۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین از اساتید حوزه علمیه استان قزوین تجلیل شد
کد خبر: ۲۴۵۱۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۱۹ ساعت: ۱۱:۲۳ ↗ لینک کوتاه

در مراسمی با حضور نماینده ولی فقیه در استان؛

از اساتید حوزه علمیه استان قزوین تجلیل شد

در مراسمی با حضور آیت‌الله عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، از اساتید حوزه علمیه استان تجلیل شد.

 از اساتید حوزه علمیه استان قزوین تجلیل شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین عصر روز گذشته(دوشنبه) در آئین تجلیل از اساتید حوزه علمیه استان قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، با تبریک روز معلم اظهار کرد: امروز حوزه‌های علمیه، طلاب و روحانیون متأثر از آموزه‌های تعلیمی شهید مطهری قرار دارند.

وی افزود: شهید مطهری مایه سربلندی حوزه‌های علمیه به شمار می‌آید و ایشان را می‌توانیم الگوی حوزه‌های علمیه، به جهان معرفی کنیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: شهید مطهری شخصیتی بودند که در تولید علم و معارف دینی نقش مهمی را ایفا کردند و زندگی علمی خود را تنها به حفظ و جمع‌آوری مطالب کتب دینی محدود نکردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: اثرپذیری و کهنگی‌ناپذیری آثار شهید مطهری به این خاطر است که همگی متأثر از آیات الهی، احادیث و روایات بود و اگر ده‌ها بار هم مطالعه شوند، برای مخاطب تازگی دارد.

وی با تأکید بر اینکه روحانیون و طلاب باید شهید مطهری را الگوی خود قرار دهند، اضافه کرد: باید حوزه‌های علمیه به سمت و سویی بروند که شخصیت‌هایی نظیر شهید مطهری در آن مسیر قرار داشتند و برای تحقق این هدف لازم است روحانیون و طلاب زندگی ایشان را الگوی خود قرار دهند.

عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه علم در دین اسلام اشاره کرد و یادآور شد: امام صادق (ع) علم را مانند نوری توصیف کرده‌اند؛ آری علمی که از سوی خداوند به انسان برسد، نور است و این علم در دنیا و آخرت راهگشای انسان خواهد بود.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه امام صادق (ع) در حدیثی دیگر می‌فرمایند، علم دل سپردن، جذب و نشر آن است، گفت: فرصت طلبگی موقعیت بسیار مناسبی را برای روحانیون و طلاب برای نشر علم در جامعه فراهم کرده است که باید از آن به خوبی بهره برد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان