۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین جناب روحانی یادتان رفته می‌خواستید در نمازجمعه افراد را «اعدام» کنید!
کد خبر: ۲۴۵۴۸۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۲۰ ساعت: ۱۷:۵۰ ↗ لینک کوتاه

۵ واحد تاریخ برای آقای رئیس‌جمهور

جناب روحانی یادتان رفته می‌خواستید در نمازجمعه افراد را «اعدام» کنید!

روحانی در آستانه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری چنان از گذشته انتقاد می‌کند که گویا اظهارات و عملکردهای خودش در این سال‌ها را فراموش کرده است.

جناب روحانی یادتان رفته می‌خواستید در نمازجمعه افراد را «اعدام» کنید!
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین  به نقل از فارس، « ... اردیبهشت 96 هم یکبار دیگر مردم ایران اعلام می کنند آنهایی که در طول 38 سال فقط اعدام و زندان بلد بودند، را قبول ندارند.»

«شما آنها را نمی‌شناسید من آنها را می‌شناسم. آن‌ها روزی در جلسه‌ای تصمیم گرفتند که در تهران و در پیاده‌رو دیوار بکشند. آنها می خواستند پیاده رو زنانه و مردانه ایجاد کنند...»

اظهارات فوق را نه یک اپوزیسیون و نه کارشناس بی‌بی‌سی فارسی و شبکه‌های ماهواره‌ای بلکه حسن روحانی، رئیس جمهور و شخص نفر دوم کشورمان روز دوشنبه در جمع هواداران خود در همدان خطاب به رقبای انتخاباتیش عنوان کرد.

این گونه صحبت کردن آن هم از سوی کسی که خودش اظهارات و عملکردهای قابل تاملی را در طی سال‌ها حضور در مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی داشته و امروز به دلیل کسب رأی، رقبایش را متهم می کند جای تعجب دارد.

شاید این روزها حسن روحانی در قامت یک منتقد قرار گرفته و گذشته خودش را فراموش کرده اما برای تنویر افکار عمومی نگاهی به عملکرد و سخنان منحصر به فرد روحانی در طول سال های پس از انقلاب خالی از لطف نیست.

* تقاضای «دار» زدن توطئه‌گرها در نماز جمعه

حسن روحانی که در سال های ابتدایی انقلاب، نمایندگی مردم سمنان در مجلس را بر عهده داشت، در یکی از جلسات مجلس، خواستار «دار» زدن «توطئه‌گرها» در نماز جمعه شد تا این اقدام «تاثیر بیشتری» داشته باشد.

روحانی 23 تیرماه 1359 در نطق خود در مجلس شورای اسلامی گفت: تقاضای من از دادگاه انقلاب ارتش این است که توطئه‌گرها را هنگام نماز جمعه در حضور مردم به «دار» آویزان کنند تا تاثیر بیشتری داشته باشد.

 * حسن روحانی: الزامی شدن حجاب در ایران با نظر من بود

حسن روحانی در بخشی از کتاب خود درباره زمانی که مسئول اجرای طرح اجباری کردن حجاب در ادارات مربوط به ارتش بود، نوشت: بعد از انتقاد علمای قم به وضع حجاب سال 57 و با وجود مخالفت‌های مردم و زنان بی‌حجاب جامعه، با نظر مثبت من، تصمیم گرفتیم حجاب را الزامی کنیم و  طرح اجباری شدن حجاب در ارتش به عهده من بود که به همه دژبان‌ها گفتم هیچ زن بی‌حجابی را از فردا راه ندهید.
در گام اول، همه زنان کارمند مستقر در ستاد مشترک ارتش را که نزدیک به 30 نفر بودند، جمع کردم و پس از گفت‌و‌گو با آنان قرار گذاشتیم از فردای آن‌روز با روسری در محل کار حاضر شوند.
زنان کارمند که همگی بجز دو یا سه نفر بی‌حجاب بودند، شروع کردند به غر زدن و شلوغ کردن، ولی من محکم ایستادم و گفتم: از فردا صبح، دژبان مقابل درب ورودی موظف است از ورود خانم‌های بی‌حجاب به محوطه ستاد مشترک ارتش جلوگیری کند. 

 * نقش حسن روحانی در تصویب قانون منع استفاده از ماهواره

حسن روحانی در حالی این روزها درباره موضوع آزادی صحبت می کند و حتی از گشت ارشاد ایراد می‌گیرد که از 4 جلسه‌ی اصلیِ بررسی طرح ممنوعیت ورود، توزیع و استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای (که طی آن به وزارت کشور دستور داده شد با استفاده از نیروهای انتظامی و یا نیروی مقاومت بسیج در اسرع وقت نسبت به جمع‌آوری تجهیزات دریافت‌از ماهواره اقدام کند) در سال 1373 در 3 جلسه، رئیس جلسات بوده و با آن که اختیار اظهارنظر درباره طرح مزبور را داشته است، کلامی در مخالفت با این قانون بیان نکرده است. (برای مطالعه بیشتر اینجا مراجعه کنید) 

* انتقاد شدید روحانی از فیلم مارمولک

حسن روحانی که اکنون از فضای بسته هنر و امنیتی بودن آن سخن به زبان می آورد(بگذریم از آنکه وزیر ارشاد و معاون سیاسی‌اش سابقه امنیتی بودن داشتند) فراموش کرده در زمان اکران فیلم سینمایی مارمولک که دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بود، ضمن ابراز تاسف از ساخت و نمایش این فیلم گفته بود: حتی در رژیم شاه هم که دشمن روحانیت بود، کسی جرأت و جسارت ساخت فیلم موهنی مثل مارمولک را نداشت.

 * مزدور خواندن آشوبگران سال 78

حسن روحانی که 4 سال پیش سعی کرد با دادن وعده رفع حصر برای خود رای کسب کند و این دوره هم این وعده ها را تکرار می‌کند و حامی فتنه‌گران شده است، زمانی که خودش در سال 78  دبیر شورای عالی امنیت ملی بود، در راهپیمایی 23 تیر  آشوبگران را مزدوران آمریکا و اسرائیل خواند. (اینجا

البته درباره تئوری نخ‌نما شده‌ی ترساندن مردم با کلیدواژه‌های چون «دیوار کشیدن» گفتنی ها بسیار است اما اجمالا باید گفت در دهه 60 مسئولان وزارت علوم وقت(محمدعلی نجفی و محمد فرهادی که این روزها در کابینه روحانی حضور دارند) قصد داشته‌اند بین دختران و پسران دانشجو در کلاس‌های درس دانشگاه‌ها دیوار بکشند که با پیگیری و افشاگری حضرت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور آن زمان و نهایتاً دستور امام خمینی(ره) این اقدام متوقف شد، گویا رئیس جمهور این مورد را هم مانند دستور عدم پرداخت مالیات آستان قدس فراموش کرده است!


انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان