۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین وعده ساخت مسکن اجتماعی توسط دولت تدبیر و امید محقق نشد
کد خبر: ۲۴۵۳۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۲۰ ساعت: ۹:۶ ↗ لینک کوتاه

مسئول کمیته مهندسین ستاد دکتر رییسی:

وعده ساخت مسکن اجتماعی توسط دولت تدبیر و امید محقق نشد

مسئول کمیته مهندسین ستاد دکتر رییسی گفت : دولت یازدهم ساخت مسکن اجتماعی را مطرح کرد اما در ۴ سال گذشته در استان قزوین حتی یک باب مسکن اجتماعی هم احداث نشده است.

وعده ساخت مسکن اجتماعی توسط دولت تدبیر و امید محقق نشد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ حامد کبودوند مسوول کمیته مهندسین ستاد حجت الاسلام ابراهیم رییسی در مناظره مسکن و جوانان در سالن اجتماعات کوثر گفت: در کنار هم قرار گرفته‌ایم تا بدون هیچ‌گونه خودفریبی و خود سانسوری در یک قضاوت مهندسی برای رسیدن به حقیقت تلاش و بعد از دستیابی به این امر مهم از آن تمکین کنیم.

وی افزود: بنا بر اصل ۳۱ قانون اساسی وظیفه دولت‌ها فراهم کردن مسکن به عنوان یکی از حقوق مهم مردم است که مسکن مهر در جهت تحقق این امر بنا نهاده شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی با صراحت بیان کرده است که تهیه مسکن وظیفه دولت نیست، اضافه کرد: ایشان علاوه بر پاببند نبودن به اصل ۳۱ قانون اساسی، مسکن مهر را یک طرح مزخرف نامیده‌اند.

کبودوند تصریح کرد: دولت یازدهم ساخت مسکن اجتماعی را مطرح کرده اما در استان قزوین در ۴ سال گذشته یک باب مسکن اجتماعی هم احداث نشده است.

وی ابراز کرد: طرح تحول سلامت اجرایی شده است اما آقای پزشکیان که از نمایندگان مجلس دوره یازدهم است این طرح را غیر علمی، غیر قانونی، غیر کارشناسی و صد در صد زیان‌ده خوانده است.

این فعال سیاسی در ادامه گفت: این دولت استفاده از آبیاری قطره‌ای را امری مثبت در استان بیان می‌کند در صورتی که رییس گروه کشاورزی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) استفاده از این روش را به دلیل فرونشست زمین خیانت به استان می‌داند.

کبودوند با بیان اینکه دولت در مسکن و شهرسازی برنامه‌ای نداشته و بدون اشراف به فضای مهندسی برنامه‌های خود را اجرایی کرده است، افزود: سیستم atc در قطارها مورد استفاده قرار گرفته که تنها به علت استفاده نادرست از آن آگاه بود منجر به حادثه تلخ سمنان شد.

وی بیان کرد: ۲۰۰ واحد مسکن مهر برای معلولین در استان در نظر گرفته شده، درصورتی که هیچ مسکن اجتماعی تا امروز برای آن‌ها احداث نشده است.

مسئول کمیته مهندسین ستاد حجت الاسلام ابراهیم رییسی ضمن مطرح کردن این سوال که چه تعداد ورزشگاه از سال ۹۲ توسط دولت احداث شده و چه تعداد پروانه ساختمان صادر شده است، اضافه کرد: رشد صدور پروانه ساختمان در این دولت به منفی ۱۰٫۹ رسیده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید اعتقادی در به کارگیری جوانان ندارد و این امر به ویژه در استان قزوین کاملا مشهود است؛ حتی یک مدیر کل زیر ۴۰ سال در این مدت نداشته‌ایم.

وی تاکید کرد: به جای فریب جوانان با الفاظ نادرست برای آن‌ها برنامه ریزی و ایجاد شغل کنیم.

این فعال سیاسی در پایان با اشاره به اینکه اگر جوان‌ها در دولت یازدهم امید، انگیزه و فضای علمی داشتند به طور یقین رشد علمی این چنین کاهش نمی‌یافت، اضافه کرد: جوانان را درعرصه علمی مورد توجه قراردهیم تا با کاهش رشد علمی مواجه نشویم.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان