۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین اعتماد به دشمن منجر به امام‌کُشی می‌شود/ رئیس جمهور آینده باید انقلابی باشد و جهادی عمل کند
کد خبر: ۲۴۴۷۱۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۱۷ ساعت: ۱۴:۶ ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام پناهیان در قزوین:

اعتماد به دشمن منجر به امام‌کُشی می‌شود/ رئیس جمهور آینده باید انقلابی باشد و جهادی عمل کند

حجت الاسلام پناهیان در قزوین بیان کرد: شاید در دوره محدودی مسئولی دم از خواری و ذلت در برابر کفر کند و ابراز ناتوانی در برابر آنها داشته باشد و بگوید سایه جنگ را با مذاکره رفع کردیم اما بدانند که این مبارزه با کفر در باطن جوانان ما نهادینه شده است.

اعتماد به دشمن منجر به امام‌کُشی می‌شود/ رئیس جمهور آینده باید انقلابی باشد و جهادی عمل کند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ حجت الاسلام احمد پناهیان ظهر امروز(یکشنبه) در مراسم بزرگداشت روز جوان در سالن آمفی تئاتر علامه رفیعی دانشگاه آزاد قزوین اظهار کرد: حضرت علی اکبر(ع) در خُلق و ظاهر شبیه ترین فرد به پیامبر اکرم(ص) بود و این شباهت در تفکر و مبانی فکری این جوان بنی هاشم نیز مشهود بود و ایشان صاحب خُلق عظیم بود.

وی در ادامه افزود: دوره جوانی گسترده‌ای از حرف و نکته دارد و عالم جوانی دنیای عمیقی است که به سرعت می‌گذرد و ما در غفلت به اینکه همیشه جوان خواهیم ماند، به سر می‌بریم.

این کارشناس دینی ادامه داد: جوانان باید خود را به قله‌های فضیلت و معارف برسانند؛ جوانی فرصتی است که باید خود را با سرعت به قله برسانیم و تنها در این صورت است که می‌توانیم از انرژی جوانی به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی با اشاره به حضور معنوی شهدا در زندگی جوانان گفت: شهدا زنده هستند و ما باید بدانیم حرف شهدا در هر برهه از زندگی ما چیست؟ باید اعتقاد داشته باشیم که شهیدان در گذر زندگی با ما همراه هستند و این موضوع را توسلاتی که با شهید داریم به اثبات می‌رساند.

پناهیان اذعان کرد: این نگاه شهدا بود که پس از جنگ جوانان ایرانی قله‌های موفقیت را در جهان کسب می‌کنند اما عده‌ای در داستان مذاکرات پیشرفت‌های هسته‌ای ما را با اعتماد به دشمن متوقف کردند و 13 هزار سانتریفیوژ را خاموش کردند.

وی تصریح کرد: هرکس برای آزادی نسل بشر قیام کند خدای متعال این نسل را به خدمت او درخواهد آورد و امروز شاهدیم که مستضعفان جهان ایران را پرچمدار مبارزه با ظلم و بی عدالتی می‌دانند و به آن تکیه کرده‌اند؛ بنابراین ما نباید کدخدایی برای دنیای کفر و استکبار قائل باشیم و خود را به ذلت بکشانیم.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: امروز با توجه به اختصاص هزینه‌های کلان دشمن برای سرکوب مسلمانان جهان و تفکر شیعی، دنیای اسلام به سمت رهبری ایران تمایل دارد، چطور پس عده‌ای آمریکا را کدخدا می‌دانند؟

وی بیان کرد: سربازان امام زمان(عج) در آخرالزمان اکثرا جوان هستند و همین جوان‌ها حکومت پیامبر(ص) را تشکیل دادند و در نگاه کلی جوانان بشریت را به سمت سعادت سوق دادند؛ زیرا یکی از ویژگی‌های برجسته جوان حق طلبی است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جوان انقلابی ایران مقابله نگاه کدخداگری به آمریکا را قبول ندارد، اضافه کرد: مشکل استکبار جهانی با ایران اسلام امیرمومنان است که این اسلام حکومت بر همه جهان را مقصد نهایی خود می‌داند.

وی گفت: اگر ما بخواهیم کدخدایی آمریکا را بپذیریم باید از اسلام خودمان فاصله بگیریم که در این فضا ما نسل انقلابی نمی‌شد؛ داستان کربلا به ما نشان می‌دهد که اعتماد به دشمن منجر به امام کشی می‌شود تاریخ عاشورا باید برای ما درس عبرت باشد.

پناهیان تاکید کرد: جوانان ما باید مطالبه گری را رویه خود قرار دهند تا برخی از مسئولان مبانی فکری خود را به اسم جوانان ما به دنیا منتقل نکنند؛ امروز عده‌ای به دنبال تغییر ذائقه و میل جوانان در کشور هستند تا سیره استکبارستیزی جوانان ما تغییر کند.

وی تصریح کرد: دشمن باید بداند که جوانان ما همچنان انقلابی هستند و هیچ کس نباید سیاست را از دین و مبانی انقلابی ما جدا کند؛ شکل گیری دین اسلام با جوانان بود و در آخرالزمان نیز با حضور جوانان اِحیا می‌شود بنابراین اسلام دین جوانان است.

این کارشناس دینی با اشاره به اینکه انقلابی بودن و جهادی عمل کردن در عمق جان همه ماست، گفت: مهمترین راه برون رفت از تمام مشکلات برای رییس جمهور بعدی داشتن روحیه انقلابی و جهادی عمل کردن است و فرمول جهانی کردن اسلام هم عمل جهادی است.

وی تاکید کرد: انقلابی نبودن یعنی خیانت به نوع بشر؛ امروز عصر فتح قله‌های اسلام است و انقلابی نبودن در این برهه از زمان مساوی است با ذلیل بودن و برگشتن به قهقهرای جاهلیت کور؛ بار 1400 سال مبارزه ائمه و علمای بزرگ به دوش همه ماست.

این استاد دانشگاه ابراز کرد: فردی که برای جذب آراء با مبانی انقلاب درمی‌افتد، بداند که اگر انقلاب نبود هیچ امنیتی برای مردم ما وجود نداشت و باید به این افراد گفت حداقل ملی گرا باشید و برای حفظ کشور خود وارد میدان شوید.

وی تصریح کرد: برای مقابله با دشمن و استکبار جهانی ما راهی به جز مبارزه و ایستادگی نداریم و شاید در دوره محدودی مسئولی دم از خواری و ذلت در برابر کفر کند و ابراز ناتوانی در برابر آنها داشته باشد و بگوید سایه جنگ را با مذاکره رفع کردیم اما بدانند که این مبارزه با کفر در باطن جوانان ما نهادینه شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان