۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین رصد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توسط دادستانی
کد خبر: ۲۴۵۵۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۲۱ ساعت: ۱۲:۴۰ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین هشدار داد:

رصد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توسط دادستانی

دادستان قزوین هشدار داد: کنترل و رصد فضاهای مجازی از اقداماتی است که بطور دقیق و روزانه انجام می‌پذیرد؛ هر چند خود نامزدها نیز باید آن را مدیریت کنند تا از درج مطالب غیرواقعی توسط طرفداران و حامیانشان جلوگیری شود.

رصد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توسط دادستانی
حجت الاسلام صادقی نیارکی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در خصوص اسراف در انجام تبلیغات توسط نامزدها نیز اظهار کرد: کسی حق ندارد از اموال و امکانات دولتی برای تبلیغات در زمینه انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراها استفاده کند؛ بنابراین استفاده از اموال عمومی در امر تبلیغات هم جرم و هم خلاف قانون و نیز گناه است.

وی ادامه داد: کاندیداهای محترم باید از تبلیغات اسراف گرایانه و پرهزینه خودداری کنند؛ زیرا تبلیغات اسراف‌گرایانه کاندیداها بر اصل و هدف انتخابات اثر منفی گذاشته، یعنی افراد به هر وسیله‌ای می‌خواهند به هدف‌شان برسند.

این مسئول ادامه داد: به دلیل اینکه رقابت انتخابات ما در نظام اسلامی انجام می‌شود؛ بنابراین باید به توصیه‌ها و رعایت آموزه‌های دینی دقت و عمل نماییم و در تبلیغات انتخاباتی نظام مردم‌سالاری دینی چارچوب اخلاقی را تعریف گردیده و همگان تکلیف داریم تا نسبت به رعایت این چارچوب اخلاقی عمل کنیم.

وی از رصد فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی توسط دادستانی و سایر ضابطین خبر داد و عنوان کرد: کنترل و رصد فضاهای مجازی از اقداماتی است که بطور دقیق و روزانه انجام می‌پذیرد؛ هر چند خود نامزدها نیز باید آن را مدیریت کنند تا از درج مطالب غیرواقعی توسط طرفداران و حامیانشان جلوگیری شود.

حامیان کاندیداهای با دیوارنویسی به شهر خسارت وارد نکنند

دادستان عمومی تمکین به قانون را توسط نامزدهای پنجمین دوره شورای شهر ضروری دانست و بیان داشت: اگر تمکین به قانون در بین افراد وجود نداشته باشد؛ ناگزیر مجبور به تشکیل پرونده قضایی هستیم.

این مقام قضایی گفت: نامزدهای شوراهای شهر و روستا وعده‌های فراقانونی و دست نیافتنی به مردم ندهند زیرا این مساله باعث بی‌اعتمادی مردم می‌شود.

عضو شورای مسئولان قضایی استان به برخی دیوارنویسی‌ها به نفع نامزدهای انتخابات شوراهای شهری اشاره کرد و به نامزدهای انتخاباتی توصیه کرد که مبلمان شهری را با تبلیغات غیراصولی آلوده نکرده و به آن هزینه و خسارت وارد نکنند.

وی از نامزدها و ستادها و منازلی که در آنها ضمن تشکیل جلسات و سخنرانی‌ها مبادرت به پخش موسیقی‌های مختلف می‌کنند؛ درخواست کرد تا با مراعات حال همسایگان و شهروندان از ایجاد آلودگی صوتی با استفاده از سیستم‌های صوتی خودداری کنند.

گفتنی است؛ پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز 29 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان