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۴۵۵۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۲۱ ساعت: ۱۳:۳۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس بخش فعالیت‌های قرآنی وزارت علوم:

مسابقات کشوری قرآن و عترت دانشجویی در شهریورماه برگزار می‌شود

رئیس بخش فعالیت‌های قرآنی وزارت علوم از برگزاری مسابقات کشوری قرآن و عترت دانشجویی در هفته نخست شهریورماه خبر داد و گفت: برگزیدگان این دوره از مسابقات و ۵ مناطق دیگر در جشنواره کشوری با هم به رقابت خواهند پرداخت.

 مسابقات کشوری قرآن و عترت دانشجویی در شهریورماه برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، رشید جعفرپور رئیس بخش فعالیت‌های قرآنی وزارت علوم در اختتامیه سی و دومین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان مناطق سه و چهار کشور که ظهر امروز (پنج شنبه) در سالن جلسات دانشکده آینده پژوهی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: دانشمندان معتقدند که سطوح دینداری در انسان‌ها متفاوت بوده و نخستین مقطع آن احساس است.

وی افزود: همه نسبت به وضعیت محیطی خود حساس هستیم؛ اما یک فرد دیندار باید در برابر ظلم و استکبار رفتار متفاوتی نسبت به دیگران داشته باشد و این احساس باید به یک باور در او مبدل شود تا آدمی بتواند یک رفتار دینی از خود بروز دهد.

این مسئول با تأکید بر اینکه طریقت بدون شریعت معنا ندارد، عنوان کرد: نمی‌شود ما دیندار باشیم اما مناسک دینی را انجام ندهیم؛ درواقع احساس، باور و مناسک دینی باید کمک کند که انسان درنهایت الگوی یک رفتار دینی باشد.

جعفرپور تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های قرآنی به رشد سطوح دینی ما کمک می‌کند و طبق آخرین آمارها حدود 300 هزار دانشجو در چرخه جشنواره‌های قرآنی کشور شرکت می‌کنند و این آمار بسیار خوبی است البته باید رشد پیدا کند.

 300 هزار دانشجو در چرخه جشنواره‌های قرآنی کشور شرکت می‌کنند 
رئیس بخش پشتیبانی فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از برگزاری مسابقات کشوری قرآن و عترت دانشجویی در هفته نخست شهریورماه خبر داد و گفت: برگزیدگان این دوره از مسابقات و 5 مناطق دیگر در جشنواره کشوری با هم به رقابت خواهند پرداخت.

عبدالرزاق حسامی‌فر، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در ادامه این مراسم با اشاره به میلاد امام زمان‌(عج) اظهار کرد: منتظر واقعی کسی است که که زمینه‌ساز ظهور باشد.

وی اخلاق قرآنی را یکی از ویژگی‌های فرد منتظر دانست و تصریح کرد: امروزه قرآن در زندگی ما جاری و ساری نیست و این مهم نیازمند آسیب‌شناسی است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) تجسس و کنجکاوی نکردن در زندگی افراد را یکی از آموزه‌های مهم قرآنی عنوان کرد و یادآور شد: قرآن کریم تأکید می‌کند که مسلمان‌ان باید خیرخواه هم بوده و به آنچه که خدای متعال به آن‌ها ارزانی داشته قانع و راضی باشند.

حسامی‌فر با بیان اینکه بیش از 300 اثر در رشته قرائت و ترتیل به دبیرخانه مسابقات رسیده است، گفت: هدف از برگزاری جشنواره‌‌ها و مسابقات قرآنی، عمل به رسالت دینی و عمل به آموزه‌های قرآنی است
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان