۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۱۰۱ دانش‌آموز نخبه قزوینی در همایش "بنیاد البرز" تجلیل شدند
کد خبر: ۲۴۳۹۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۱۳ ساعت: ۱۳:۴۸ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

۱۰۱ دانش‌آموز نخبه قزوینی در همایش "بنیاد البرز" تجلیل شدند

پنجاه و پنجمین همایش استانی اهدای جوایز بنیاد فرهنگی البرز با تجلیل از ۱۰۱ دانش‌آموز نخبه و ممتاز استان با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در قزوین برگزار شد.

۱۰۱ دانش‌آموز نخبه قزوینی در همایش "بنیاد البرز" تجلیل شدند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، پنجاه و پنجمین همایش استانی اهدای جوایز بنیاد فرهنگی البرز پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) به منظور تجلیل از ۱۰۱ دانش‌آموز نخبه و ممتاز استان با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سالن اجتماعات دانشگاه تربیت معلم قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این همایش با تبریک به مناسبت ایام اعیاد شعبانیه و روز معلم اظهار کرد: امروز شاهد ثمرات و برکات یک وقف در جامعه از سوی مرحوم حسینعلی البرز هستیم که سال‌ها پیش اموال و دارایی خویش را برای توسعه علم و دانش فرزندان این مرزوبوم وقف نمود.

وی افزود: به طور قطع واقف این موقوفه در خدمات خیری که در آینده همه دانش‌‌آموزان و دانشجویانی که امروز از خدمات این بنیاد بهره‌مند می‌شوند؛ انجام دهند سهیم خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: وقف یعنی خدایی شدن، خدایی ماندن و ماندگار شدن و امیدواریم نیازهای روز جامعه در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، هنری و مذهبی توسط واقفین و خیرین مرتفع شود.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت گسترش کارهای خیر در جامعه بیان کرد: امیدواریم دانش‌آموزانی که از این موقوفه بهره‌مند می‌شوند با پیمودن پله‌های ترقی و پیشرفت به هر جایگاه و درجه‌ای که رسیدند منشا خیر و برکات باشند.

جلوگیری از فرار مغزها از دغدغه‌های نظام است
در ادامه سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اظهار کرد: ایمان، اراده و همت قوی، اعتماد به نفس و امید از جمله ویژگی‌های بارز مرحوم حسینعلی البرز بود که دانش‌آموزان منتخب که امروز مورد تجلیل قرار می‌گیرند برای رسیدن به موفقیت باید مورد توجه قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه همه ما است که نخبگان جامعه را دریابیم، افزود: امروز یکی از دغدغه‌های نظام، پرورش نخبگان و جلوگیری از فرار مغزها است که بنیاد فرهنگی البرز با حمایت از نخبگان، فرصت مناسبی برای حمایت و هویت بخشیدن به نخبگان علمی برای ماندن در کشور، ارایه خدمات و تلاش برای پیشرفت و آبادانی فراهم کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: امروز باید توجه داشته باشیم که مهم‌ترین وقف و جهاد، جهاد علمی در کشور است زیرا لازمه عزتمندی، آبادانی و درخشش کشور در مجامع بین‌المللی توسعه علم و دانش است.

وی در پایان گفت: جامعه بدون علم‌، بی‌ر‌وح و بی‌جان است لذا وظیفه متولیان تعلیم و تربیت و افراد متمکن جامعه پرورش دانش‌آموزان نخبه‌ای است که به کشور خود خدمت کنند.

گفتنی است، در این مراسم از ۱۰۱ دانش‌آموز ممتاز استان با اهدای لوح تقدیر، تندیس و سکه بهار آزادی تجلیل شد.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان