۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین امنیت شغلی کارگران مورد توجه قرار گیرد/ چرا باید پوستر فتنه‌گران در ستاد انتخاباتی رییس جمهور نصب شود
کد خبر: ۲۴۴۲۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۱۵ ساعت: ۱۶:۱۰ ↗ لینک کوتاه

در نمازجمعه استان قزوین مطرح شد؛

امنیت شغلی کارگران مورد توجه قرار گیرد/ چرا باید پوستر فتنه‌گران در ستاد انتخاباتی رییس جمهور نصب شود

در نمازجمعه استان قزوین مطرح شد؛ دولتمردان ما باید توجه داشته باشند که حقوق کارگران فقط مبلغ ناچیزی که پرداخت می‌شود نیست بلکه امنیت جانی و مالی هم از حقوق آن‌ها است.

امنیت شغلی کارگران مورد توجه قرار گیرد/ چرا باید پوستر فتنه‌گران در ستاد انتخاباتی رییس جمهور نصب شود
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در مسجدالنبی این شهر برگزار شد، اظهار کرد: در فضای سیاسی که امروز قرار داریم عده‌ای سعی در دوقطبی کردن جامعه دارند؛ اما این نوع دوقطبی‌ها مربوط به جوامع غربی و آمریکایی است.

وی افزود: در قرآن کریم موضوع دو قطبی مطرح شده است اما این دوقطبی با جوامع غربی متفاوت است؛ جامعه دینی دوقطبی ناپذیر بوده و نمی‌شود بر آن تحمیل کرد.

امام جمعه قزوین در ادامه گفت: یکی از دوقطبی‌ها در قرآن بین اهل ایمان و کفر است که هیچ‌گاه در جامعه ما امکان‌پذیر نیست چراکه همه ملت حتی اصلاح طلب و اصولگرا در یک صف نماز می‌ایستند.

وی افزود: این دو جریان شاید در مباحث سیاسی با هم اختلاف داشته باشند اما در اندیشه‌های ایمانی و دینی در کنار هم و در راه خدا قرار دارند؛ تقابل بین ایمان و کفر در جامعه ما امکان‌پذیر نیست.

عابدینی اضافه کرد: دو قطبی دیگری که در قرآن اشاره شده بین مومنین و منافقان است که این نوع هم در جامعه ما وجود ندارد، اگر نفاقی هم در جامعه باشد مربوط به افراد است نه به توده‌های مردم.

خطیب جمعه این هفته ادامه داد: ظاهر و باطن فرد منافق فرق دارد و امید او به جای خداوند به بیگانگان است بنابراین جامعه انقلابی ما دو قطبی بین مومنین و منافقین را نمی‌پذیرد.

وی تصریح کرد: آنانکه اعدام کنندگان منافقان را زیر سوال می‌برند در واقع مخالفت خود را با مومنین و موافقت با منافقان را نشان می‌دهند.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: اخیرا یکی از منافقان سیاسی در اصفهان، مدافعان حرم را زیر سوال برده است باید به او گفت؛ اگر مدافعان حرم نبودند امروز داعش سر این منافق مومن‌نما را در اصفهان سر می‌بریدند!

خطیب جمعه این هفته ابراز کرد: این منافقان در لاک نفاق خود خفته‌اند و هر فرصتی که پیدا کنند حرفی منافقانه می‌زنند اما مومنین با مشت‌های محکم بر دهان‌شان زده و جواب‌شان را می‌دهند و آن‌ها هم مانند فتنه گران سال ۸۸ می‌روند و دیگر پیدایشان نمی‌شود.

امنیت شغلی، جانی و مالی کارگران مورد توجه قرار گیرد

عابدینی بیان کرد: مومنان به خداوند تکیه دارند و خود را به او سپرده‌اند اما کافران که خدا را رها کردند و هر کسی بر آنها حکم رانی می‌کند.

وی با اشاره به دو قطبی بین مستکبرین و مستضعفین، تشریح کرد: بین حرام خواران نجومی بگیر و کارگرانی که در سختی به سر می‌برند دوقطبی وجود دارد که متاسفانه در جامعه شاهد آن هستیم.

امام جمعه قزوین افزود: خداوند در آیات خود اهل تقوا را یک طرف و اهل فساد و فحشا را هم در طرف دیگر قرار داده‌اند و ما باید تکلیف خود را روشن کنیم که حامی کدام طرف هستیم.

عابدینی گفت: اتفاقی که در این روزها جامعه ما را داغدار کرد فاجعه معدن ذغال سنگ گلستان بود و کارگران ما مظلومانه جان باختند.

وی تاکید کرد: دولتمردان ما باید توجه داشته باشند که حقوق کارگران فقط مبلغ ناچیزی که پرداخت می‌شود نیست بلکه امنیت جانی و مالی هم از حقوق آن‌ها است.

امام جمعه قزوین در ادامه گفت: وزیر مربوطه باید پاسخگو باشد چراکه این چندمین فاجعه در این وزارتخانه است که جامعه ما را داغدار می‌کند، جا دارد که آن وزیر برود پی کارش و کسی که توانایی اداره این حوزه را را دارد مسئولیت را بپذیرد.

عابدینی با تصریح بر اینکه باید حضور موثر در انتخابات داشت، عنوان کرد: نباید در این اتفاق مهم و سرنوشت ساز خنثی عمل کنیم چراکه یک وظیفه شرعی و الهی است و در قیامت باید نسبت به رای خود پاسخگو باشیم.

وی تصریح کرد: باید فردی با کارآمدی بالا و اصلح را انتخاب کرد و تحت تاثیر جریان‌ها قرار نگرفت و باید به افرادی که کاندید هستند و در لیست قرار دارند رای دهیم.

امام جمعه قزوین تشریح کرد: کسانی که غربی‌ها از آن‌ها حمایت می‌کنند در واقع از بی‌دینی آن‌ها حمایت می‌کنند، ملت ایران با رای خود به افرادی که مورد حمایت رسانه‌های معاند و مستکبرانی مانند اسرائیل و آمریکا هستند یک (نه) محکم خواهند گفت.

عابدینی با اشاره به روز جوان اظهار کرد: متاسفانه در ارج نهادن به این روز و جوانان کوتاهی می‌کنیم در حالی که دین اسلام به جوانان اهمیت زیادی داده است.

خطیب جمعه این هفته شهر قزوین گفت: بنا به فرمایش امیرالمومنین؛ جوانان آمادگی و اثرپذیری فوق العاده ای دارند لذا همین جوانان بودند که در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حضور داشتند و امروز هم در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همان اندازه که مرجع تقلیدشناسی مهم است، رهبرشناسی هم اهمیت زیادی دارد و در روایات آمده است اگر کسب رهبری و امامت خود را نشناسد اعمال او ارزشی ندارد.

مردم به دور از حب و بغض‌های قومی و قبیله ای رای دهند
حجت الاسلام علی طهماسبی امام جمعه شهر الوند در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر الوند با اشاره به روز کارگر اظهار کرد: این قشر، قشری بی ادعا،کم توقع و دلسوز هستند که همیشه در صحنه حاضر هستند.

وی با اشاره به بالابردن امنیت ملی در کشور افزود: حضور همه جانبه مردم در انتخابات با نیت قربه الی الله در امنیت ملی تاثیر بسزایی دارد.

خطیب نماز جمعه شهر الوند با بیان اینکه بسیج سازندگی خدمات سازنده ای را برای آبادانی کشور انجام داده است، عنوان کرد: سپاه و بسیج در عرصه‌های مختلف به ویژه سازندگی فعالیت‌های بسزایی داشته اند.

وی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری متذکر شد: باید حقیقت‌ها به مردم گفته شود و کسانی که مدعی هستند تحریم‌ها برداشته شده است بگویند کدام تحریم‌ها برداشته شده در حالی که روز به روز به دشمنان در فکر تحریم‌های تازه تری هستند.

طهماسبی با یادآوری فرمایش رهبری که به آمریکا اعتمادی نیست، عنوان کرد: نامزدهای ریاست جمهوری توجه داشته باشند برای حل مشکلات ملت ایران چشم به دست بیگانگان و بیرون از مرزها نباید دوخت چرا که تا به امروز بیگانگان مشکل کشوری را حل نکرده اند.

وی عنوان کرد: هم اکنون آمریکا به دنبال کسری بودجه‌های کشور خود بوده و به همین دلیل هر روز یک تحریم جدیدتری را برای کشور ایران برنامه ریزی می‌کند و به دنبال برادر میلیاردی برای حمله به سوریه و عراق هستند.
خطیب نماز جمعه شهر الوند خاطرنشان کرد: کسانی که مدعی هستند تحریم‌ها برداشته شده در حالی که حقیقت به غیر از این است بگویند چرا وضعیت اقتصادی کشور و ملت ایران اینگونه است؟ حضور و قدرت مردم سایه جنگ را از سر مردم کشور برداشت.

وی یادآور شد: نامزدهای انتخاباتی و مردم باید توجه داشته باشند که رای دادن مردم به یک فرد خاص را نباید به امنیت ملی گره زد و این تصور و سخنی اشتباه است که برداشتن جنگ و امنیت ملی در گرو رای دادن به شخص خاصی است.

امام جمعه شهر الوند گفت: آنچه که امنیت ملی کشور ایران را حفظ کرده حضور مردم انقلابی ایران در صحنه‌های مختلف به ویژه انتخابات است.

وی با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: همت و آگاهی مردم باید دولتی را بر روی کار بیاورد که فکر اشتغال و معشیت مردم باشد و با حمایت تولیدات داخلی چرخه اقتصادی کشور را به حرکت در بیاورد.

خطیب نماز جمعه شهر الوند با اشاره به انتخابات شورای شهر الوند عنوان کرد: مردم به دور از حب و بغض‌های قومی و قبیله ای به نامزدهایی رای بدهند که دلسوز، امین، پارسا و خدمتگزار مردم باشند.

چرا باید پوستر فتنه گران در ستاد انتخاباتی کاندیداها نصب شود
حجت الاسلام سید ابوتراب موسوی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته آبیک که در مسجد ولیعصر(عج) این شهر برگزار شد، با اشاره به حادثه ریزش معدن استان گلستان اظهار کرد: در این حادثه کارگران زحمت‌کش در عمق چند هزاری متر زمین مظلومانه جان باختند که این حادثه غم‌بار را به خانوادهایشان و مردم عزیز تسلیت می‌گوییم.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز جوان خطاب به جوانان گفت: جوانان انقلابی در برابر ستمگران می‌ایستند و ظلم و ستم را در جامعه تحمل نمی‌کنند.

خطیب جمعه شهرستان آبیک در ادامه اضافه کرد: جوانان ما باید امام علی (ع) را الگوی خود قرار دهند و مانند این حضرت انقلابی باشند و انقلابی عمل کنند چرا که اگر جوانان ما انقلابی نباشند فتنه گران امنیت کشور را مختل خواهند کرد.

موسوی با اشاره به ایام انتخابات تصریح کرد: هرچه به زمان انتخابات نزدیک می‌شویم تنور انتخابات داغ و داغ‌ترخواهد شد باید در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند انتخابات امنیت و مصونیت ملی را به ارمغان می‌آورد و مردم با حضور حداکثری خود این امنیت را ایجاد می‌کنند چرا که دشمنان همواره به دنبال توطئه در کشور هستند.

امام جمعه شهرستان آبیک ضمن انتقاد نصب عکس یکی از فتنه‌گران در ستاد تبلیغاتی روحانی آبیک بیان کرد: عصر روز گذشته بسیاری از مردم مومن و انقلابی به بنده مراجعه کردند و از تصویر یکی از سران فتنه در ستاد تبلغاتی خبر و اقدام این ستاد اعلام انزجار و بیزاری کردند.

وی در ادامه توضیح داد: احساسات جوانان انقلابی و مومن شهر و همچنین خانواده‌های معظم شهدا از این اقدام جریحه دار شده است و با پیگیری از طریق قانون این بنر امحا شد.

موسوی ضمن انتقاد از اقدام فرماندار اعلام کرد: با توجه به اینکه کمیته امحا در فرمانداری مستقر است آیا مسئولان فرمانداری شهرستان آبیک از نصب این بنر اطلاع نداشتند یا طلاع داشتند و از اقدام جلوگیری نکردند؟

خطیب جمعه شهر آبیک در ادامه بیان کرد: اعضای ستاد روحانی و مدعیان اصلاحات با گذاشتن اینگونه عکس‌ها می‌خواهند نیروهای انقلابی و مؤمن شهرستان را تحریک و تشویش و درگیری را در شهرها ایجاد کنند.

وی با اشاره به اهانت اخیر کرباسچی به مدافعان حرم و سردار سلیمانی ابراز کرد: نظر این شخص این است چرا باید جنگ کنیم؟ باید با داعشی‌ها مذاکره کنیم و به گفته داریوش سجادی اگر مدافعان حرم نبودند باید در بیابان‌ها به دنبال سوراخ موش می‌گشتید.

امام جمعه شهرستان آبیک در پایان خاطر نشان کرد: چشمان خود را در انتخابات باز کنید در انتخابات به فرد اصلح رای بدهید به کسانی که آمریکا و اسرائیل حامی آن‌ها هستند رای ندهید.

گفتنی است در نمازگزاران شعار «مرگ بر فتنه‌گر» و «مرگ بر منافق» سر را در نماز جمعه این هفته سر دادند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان