۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی رصد می‌شود
کد خبر: ۲۴۴۳۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۱۶ ساعت: ۹:۱۴ ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی رصد می‌شود

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی رصد شده و با هر گونه قانون شکنی در این حوزه نیز چون فضای عمومی جامعه برخورد می‌شود.

 تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی رصد می‌شود
جمال انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: تلاش هرچه بیشتر در خدمت رسانی به مردم و مراجعان به دستگاه قضایی، حمایت از تولید، اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی مشروع و قانونی هم‌ جهت با تحقق شعار امسال و انجام وظایف قانونی در زمینه تأمین سلامت و امنیت انتخابات از جمله اموری است که به طور همزمان و با جدیت دنبال می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: ایجاد فضای انتخاباتی سالم، تأمین امنیت انتخابات و برخورد با مجرمان و افردای که قصد بر هم زدن فضای انتخابات را دارند از جمله وظایف ماست که در انجام آن کوتاهی نخواهیم کرد.

وی اضافه کرد: از این رو در تأمین سلامت و امنیت انتخابات کوتاهی نمی کنیم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی را رصد خواهیم کرد.

این مسئول بر لزوم نظارت جدی بر فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی نیز تاکید کرد و گفت: ما به همه گروه‌ها و جریان‌های رسمی که در چارچوب قانون حرکت می‌کنند، احترام می‌گذاریم با این حال به تاکید به همکاران داشته ایم که فضای مجازی را لحظه به لحظه رصد کنند و اگر تخلفی دیدند در راستای پیشگیری هشدار و تذکر لازم داده شود و در صورت تکرار بلافاصله برخورد مناسب و قانونی انجام گیرد.

انصاری خاطرنشان کرد: همه کسانی که قصد ورود به عرصه رقابت‌های انتخاباتی دارند و همه افرادی که در این زمینه فعالیت خواهند کرد، بدانند که در فضای مجازی به سمت تخریب و توهین به دیگران و به سمت تخلفات و جرایم نروند و اگر چنین کردند بعد گلایه نکنند که چرا برخورد قانونی با ما صورت گرفت.

وی اذعان کرد: از کاندیداها و هوادارانشان انتظار داریم که در راستای تحقق اهداف آسمانی و الهی قرآن قدم بردارند و فضا را آلوده و مسموم نکنند، از سخنران‌ها هم انتظار می‌رود که به منفی بافی روی نیاورند و از اهانت و جسارت به دیگران پرهیز کنند.

مجریان انتخابات باید بی‌طرفی کامل را رعایت کنند

انصاری صداقت، راستی، حق‌محوری و انصاف را مهم و اساسی دانست و افزود: باید با پایبندی به اصول اخلاقی و کاری، مردم را به حضور حداکثری در انتخابات دعوت کنیم.

وی با اشاره به احترام به قوانین و مقررات انتخاباتی بیان کرد: برخی افراد تبلیغات زودهنگام به ویژه در شبکه‌های اجتماعی دارند که این امر در حوزه شوراهای شهر نمود بیشتری دارد که موارد این چنین در حال رصد و پایش است و در زمان مقتضی با متخلفان برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

این مسئول با تأکید بر اینکه مجریان انتخابات باید بی‌طرفی کامل را رعایت کنند، ادامه داد: هرگونه استفاده از اموال و امکانات دستگاه عمومی و دولتی در له یا علیه کاندیداها تخلف بوده و با متخلفان برخورد می‌شود.

وی یادآورشد: باید زمینه بدون تبعیض برای تمام نهادها و جریانات سیاسی فراهم شود و ما نیز ملزم به برگزاری انتخابات سالم هستیم و در زمان مشاهده تخلفات انتخاباتی در ابتدا با تذکر سپس ارشاد و در نهایت با برخورد قضائی اقدام می‌کنیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان