۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ادعای برداشته‌شدن سایه جنگ توسط برجام صحت ندارد
کد خبر: ۲۴۴۶۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۱۷ ساعت: ۱۰:۵۰ ↗ لینک کوتاه

رییس کمیسیون اصل ۹۰ در پاسخ به اظهارات رییس جمهور:

ادعای برداشته‌شدن سایه جنگ توسط برجام صحت ندارد

رییس کمیسیون اصل نود گفت: ما معتقدیم که ابرقدرت‌هایی مانند آمریکا از ابتدا و پیش از برجام هم هرگز جرات تعرض به ایران را نداشتند؛ اتحاد و همبستگی مردم موجب اقتدار و پایداری کشور است.

ادعای برداشته‌شدن سایه جنگ توسط برجام صحت ندارد
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ داوود محمدی رییس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه برجام چه نتایج و دستاوردی برای کشور داشته است، اظهار کرد: پس از اظهار نظر شورای عالی امنیت ملی و مسئولان ارشد کشور، موضوع برجام در صحن علنی مجلس بنا بر قیود خاصی تصویب شد.

وی افزود: از جمله شروط مهمی که توسط مجلس مطرح شد این بود که با تصویب برجام تمام تحریم‌های هسته‌ای برداشته شود؛ طرف مقابل حق دست‌اندازی و بازدید از مراکز تسلیحاتی و نظامی ما را نداشته باشند؛ ایران حق ادامه فعالیت‌ها و توسعه فناوری هسته‌ای را داشته باشد و توسعه تسلیحاتی در حوزه موشک‌ها ربطی به برجام نداشته و محدودیتی برای آن ایجاد نشود.

این مسئول در ادامه تشریح کرد: مقام معظم رهبری از ابتدای شروع مذاکرات این تذکر را داده بودند که دشمن به تعهدات خود پایبند نیست و نباید نسبت به آن امیدوار بود؛ امروز شاهد هستیم که دوراندیشی رهبر انقلاب جامه عمل پوشیده و هر روز شاهد یک بدعهدی از طرف مقابل هستیم به طوری که تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌شود.

وی ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران در توافق برجام به تمام تعهدات خود عمل کرده است اما طرف مقابل هر روز به یک بهانه پیمان‌شکنی کرده و حاضر به اجرای تعهدات خود نیست و تا کنون چیزی جز کارشکنی از او ندیده‌ایم.

حقانیت جمهوری اسلامی ایران به جهانیان ثابت شده است

محمدی بیان کرد: با توجه به اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات خود در عرصه‌های بین‌المللی پایبند است و حقانیت خود را به جهانیان ثابت کرده است؛ ما همچنان متعهد به تعهدات خود هستیم البته در صورتی که طرف مقابل هم پایبند به وعده‌هایش باشد.

وی درباره ادعای رییس جمهور که برجام سایه جنگ را از سر کشور و ملت ایران برداشت، گفت: کشور ما از نظر بنیه دفاعی به جایگاهی رسیده است که هیچ کس جرات حمله به آن را ندارد، به طور یقین اگر دشمن این توانمندی را درخود می‌دید یا ایران را کشوری ضعیف می‌پنداشت در مورد این تفکر که بخواهد به آن تعرضی داشته باشد لحظه‌ای تردید به خود راه نمی‌داد.

نماینده مردم قزوین، البرز، آبیک در مجلس اضافه کرد: ترامپ به ظاهر در روزهای اول عربده‌کشی و رجزخوانی کرد که همه گزینه‌هایش روی میز است اما توان نظامی جمهوری اسلامی ایران به نحوی است که رییس جمهور آمریکا بعد از چند روز مدعی شد؛ منظور ما از گزینه‌ها جنگ نیست بلکه تشدید تحریم‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: در مورد تشدید تحریم‌ها هم باید گفت؛ ملت ایران هیچ ترسی از تحریم ندارند چراکه در طول این ۳۷ سال بسیاری از فشارهای اقتصادی را تجربه کرده و با صبوری و بصیرت همه آن‌ها را از سر گذرانده‌اند.

محمدی با بیان اینکه ملت ایران در تمام عرصه‌ها حضوری فعال داشته و پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان داده‌ است، تاکید کرد: ما معتقدیم که ابر قدرت‌هایی مانند آمریکا از ابتدا و پیش از برجام هم هرگز این جرات که بخواهند به کشور ما حمله کنند را نداشتند و ملت ایران هم هیچ میانه‌ای با ترس ندارند و اتحاد و همبستگی آن‌ها همیشه موجب اقتدار و پایداری کشور بوده است.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان