۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین اصرار نامزد پوششی بر یک "دروغ" تکراری
کد خبر: ۲۴۴۶۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۱۷ ساعت: ۹:۵۴ ↗ لینک کوتاه

در دومین مناظره صورت گرفت؛

اصرار نامزد پوششی بر یک "دروغ" تکراری

اسحاق جهانگیری درحالی در دومین مناظره بر خبر دروغ "خالی بودن سیلوهای گندم در زمان تحویل دولت" اصرار می کرد که شهریور سال ۹۲ خودش این خبر را تکذیب کرده بود.

اصرار نامزد پوششی بر یک "دروغ" تکراری
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،اسحاق جهانگیری درحالی در دومین مناظره بر خبر دروغ "خالی بودن سیلوهای گندم در زمان تحویل دولت" اصرار می کرد که شهریور سال ۹۲  خودش این خبر را تکذیب کرده بود.

 اسحاق جهانگیری نامزد ریاست جمهوری دولت دوازدهم دو روز پیش در دومین مناظره خطاب به مردم اظهار داشت: «مردم عزیز یادتان می‌آید وضع اقتصادی ما چه طور بود؟ دارو پیدا نمی‌شد و بیماران سرطانی و خاص چه عذابی کشیدند، ضمن اینکه کره و شیر خشک نیز پیدا نمی‌شد و سیلوهای گندم ما نیز  خالی‌شده بودند».

جهانگیری درحالی‌ در برنامه مناظره صحبت از خالی بودن سیلوهای گندم در زمان تحویل دولت یازدهم؛ بر پایه اظهارات گذشته و عجیب روحانی در  توییترش کرده که  خود آقای معاون اول در ابتدای این دولت وضعیت کالاهای اساسی در زمان آغاز به کار دولت را رضایت‌بخش ارزیابی کرده بود.

روحانی پیشتر در این ارتباط بدون هیچگونه مستنداتی اعلام کرده بود: «امروز به میزان 700 روز مصرف کشور ذخیره گندم داریم، درحالی‌که در روزهای اولیه تشکیل این دولت،ذخیره ما فقط برای 18 روز بود».

اصرار نامزد پوششی بر یک

این در حالی است که بر اساس خبر پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور، جهانگیری  عصر روز چهارشنبه 27 شهریور 92 در «جلسه مربوط به تأمین کالاهای اساسی و نحوه تأمین یارانه مورد نیاز» با اشاره به گزارشات دستگاه‌های اقتصادی، وضعیت کالاهای اساسی را رضایت‌بخش ارزیابی کرد و بر لزوم پیگیری برای تأمین آن تا پایان سال اظهار داشت: «دکتر روحانی نسبت به تأمین کالاهای اساسی اهمیت فراوانی قائل هستند و تأکید جدی دارند که مشکل و دغدغه‌ای تا پایان سال برای تأمین این کالاها وجود نداشته باشد».

بنابراین گزارش مهدی غضنفری وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت نیز در گفتگویی در خصوص ادعای خالی بودن انبارها در ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم اظهار کرد: همان زمان که آقای روحانی به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شدند و قبل از اینکه دولتشان را برای گرفتن رأی اعتماد به مجلس معرفی کنند، از ما خواستند و ما هم خدمتشان رسیدیم و گزارش کامل و مکتوبی خدمتشان تقدیم شد.

وی افزود: در آن زمان به ایشان گفته شد که انبارها هیچ مشکلی ندارند، برخی از کشتی‌های کالاهای اساسی تخلیه شدند و کالایشان در انبار است. برخی از کشتی‌ها منتظر تخلیه شدن هستند و برخی از کشتی‌ها هم در راهند و به‌زودی می‌رسند. همچنین منابع تأمین مالی آنها را هم برشمردیم و برنامه‌های بعدی را هم خدمتشان گفتیم.

وزیر سابق صنعت خاطرنشان کرده بود: در آن زمان کاملاً کشور نسبت به موجودی کالاهای اساسی در وضعیت خوبی قرار داشت و در هیچ‌کدام از کالاهای اساسی از جمله گندم مشکلی نداشتیم.


انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان