۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین آموزش ۳۸۰ خانوار آبیکی در طرح ملی خادم
کد خبر: ۲۴۵۰۹۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۱۹ ساعت: ۸:۱۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس جمعیت هلال احمر آبیک خبرداد:

آموزش ۳۸۰ خانوار آبیکی در طرح ملی خادم

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: ۳۸۰ خانوار آبیکی در روستای قشلاق این شهرستان در طرح ملی خادم آموزش خواهند دید.

آموزش ۳۸۰ خانوار آبیکی در طرح ملی خادم
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ محمد حسن رجبی، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک با اشاره به برنامه‌های این سازمان درهفته هلال احمر اظهار کرد: دیدار با ائمه جمعه و فرماندار شهرستان آبیک، ویزیت رایگان روستائیان با هماهنگی شبکه بهداشت شهرستان، گلباران مزار شهدا و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا از جمله برنامه‌های این سازمان در هفته هلال احمر است.

وی گفت: هفته گذشته طرح با کاروان سلامت در روستای چناسک با همکاری شبکه بهداشت شهرستان و بسیج جامعه پزشکی برگزار شد که در این طرح ۱۳۰ بیمار ویزیت رایگان شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک با اشاره به پایگاه‌های امدادی شهرستان آبیک عنوان کرد: درآینده نزدیک پایگاه موقتی که جنب ساختمان اداری این سازمان قرار دارد به پایگاه ثابت تبدیل خواهد شد، همچنین پایگاه ثابت دیگر جمعیت هلال احمر شهرستان جنب رستوران لاله صحرا مستقر است.

رجبی با اشاره به پایگاه‌های امدادی روستایی ابراز کرد: درصدد راه‌اندازی پایگاه‌های داوطلبی امدادی روستایی هستیم که در خانه‌‌های داوطلبین روستایی افراد آموزش می‌بینند؛ همچنین اقلامی در این خانه‌ها ذخیره خواهد شد تا در مواقع بحرانی استفاده شود.

وی با اشاره به آمادگی مردم در مخاطرات بیان کرد: میزان آمادگی خانواده‌های ایرانی در برابر مخاطرات در سال ۹۱ ۸/۵ درصد بوده که این میزان در سال ۹۴ به ۹/۳درصد رسیده است و هدف اختصاصی برنامه خادم ،آموزش تمام خانواده های ساکن در کشور تا پایان سال ۱۴۰۰به منظور رساندن شاخص آمادگی خانوار (HDPI)به رقم حداقل ۳۰درصد است.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک با بیان اینکه طرح خادم به میزان آمادگی خانواده‌ها در مخاطرات کمک شایانی می‌کند، بیان کرد: طرح خادم(خانواده آماده در مخاطرات) در روستای قشلاق شهرستان آبیک در حال برگزاری است.

خطر‌پذیری بافت روستایی
وی اضافه کرد: روستای قشلاق به دلیل خطر‌پذیری بافت روستایی و قرارگرفتن در مسیرگسل انتخاب شده است، اعضا جمعیت هلال احمر با مراجعه به درب خانه‌ها ساکنین روستا را آموزش می‌دهند.

رجبی در ادامه اعلام کرد: ۳۸۰ خانوار دراین طرح آموزش خواهند دید که ۴ دوره آموزش به صورت ماهیانه یک بار انجام شده و پنجمین دوره آن روز دوشنبه (۱۸ اردیبهشت ماه) انجام و تا پایان سال این طرح ادامه خواهد داشت.

این مسئول با اشاره به انتقال ساختمان اداری این سازمان به داخل شهر تشریح کرد: زمینی جنب آتش‌نشانی شهرستان آبیک قرار دارد که متعلق به اداره راه و شهرسازی است جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک درصدد تعامل با اداره راه و شهرسازی و شهرداری آبیک است تا این زمین در اختیاراین سازمان قرارگیرد که در این صورت ساختمان اداری جمعیت هلال احمر شهرستان آبیک در سه طبقه ساخته خواهد شد.

وی در پایان از پیگیری‌های مجدانه رحمانی فرماندار شهرستان آبیک جهت همکاری در انتقال ساختمان اداری این سازمان و ساخت پایگاه امدادی جدید شهرستان آبیک تشکر کردند.

گفتنی است، ۱۸ اردیبهشت ماه مصادف با ۸ می سالروز تولد هانری دونان، مؤسس سازمان جهانی صلیب سرخ روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر نامگذاری شده است.
انتهای پیام/2002

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان