۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین ساکت; با حضور کی‌روش شاهد بازگشت مغزها به فوتبال هستیم/ انتخاب‌های او دقیق و برنامه‌ریزی شده است
کد خبر: ۲۴۵۵۷۶ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۲۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

ساکت; با حضور کی‌روش شاهد بازگشت مغزها به فوتبال هستیم/ انتخاب‌های او دقیق و برنامه‌ریزی شده است

رئیس سازمان تیم‌های ملی گفت: با حضور کارلوس کی‌روش شاهد بازگشت مغزها در عرصه فوتبال به کشور هستیم.

ساکت; با حضور کی‌روش شاهد بازگشت مغزها به فوتبال هستیم/ انتخاب‌های او دقیق و برنامه‌ریزی شده است

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، محمدرضا ساکت در حاشیه مراسم تبرک کردن جام قهرمانی فینال حذفی در جمع خبرنگاران گفت: یک سنت حسنه از سوی سازمان لیگ فدراسیون فوتبال از یکسال قبل در فوتبال ایران نهادینه شد که بر این اساس فینال جام شهدا در خرمشهر برگزار می‌شود و این یک اقدام ارزشی، فرهنگی و انقلابی بود که باعث پیوند جامعه ورزش و فوتبال با ارزش‌های دفاع مقدس شد.

فصل گذشته من یازده بار قبل از فینال به خرمشهر آمدم اما امروز به خاطر سمتم به عنوان میهمان حضور دارم.

وی با اشاره به شرایط ورزشگاه اروندان اظهار داشت: شرایط ورزشگاه تنها دغدغه این مسابقه است به هر حال در یک سال گذشته در مقطعی نگهداری این ورزشگاه رها شده بود و گزارش‌هایی که ما دریافت کردیم این بود که این ورزشگاه شرایط خوبی نداشته است با این حال اکنون اداره کل ورزش و جوانان استان اداره این ورزشگاه را برعهده گرفته و امیدوارم که این ورزشگاه در آینده شرایط مناسب‌تری هم پیدا کند و به چمن آن هم رسیدگی شود.

ساکت درمورد دعوت برخی از بازیکنان در فهرست تیم ملی از سوی کی‌روش که باعث تعجب اهالی فوتبال شده بود گفت: فوتبال ملی ما در 6 سال گذشته همواره براساس اندیشه‌های کی‌روش کار کرده و راه خود را پیدا کرده است اندیشه‌های او حساب شده و دقیق است من به گفته‌های حشمت مهاجرانی بسنده می‌کنم اینکه تصمیمات و انتخابات کی‌روش همواره باعث شده که فوتبال ملی کشور شرایط خوبی داشته باشد و در 6 سال گذشته کی‌روش در راس تیم ملی بوده و تصمیمات کی روش فوتبال ملی ما را رو به جلو هدایت کرده او همواره به دنبال کمک به باشگاه‌ها برای چهره‌های جدید هم بوده است.

وی ادامه داد: در گذشته ما شاهد فرار مغزها از کشور بودیم اما با حضور کی‌روش در تیم ملی شاهد بازگشت مغزها در عرصه فوتبال به کشور هستیم. بازیکنان ایرانی‌الاصلی که خارج از ایران حضور دارند به تیم ملی کشور بازگشته‌اند. نفراتی که دژاگه و قوچان‌نژاد و حتی بازیکنانی که حتی در  ایران متولد نشده‌ بودند اما پدر و مادر ایرانی داشتند شاهد بازگشتشان به تیم فوتبال هستیم.

ما همواره باید به دنبال حضوری مقتدرانه‌تر در جام جهانی باشیم اکنون که سهمیه آسیا در جام جهانی از سال 2026 به 8.5 سهمیه رسیده است معنایش این است که ایران یک پای ثابت در جام جهانی خواهد بود و باید برای حضوری قدرتمندانه در جام جهانی تلاش کنیم.

ساکت با اشاره به استعدادیابی در فوتبال پایه گفت: نهضت بزرگ استعدیابی رد رده‌های 15، 17 و 18 سال در کشور از سوی فدراسیون فوتبال شکل گرفته و این در واقع خروجی جلسات کمیته فنی و توسعه است. یازده جلسه با حضور تاج، محصص و معینی و خانم صوفی‌زاده برگزار شده با کمک سازمان تیم‌های ملی و سازمان لیگ به دنبال استعدادیابی در استان‌های مختلف هستیم در استان‌های مازندران و همدان این کار انجام شده و در خوزستان و بوشهر هم در حال انجام است. 10 استعدادیاب از فدراسیون فوتبال به استان‌های کشور سفر می‌کنند و در 3-2 وی استعدادهای هر استان را شناسایی می‌کنند. محمد یاوری، معینی در هر استان حاضر می‌شوند و دیگر به دنبال برگزاری اردوهای انتخابی نیستیم که با تعطیلی و تاخیر برگزار می‌شد اکنون به دنبال نهضت بزرگ استعدادیابی در کشور هستیم؛ البته در برخی از  استان‌های بزرگ شاهد کم شدن استعدادهای پایه هستیم اما استان‌های کمتر دیده شده سازندگی بیشتری داشته‌اند.

انتهای پیام/ک

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان