۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین پس از انفجار معدن آزادشهر، وزیر صنعت استفعا کند/ ملت به کاندیداهای مورد حمایت مستکبران «نه» بگویند
کد خبر: ۲۴۴۲۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۱۵ ساعت: ۱۵:۵۶ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

پس از انفجار معدن آزادشهر، وزیر صنعت استفعا کند/ ملت به کاندیداهای مورد حمایت مستکبران «نه» بگویند

امام جمعه قزوین گفت: وقتی این همه ناراحتی از سوی یک وزیر برای مردم به وجود می‌آید، و پس از انفجار معدن آزادشهر و حوادث گذشته، جا دارد وزیر صنعت، معدن و تجارت استعفا کند.

پس از انفجار معدن آزادشهر، وزیر صنعت استفعا کند/ ملت به کاندیداهای مورد حمایت مستکبران «نه» بگویند
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با اشاره به شهادت مأموران هنگ مرزی میرجاوه و با تسلیت به خانواده‌های شهدا، اظهار کرد: اشراری که با مرزبانان ما در مرز پاکستان درگیر و آن‌ها را به شهادت رساندند، مورد حمایت مستکبران قرار دارند و این اقدامات نشان دهنده ناتوانی آن‌ها در رسیدن به اهدافشان است.

کشته شدن معدنچیان در انفجار معدن آزادشهر، فاجعه‌ای بزرگ بود
وی به کشته شدن معدنچیان در آزادشهر هم اشاره و تصریح کرد: کشته شدن معدنچیان در انفجار معدن آزادشهر، فاجعه‌ای بزرگ بود و این فاجعه جامعه ما، خصوصاً جامعه کارگری را عزادار کرد. این مصیبت را به خانواده‌های قربانیان تسلیت عرض می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: نباید تنها به تفسیر و تشریح حوادثی که در کشور برای مردم رخ می دهد بسنده کنیم، بلکه برنامه‌ریزان، مسئولان و دولت‌مردان ما باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق و حساب شده مانع بروز مجدد این حوادث شوند.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه حقوق کارگر تنها پرداخت مزد او نیست، تأکید کرد: علاوه بر پرداخت حقوق کارگر، تأمین امنیت جانی این قشر زحمت کش نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و از حقوق کارگر محسوب می‌شود و نباید در آن کوتاهی صورت بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه نباید پس از بروز حوادث در پی سیاسی کردن ماجرا باشیم، اذعان کرد: سیاسی کردن اتفاقات موجب نادیده گرفته شدن حقوق عده‌ای می‌شود؛ هر چند نباید به بهانه سیاسی نشدن ماجرا مقصران چنین حوادث دردناکی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند و باید مسئولیت آن را بپذیرند و در پی اصلاح سازو کارهای نامناسب باشند.

خطیب جمعه قزوین اضافه کرد: وقتی این همه ناراحتی از سوی یک وزیر برای مردم به وجود می‌آید، جا دارد آن وزیر استعفا کند.

جوانان پس از سن تکلیف از این موقعیت معنوی بیشتر استفاده کنند

عابدینی به حضور جوانان و نوجوانانِ به تکلیف رسیده در نماز جمعه این هفته اشاره کرد و یادآور شد: امروز نوجوانان و نونهالان زیادی در استان به سن تکلیف رسیده‌اند و به خاطر همین اتفاق بزرگ در نماز جمعه حضور پیدا کرده‌اند.

وی افزود: به همه دختران و پسران نونهال و نوجوان این ورود جدی‌شان را به عرصه عبادت و بندگی تبریک می‌گوییم و امیدواریم بتوانند هر چه بیشتر از این موقعیت معنوی استفاده کنند.

اهمیت مرجع‌شناسی
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه به اهمیت مرجع‌شناسی در منابع دینی اشاره و تأکید کرد: کسانی که به سن تکلیف می‌رسند یا باید خودشان مجتهد باشند، یا مرجع اعلمی را انتخاب و از ایشان تقلید کنند.

امام جمعه قزوین گفت: از آنجایی که در این سن مرجع شدن کار بسیار دشواری است و امکان پذیر نمی‌باشد، یا باید به احتیاط عمل کنیم که آن هم سختی‌ها و مشقات بسیاری را به همراه دارد یا باید مرجعی را انتخاب و از ایشان تقلید کنیم و ضروری است جوانان ما در این سن مرجع اعلم را انتخاب و از ایشان تقلید کنند.

وی به ویژگی‌های شناخت مجتهد اعلم هم اشاره و تأکید کرد: انسان خود اهل علم باشد و بتواند مجتهد و اعلم را بشناسد، دو نفر عادل از اهل علم به او خبر دهند به شرط اینکه دو نفر عادل دیگر بر خلاف گفته آن شهادت ندهند، مجتهد و اعلم بودن شخص به حدی شایع باشد که از آن شهرت برای انسان علم یا اطمینان حاصل شود.

خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه همان گونه که مرجع شناسی اهمیت دارد، رهبر شناسی هم دارای اهمیت است، اظهار کرد: رهبر شناسی آنقدر اهمیت دارد که در منابع دینی تأکید شده است کسی که رهبر، پیشوا و امام زمان خود را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است و عبادات و بندگی او ارزش ندارند.

جوانان ما از حضرت علی اکبر (ع) الگو بگیرند
امام جمعه قزوین به ولادت حضرت علی اکبر (ع) اشاره و با تبریک روز جوان، بیان کرد: وقتی علی اکبر (ع) آمد از پدر اذن میدان بگیرد، پدر بی معطلی به ایشان اذن میدان دادند این در حالی بود که علاقه بسیاری به فرزندشان داشتند و ایشان را به لحاظ ظاهر، اخلاق، منطق و گفتار بسیار شبیه به رسول گرامی اسلام (ص) می‌دانستند.

وی یادآور شد: حضرت علی اکبر (ع) در حقیقت از ولی، امام و رهبر خود تبعیت کرد و به میدان رفت و از این بابت باید الگویی برای همه جوانان، انسان‌های آزاده و فرهیخته ما باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: دین ما درباره جوانان ارزش بسیاری قائل است و ضروری است ما نیز حق مطلب را به جای آورده و همواره از آن‌ها حمایت و پشتیبانی کنیم و در این زمینه کوتاهی نکنیم.

عابدینی ادامه داد: اثرپذیری جوانان بسیار بالاست و امام علی (ع) فرموده ان قلب جوان مهیای تغییر و اثرپذیری است و هر چه در قلب او کاشته شود، همان را برداشت خواهیم کرد؛ بنابراین خانواده‌ها باید تلاش کنند تا بذر ایمان، توحید، اخلاق و محبت را در دل جوانان قرار دهند.

اولویت انتخابات، شرکت مؤثر و انتخاب اصلح است
وی در فراز دیگری از سخنان خود به اهمیت انتخابات پیش رو اشاره و تأکید کرد: شرکت مؤثر در انتخابات و انتخاب اصلح از اولویت‌های مهم انتخابات است.

خطیب جمعه قزوین با تأکید بر اینکه نباید در انتخابات خنثی عمل کنیم، یادآور شد: نباید بدون پشتوانه رأی بدهیم، بلکه باید با تحقیق و انتخاب فرد اصلح او را به میدان بیاوریم تا فرصت‌سوزی نشود.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: باید کسی را انتخاب کنیم که بیشترین صلاحیت‌ها را دارد و اگر برای دنیاطلبی و مادیات سراغ کاندیداها برویم، یقیناً ضرر خواهیم کرد و در قیامت رو سیاه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در کشور ما اصلاح‌طلب و اصول‌گرا هر دو دارای ایمان هستند، تأکید کرد: متأسفانه مستکبران و در رأس آن‌ها امریکا، انگلیس و اسرائیل از برخی‌ کاندیداها حمایت و پشتیبانی می‌کنند و به همین خاطر مردم باید در انتخابات با انتخاب شایسته‌ترین فرد، به کاندیداهای مورد حمایت آن‌ها «نه» بگویند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: همانگونه که در روز عاشورا و مناسبت‌های مذهبی همه مردم کشور ما زیر سایه پرچم اباعبدالله الحسین (ع) قرار می‌گیرند و عزاداری می‌کنند، در سایر حوزه‌ها هم همدل و همراه خواهند بود و هرگز دو قطبی در این کشور شکل نخواهد گرفت.
انتهای پیام/2002

منبع: سایت دفتر امام جمعه قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان