۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین وقوع ۲ حریق در بازار قزوین طی یک روز+تصاویر
کد خبر: ۲۴۴۳۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۱۶ ساعت: ۸:۴۰ ↗ لینک کوتاه

حوادث؛

وقوع ۲ حریق در بازار قزوین طی یک روز+تصاویر

با تلاش و حضور به موقع آتش نشانان در طی یک روز ۲ حریق در بازار سنتی قزوین اطفاء شد.

وقوع ۲ حریق در بازار قزوین طی یک روز+تصاویر
ابوالفضل ذوالقدر، مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري قزوين در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: در تماس مردمي با سامانه 125 آتش نشاني قزوين در ساعت 10 و 10 دقيقه صبح روز سه شنبه 12 اردیبهشت ماه سال 1396 از مشاهده دود در انتهای علاف راسته محدوده بازار حلبی سازها اطلاع داده شد.

وی در ادامه افزود: ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی به لحاظ اهمیت ایمنی بازار بی درنگ آتش نشانان چهار ایستگاه شماره یک باغ دبیر ـ سه مولوی ـ 6 نواب و هفت شهید مفتح را به محل حادثه اعزام کرد.

این مسئول اذعان کرد: این حادثه بعلت اتصالی برق از مسیر کابل‌های برق عبوری از کف محدوده بازار حلبی سازها به وقوع پیوسته و منجر به خروج دود از مسیر ناودانی و آبراه‌های مغازه‌های اطراف می‌شود که با حضور به موقع آتش نشانان و مهار کانون حریق و همچنین بررسی کامل محل خوشبختانه مشخص شد به هیچ مغازه ای خسارت وارد نشده است.

وی ابراز کرد: با هماهنگی به عمل آمده با حضور عوامل اداره برق ـ آب و فاضلاب ـ شهرداری و میراث فرهنگی در خصوص رفع نقص و تعویض سیم کشی این محدوده اقدامات لازم بعمل آمد و آتش نشانان پس از اطمینان از ایمن سازی کامل محل به ماموریت خود پایان دادند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی گفت: در جریان حادثه دوم که در ساعت 22 و 33 دقیقه همین روز و در راسته علاف بازار مقابل مسجد کیال‌ها به وقوع پیوست یک باب مغازه لباس فروشی طعمه حریق می‌شود که بلافاصله پس از اطلاع رسانی، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی قزوین چهار ایستگاه شماره یک باغ دبیر ـ 2 شهید بابایی ـ سه مولوی و 6 نواب را به محل حادثه اعزام می‌کند.

وی با اشاره به حضور آتش نشانان در کمتر از سه دقیقه به محل حادثه افزود: نيروهاي عملیاتی پس از رسیدن به محل مشاهده کردند مغازه لباس فروشی دچار حريق شده و شعله هاي آتش در حال سرايت به سایر قسمت‌ها است.

ذوالقدر بیان کرد: آتش نشانان با قطع جريان برق و ايمن سازي صحنه حادثه نسبت به برش قفل‌ها و باز کردن کرکره ورودي اقدام کرده و با استفاده از تجهيزات ويژه اطفاء حريق و دستگاه‌هاي تنفسي خود را به کانون آتش سوزي رساندند و با تلاش فراوان شعله‌هاي سرکش آتش را در كمترين زمان ممكن مهار و از سرایت آتش به دیگر مغازه‌ها و بروز خسارات بيشتر جلوگيري به عمل آوردند.

وی خاطرنشان کرد: آتش نشانان پس از اطمینان از ایمن سازی کامل محل با تحویل صحنه حادثه به عوامل انتظامی و مالک به ماموریت خود پایان دادند. 

مدیرعامل سازمان آتش نشانی در ادامه با اشاره به لزوم توجه ويژه به پيشگيري از وقوع حريق و حوادث در محدوده بازار سنتی قزوین افزود: با توجه به بافت سنتی و فرسوده بازار لازم است کلیه کسبه نسبت به رعایت اصول و مقررات ایمنی توجه کافی را داشته باشند و در خصوص رفع معايب و ناايمني‌هاي موجود در محل کسب خود اقدام کنند.

وي یادآور شد: در زمينه تحقق اين مهم کارکنان واحد پيشگيري از حريق سازمان آتش نشاني به صورت روزانه و رایگان نسبت به بازديد از بازار و اصناف مختلف اقدام و توصيه‌هاي لازم را در خصوص ارتقاء ايمني و رفع مخاطرات موجود، در غالب دستورالعمل‌هاي استاندارد شده به مالکان و کسبه اعلام و ارائه مي‌کنند.

این مسئول از روسا و همه اتحاديه‌هاي اصناف بازار درخواست کرد تا با حضور در کلاس‌هاي رايگان آموزش کار با کپسول آتش نشاني، مهارت‌هاي مقدماتي اطفاء حريق را فرا بگيرند و نسبت به خريد و نگهداري يک خاموش کننده در تمامی مغازه‌هاي داخل بازار اقدام کنند.

انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان