۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین العهد; حاکمان سعودی نگران ظهور حضرت مهدی (عج) هستند
کد خبر: ۲۴۵۴۸۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۲۰ ساعت: ۱۷:۳۱ ↗ لینک کوتاه

با اشاره به توهین اخیر بن سلمان به اعتقادات شیعه؛

العهد; حاکمان سعودی نگران ظهور حضرت مهدی (عج) هستند

پایگاه العهد نوشت نگرانی از ظهور حضرت مهدی (عج) خواب را از چشمان محمد بن سلمان و سران آل‌سعود ربوده است.

العهد; حاکمان سعودی نگران ظهور حضرت مهدی (عج) هستند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ، پایگاه اینترنتی العهد در یادداشتی به قلم «یاسمین مصطفی» با عنوان «ظهور مهدی(عج)، بن سلمان را بی خواب و چهره آل سعود را برملا کرد» نوشت: این که مبلغان و شیوخ وابسته به آل سعود در مجالس و مناسبت های مختلف به ناحق درباره باورهای دینی دوستداران اهل بیت و به گونه ای که ارتباطی با این باورها ندارد سخن بگویند،‌ چیز عجیبی نیست. 

العهد: حاکمان سعودی نگران ظهور حضرت مهدی (عج) هستند


ولی اینکه یک مسئول سیاسی در حد و اندازه محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد سعودی با سخنانی تحریک آمیز و لحنی طایفه گرایانه به موضوع ظهور حضرت مهدی (عج) بپردازد و احساسات طایفه شیعه را در عربستان و یک میلیارد مسلمان را در جهان به جوش آورد، موضوعی کاملا غیر قابل قبول و ناشی از نداشتن کمترین درک سیاسی و دیپلماسی است و به کرامت مسلمانان خدشه وارد می کند. این سخنان صرفا نشان دهنده نادانی بن سلمان از اعتقاد مسلمانان و اتفاق نظر آنها درباره بسیاری از مسائل و در رأس آنها حتمی بودن ظهور حضرت مهدی (عج) است. 

بن سلمان ظاهرا کتاب های متعدد اهل سنت را نخوانده که در آن فصل هایی درباره باور به امام زمان (عج) وجود دارد، یا این که وجود چنین باوری را پنهان می کند. شاید هم ورشکستگی حاکمان ریاض پس از تحمل شکست در جنگ های منطقه ای او را به این حد از بیچارگی رسانده است. 

فؤاد ابراهیم، مخالف عربستانی در گفتگو با پایگاه خبری «العهد» در این باره گفت: «این جوانک که حتی از ادبیات اعتقاد وهابیت نیز اطلاع ندارد و تاکنون مسئولیت سیاسی و حکومتی نداشته، از همه خطوط قرمز عبور کرده و در چارچوبی که قاعدتا باید سیاسی باشد، به باور دینی گروه بزرگی از مسلمانان به ویژه در داخل عربستان و در کل جهان اسلام تعرض کرده است». 

ابراهیم افزود، عربستان ید طولایی در دامن زدن به اختلافات طایفه ای و مقابله با تلاش ها برای نزدیک کردن مذاهب اسلامی به یکدیگر دارد از این رو وقتی محمد بن سلمان چنین سخنانی بیان می کند در واقع طبق عقیده وهابی خود عمل می کند که از هر اختلافی در داخل جوامع اسلامی برای تقویت دو دستگی بر مبنای مذهبی بهره برداری می کند. 

فؤاد ابراهیم افزود برنامه وهابیت که در سخنان بن سلمان بروز یافته است، فقط گروهی از مسلمانان را هدف قرار نمی دهد بلکه همه مسلمانان را هدف قرار می دهد. وی گفت: «حاکمان سعودی نگران ظهور امام مهدی (عج) هستند و حتی افرادی را به یمن فرستاده اند زیرا اعتقاد دارند افرادی «یمنی» بخشی از برنامه ظهور هستند از این رو بدون شک از این مسئله می ترسند و آن را در مناسبت های متعدد بیان کرده اند. این ها از هر چیزی که خطری برای حکومتشان باشد می ترسند». 

سخنان فؤاد ابراهیم تا حد زیادی به دیدگاه معن الجربا، رئیس اتحادیه قبایل و شخصیت های عربی برای حمایت از محور مقاومت شبیه است. الجربا پرداختن بن سلمان را به اعتقاد بخشی از مردم که بیش از هر چیزی تحت تأثیر باورهای دینی قرار دارند، محکوم کرد. او گفت «سخنان محمد بن سلمان ناشی از تجربه سیاسی و عمق دیدگاه سیاسی نیست بلکه نوعی تحریک احساسات عامه مردم است و فاصله زیادی با منطق سیاسی محکم دارد». 

الجربا با اشاره به جایگاه ریشه دار و تاریخی شیعیان در شبه جزیره عربستان گفت دست درازی به باور ظهور حضرت مهدی منتظر(عج) نه فقط تعرض به شیعیان بلکه تعرض به سنی هاست زیرا این باوری مشترک بین دو طایفه است. 

جربا به عنوان یکی از روشنفکران جامعه عربستان، سخنان بن سلمان را رد کرد و آن را تحریک کشورهای همسایه دانست. 

او گفت: بهتر است عربستان سعودی به تعمیق روابط با همسایگانش به ویژه ایران بپردازد زیرا همه ما می دانیم آمریکا اگر لازم باشد از متحدانش دست خواهد کشید. 

الجربا در گفتگو با پایگاه خبری العهد همچنین گفت بن سلمان زیر نفوذِ  جناح راست افراطی است که جهان را به سوی انفجار پیش می برد. او محمد بن سلمان را شخصی بی پروا توصیف کرد که به جای آرام کردن منطقه، آن را به سوی انفجار پیش می برد به ویژه آنکه حکومت عربستان به ریاست یک جوان سی و چند ساله، این کشور را در جنگ هایی از یمن گرفته تا عراق و سوریه غرق کرده است. الجربا همچنین این سیاست عربستان را با سیاست واشنگتن پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ مرتبط دانست. 


انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان