۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین همه توهین‌های دولتی‌ها به مردم ایران/ وقتی مردم یک‌شبه عزیز و هوشمند خطاب می‌شوند!
کد خبر: ۲۴۴۹۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۱۸ ساعت: ۱۱:۳۴ ↗ لینک کوتاه

دولتی که دیر فهمید به رأی ۹۶ درصدی‌ها نیاز دارد

همه توهین‌های دولتی‌ها به مردم ایران/ وقتی مردم یک‌شبه عزیز و هوشمند خطاب می‌شوند!

رئیس‌جمهور روحانی و حامیان اصلاح‌طلب وی در حالی این روزها معترض شعار «دولت ۴ درصدی» هستند و علت آنرا نمی‌دانند که گویا قصد ندارند به ۴ سال صحبت‌های عجیب خود درباره اکثریت مردم ایران رجوع کنند.

همه توهین‌های دولتی‌ها به مردم ایران/ وقتی مردم یک‌شبه عزیز و هوشمند خطاب می‌شوند!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، ماه‌های پساانتخابات سال 92 بود و روزمرگی‌های رئیس جمهور روحانی هم بیشتر صرف کابینه جدیدش می‌شد.

اما در همان روزها، «محمود سریع‌القلم» از استادان اصلاح‌طلب و کسی که گفته می‌شد مشاور رئیس‌جمهور روحانی است، طی مقاله‌ای در نشریه آسمان به برشمردن خصائل رئیس‌جمهور جدید پرداخت.

او با ژستی بورژوازی و با اشاره تلویحی به روحانی از این گفته بود که یک رئیس‌جمهور مطلوب باید غذای خوب خورده باشد، رنگ جورابش با رنگ لباسش سنخیت داشته باشد و آداب‌دان معاشرت و راه رفتن هم باشد.

شاید بیجا نباشد اگر بگوییم کلنگ افتتاح پروژه جداسازی روحانی از اکثریت مردم ایران را همین مقاله زد...

مقاله‌ای که تحلیلگران درباره آن نوشته بودند:‌ مشاور محترم رئیس جمهور منتخب حواسشان هست که تحلیل را در سرزمینی به نام ایران نوشته‌اند که حافظ اصلی آن امت شهیدپرور و مستضعفین هستند و امام راحلش عاشق خصلت کوخ نشینی بود و رهبر کنونی‌اش به گواه دشمن و دوست در سطح مردم معمولی زندگی می‌کند؟!

در آن انتقادها همچنین می‌خواندیم: علی‌الظاهر و متأسفانه منظور آقای سریع‌القلم از غذای خوب خوردن نه صرفاً یک وعده غذای مطلوب که خصلت خواهش همیشگی برای غذای خوب خوردن و تأکید بر زندگی متموّلانه یک رئیس جمهور است.

اما رئیس جمهور و ستاد مشترک اصلاح‌طلبان و دولت به این انتقادها وقعی نگذاشتند و به منتقدان گفتند: چنددرصدی و بعدها هم آنها را به جهنم و البته به «زندان» حواله دادند.

و آن روند جدایی با شتابی بیش از پیش ادامه یافت...

*همه توهین‌های دولتی‌ها و اصلاح‌طلبان به مردم ایران

سریع‌القلم، پس از آن مقاله نیز در اظهاراتی جنجالی با اشاره به علاقه دولت برای تعامل با غرب و انتقادات مردم گفته بود: راننده تاکسی یا یک لبوفروش دانشی درباره مسائل کشور ندارند!

و با این اظهار نظر، شاید عملیات ناتمام خود را تمام کرد و در کنار سایر اصلاح‌طلبان در جبهه‌ای وسیع‌تر برای تغییر مسیر حرکت دولت به سمت اشرافیگری و دوری از اکثریت مردم قرار گرفت.

خطی که سریع‌القلم به عنوان مشاور آقای روحانی آنرا آغاز و ترسیم کرد، بعدها با سرعت بیشتری توسط ستاد مشترک اصلاح‌طلبان و دولت ادامه یافت...


آنچه که در ادامه می‌خوانید، بخشی از توهین‌ها و جسارت‌هایی است که اصلاح‌طلبان و برخی دولتی‌ها طی 4 سال اخیر و پس از سریع‌القلم علیه مردم ایران، علیه مکتب اسلام، علیه مقدّسات و علیه دغدغه‌های مردم در ایران اسلامی گفته‌اند.

تلاش کرده‌ایم در نقل این گفته‌ها، تواتر زمانی از سال 92 تا امروز رعایت شود:

_مصطفی ملکیان، از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب:

عوام‌الناس، چون خوشایند خود را از مصلحتشان، نمی‌توانند تشخیص دهند، از رییس جمهوری که 40 هزارتومان را در خانه‌شان می‌دهند، راضی‌اند و نمی‌فهمند که ممکن است چه خسارت‌ها و ظلم عظیمی در حقشان بشود...اکثر مردم در جهت تشخیص ندادن مصلحتشان مثل عوام‌الناس و کودکانند

_احمد نقیب‌زاده، از استادان اصلاح‌طلب:

بخش توده‌وار جامعه لشکر خوبی برای پوپولیست‌ها و دغلبازان هستند...هر کاندیدایی می‌تواند با پول رأی بخرد. منظور من توده مردم است نه جامعه مدنی...مردم با وجود درک سیاسی نمی‌توانند متشکّل عمل کنند.

_تقی آزادارمکی از چهره‌های جامعه‌شناس اصلاح‌طلب:

فقرا چون می‌خواهند به آمال و آرزوهای طبقه متوسط دست یابند در انتخابات شرکت می‌کنند…ریشه پرخاشگری و کینه توزی مردم ایران به فرهنگ و دین و اخلاق و نظام اجتماعی‌شان برنمی‌گردد، بلکه به نحوه ظهور همه این امور در کالبد مدیریتی و اجرایی برمی‌گردد.

_محمود سریع‌القلم:

در جامعه ایرانی که یکی از پرحسدترین جوامع بشری است، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های افراد سرکوب می‌شود...در زندگی اعراب، ترک‌ها و شاید مردم اندونزی، جهانبینی دینی بیشتر جاری است تا در زندگی ایرانی...شخصیت ایرانی (از یک زاویه) بسیار ضعیف است...ذهن تسلسلی، انباشتی، تدریجی و فرآیندی در میان ایرانیان بسیار ضعیف است.[6]

_محمد قوچانی از روزنامه‌نگاران اصلاح‌طلب:

برخی از ما مردمان ایران به خصوص در لایه‌های روشنفکری خود به بحران اخلاقی عمیقی مبتلا هستیم که ریاکاری یکی از نمادهای آن است.[7]

_احمد خرّم، وزیر راه دولت اصلاحات:

تجربه تلخ گذشته، اشتباه برخی از اصلاح‌طلبان در مورد جامعه ایرانی بود. برخی از اصلاح‌طلبان خیلی آکادمیک تصور می کردند، دیگر پوپولیسم و فریب دادن مردم اتفاق نمی‌افتد، که البته این تصور خامی بود.

_غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران:

روش زندگی ما فاصله چندانی با دیکتاتوری ندارد.

_صادق زیباکلام، فعال اصلاح‌طلب در اشاره به عدم برگزاری جشن هسته‌ای توسط مردم برای توافق لوزان:

ﺑﺎﮐﻤﺎﻝ ﺗﺄﺳﻒ ﻣﺮﺩﻣﯽ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﯾﮏ ﺑﺎﺯﯼ ﻓﻮﺗﺒﺎﻝ ﺁﻥﮔﻮﻧﻪ ﺷﺎﺩﻣﺎﻧﯽ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ، ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﭘﯿﺮﻭﺯﯼ ﻭ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ ﻫﯿﭻ ﻭﺍﮐﻨﺸﯽ ﻧﺸﺎﻥ ﻧﺪﺍﺩﻧﺪ. ﺍﯾﻦ ﺑﯽﺗﻔﺎﻭﺗﯽ ﯾﻘﯿﻨﺎً ﺑﻪﻭﺍﺳﻄﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﻋﺪﻡ ﺁﮔﺎﻫﯽ ﺍﺯ ﺍﺑﻌﺎﺩ ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎﯼ ﻫﺴﺘﻪﺍﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺸﻮﺭ ﻣﯽﺑﺎﺷﺪ.

_اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس‌جمهور:

49.5 درصدی که به روحانی رأی ندادند حامی بی‌قانونی‌اند!

_حسین مرعشی، سخنگوی حزب کارگزاران:

شهرستان‌های کشور در شاخص توسعه سیاسی 70 درصد عقب مانده‌تر از تهران هستند.

_محمد سروش‌محلاتی، فعال اصلاح‌طلب:

ما شاد نیستیم چون فقط امام حسین(ع) را محور قرار داده‌ایم!

_هفته‌نامه صدا:

«غذای نذری» شکل‌بندی جدید محرم است و نسل‌های جدید به هوای آن جمع می‌شوند.

_مرحوم هاشمی: منتقدان من مثل کلاغ هستند.


*آنچه که خواندید عموما شامل مردم، مقدسات و منتقدان بود که البته به فهرست آنها باید توهین‌های علی‌الدوام ستاد مشترک اصلاح‌طلبان و دولت به رقبای سیاسی خود را نیز افزود.

فهرستی که در آن کلماتی مثل افراطی، کارنابلد، بی‌عقل، از شاه‌بدتر، گربه‌صفت و مثل شغال دیده می‌شود.

و همین رقبای مورد توهین همچنین به رفتارهایی مثل به جهنم فرستادن، به زندان و به خرد شدن دهان نیز تهدید شده‌اند.

دقت شود که تمام این جسارت‌ها از سوی کسانی عنوان شده است که اولاً مدعی اخلاق و دموکراسی‌اند و ثانیاً اکنون هاج و واج به اطراف خود می‌نگرند و نمی‌فهمند که چرا اکثریت مردم ایران با آنها نیستند و قبولشان ندارند...


*هشدار یک استاد دانشگاه نسبت به توهین مردم/وقتی مردم یک‌شبه عزیز و هوشمند خطاب می‌شوند!


آش این توهین‌های متفرعنانه به مردم و دیگران تا آن حد شور بود که در اوایل سال 94 و در ایام دولت آقای روحانی،‌ یکی از استادان مطالعات فرهنگی نسبت به این مسئله هشدارهای مهمی را داد اما گوش شنوایی پیدا نکرد.

امروز و در حالیکه حدود 2 هفته به انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده است، ستاد مشترک اصلاح‌طلبان و دولتی‌ها تصمیم گرفته است تمام گذشته تاریکش در ارتباط با مردم را منکر شود و به یکباره از در دوستی و احترام به مردم وارد شود.

«نعمت‌الله فاضلی» از استادان مطالعات فرهنگی پژوهشگاه علوم انسانی در بخشی از صحبت‌های خود در یک نشست دانشگاهی پیرامون مسئله امید اجتماعی و در اعتراض به مذمت همیشگی مردم ایران در صحبت‌های عده‌ای خاص! گفته بود:

«این ادعاها در بحث‌های مبتذل جامعه‌شناسی خودمانی و نقد اجتماعی‌های مبتذلی که ارایه شده به کرات تکرار می‌شود که ما نخبه‌کش و استبدادپرور هستیم و در ذات خودمان دروغگو هستیم و فرصت طلب‌ایم و خلقیات و روحیات‌مان و به طور کلی ذات انسان ایرانی یک ذات شرور ستمگر دروغگوی فریبکار حقه‌باز دغلباز است»

 او افزوده بود: از کنار این سخنان به سادگی نگذرید، اینها تعابیری است که مدام در جامعه شناسی خودمانی که به چاپ هشتادم رسیده می‌خوانیم و لذت می‌بریم!

اما دولت و اصلاح‌طلبان از این هشدار و از آنهمه توهین به مردم ایران 4 سال گذشتند...

جالب آنکه امروز و در حالیکه حدود 2 هفته به انتخابات ریاست‌جمهوری باقی مانده است ستاد مشترک اصلاح‌طلبان و دولتی‌ها تصمیم گرفته است تمام گذشته تاریکش در ارتباط با مردم را منکر شود و به یکباره از در دوستی و احترام به مردم وارد شود.

به سخن دیگر اینکه همان‌هایی که به مردم می‌گفتند «لبوفروش‌های بی‌سواد» اما حالا از هوشمندی و درایت مردم در یک انتخاب حرف می‌زنند!

سعید شریعتی، از فعالان فتنه سال 88 به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با روزنامه اصلاح‌طلب بهار گفته است: در دور گذشته در حالی که جلیلی بود و شعارهای احمدی‌نژادی می‌داد هم بیشترین رأی روحانی از روستاها و شهرهای کوچک بود. الزامی ندارد که ما طبقات زحمت‌کش و مردم کم‌درآمد را نادان فرض کنیم که فریب شعارهای پوپولیستی و عوام‌گرایانه را می‌خورند. ملت ایران ممکن است درآمد کمی داشته باشند اما عقل دارند. مطمئن باشید مردم از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شوند.

غیر از او، «محمد کیانوش راد»‌ هم فعال اصلاح‌طلب دیگری است که طی روزهای اخیر با خبرگزاری دولتی ایرنا مصاحبه کرده و درباره مردم گفته است: حاشیه نشینان شهرها هوشمند و آگاه هستند و با وجود مشکلاتی که در تامین نیازهای اولیه خود دارند در سر بزنگاه به وعده های پوچ و توخالی «نه» خواهند گفت.

اینکه آنهمه توهین‌های اصلاح‌طلبان و دولتی‌ها به مردم و این ابراز ارادت‌های تصنّعی و یک‌شبه چه تصمیمی را برای مردم ایران رقم خواهد زد،‌ مسئله‌ایست که در صف‌های مردم برای حضور درانتخابات مشخص خواهد شد...

علی مطهری،‌ نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس، در اوایل دولت آقای روحانی طی اظهاراتی گفته بود: ما مردم خود را می‌شناسیم. اگر الان بگوییم که فلان جا جارو توزیع می‌شود همه می‌آیند و صف می‌بندند...


انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان