۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین عقد قرارداد بیش از ۱.۵ میلیون هکتار برای اجرای طرح کاداستر
کد خبر: ۲۴۵۴۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۲۰ ساعت: ۱۲:۴۹ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دفتر مهندسی امور اراضی کشور اعلام کرد:

عقد قرارداد بیش از ۱.۵ میلیون هکتار برای اجرای طرح کاداستر

مدیرکل دفتر مهندسی امور اراضی کشور بیان کرد: هم اکنون بیش از ۱.۵ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور در قالب طرح کاداستر عقد قرارداد شده است.

عقد قرارداد بیش از ۱.۵ میلیون هکتار برای اجرای طرح کاداستر
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ صفدر نیازی مدیرکل دفتر مهندسی امور اراضی کشور پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با موضوع رفع تداخلات و کاداستر اراضی کشاورزی در سالن جلسات استاندار اظهار کرد: قانون اصلاحات اراضی در سال 1340 ابلاغ شد و به دنبال آن دولت اراضی کشاورزی را از بزرگ مالکان خرید و به زارعان فروخت.

وی افزود: پس از اجرای این قانون تداخل بین تشخیصی صورت گرفت و بخشی از اراضی مردم از سوی منابع طبیعی وقت سنددار شد.

مدیرکل دفتر مهندسی اراضی و حدنگاری سازمان امور اراضی کشور گفت: دولت یک تصمیم انقلابی گرفت و قانون رفع تداخلات اراضی را ابلاغ کرد که قانون بسیار خوبی است.

نیازی عنوان کرد: تاکنون 800 هزار هکتار از اراضی کشور در قانون رفع تداخلات اراضی عقد قرارداد شده است.

وی یادآور شد: استان قزوین در این حوزه عملکرد بسیار خوبی داشته و یکی از استان‌های پیشرو در اجرای قانون رفع تداخلات اراضی کشور به شمار می‌رود.

این مسئول گفت: برای اجرای این قانون تاکنون منابع مالی خوبی اختصاص یافته است و با تخصیص اعتبارات استانی قطع به یقین روند اجرای این قانون تسریع می‌شود.

نیازی تشریح کرد: مسئولان کشوری بدون تردید حمایت‌های لازم از اجرای این طرح در استان را تداوم می‌دهند زیرا این طرح برکات بسیاری به همراه دارد چون اجرای این خدمت به مظلومان و بهره‌برداران کشاورزی به شمار می‌رود که مغفول مانده بود.

وی اضافه کرد: طرح دومی که در حوزه اراضی کشاورزی مطرح شده طرح کاداستر (حدنگاری) است و با توجه به اینکه تصمیم‌گیری و اجرای بسیاری از برنامه‌ها بدون در اختیار داشتن داده‌های لازم مقدور نیست، این طرح‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

مدیرکل دفتر مهندسی اراضی و حدنگاری سازمان امور اراضی کشور مطرح کرد: هم اکنون در بسیاری از موارد در علوم مکانی داده‌ای در اختیار نداریم تا بر اساس آن نسبت به اجرای پروژه‌های مختلف اقدام کنیم.

نیازی افزود: از سوی دیگر مدیریت بر تولید نیاز به داده‌های درست دارد که این مهم با اجرای طرح‌های مذکور میسر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در توسعه استان قزوین هم به داده‌های زیرساختی نیاز داریم که با اجرای این طرح‌ها در اختیار ما قرار می‌گیرد و همچنین مدیریت بر مزارع و باغات هم از برکات این طرح به شمار می‌رود.

مدیرکل دفتر مهندسی اراضی و حدنگاری سازمان امور اراضی گفت: یکی از وظایفی که در قالب طرح کاداستر بر عهده سازمان ثبت اسناد و املاک قرار گرفته، بحث تعیین مالکیت و سنددار کردن تمام اراضی کشور است.

نیازی یادآور شد: در حال حاضر بیش از 1.5 میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور در قالب طرح کاداستر عقد قرارداد شده است.

وی بیان کرد: در استان قزوین هم با اقداماتی که صورت گرفته بیش از 100 هزار هکتار از اراضی در قالب این طرح عقد قرارداد شد.

مدیرکل دفتر مهندسی اراضی و حدنگاری سازمان امور اراضی کشور ادامه داد: اگر این طرح‌ها اجرا شود درآمدها بیشتر از هزینه‌ها می‌شود که بی‌شک مورد استقبال و رضایت خاطر مردم قرار می‌گیرد.

نیازی عنوان کرد: این طرح به اندازه‌ای مزایا و برکات دارد که هر قدر برای آن هزینه کنیم، ضرر نکرده‌ایم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان