۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین رئیس جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین منصوب شد
کد خبر: ۲۴۳۸۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۱۳ ساعت: ۹:۴۹ ↗ لینک کوتاه

با حکم نماینده ولی فقیه در استان؛

رئیس جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین منصوب شد

با حکم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، حجت‌الاسلام‌ مجتبی گونجی به عنوان رئیس جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین منصوب و معارفه شد.

 رئیس جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد قزوین منصوب شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین صبح امروز(چهارشنبه) در جلسه معارفه رئیس جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین، که در دفتر نماینده ولی‌ فقیه در استان برگزار شد، اظهار کرد: از ائمه جماعات استان می‌خواهیم تجربیات خود را در اختیار مرکز رسیدگی به امور مساجد قرار دهند تا هم‌افزایی تحقق یابد.

وی تصریح کرد: اگر ابتکارات، خلاقیت‌ها و نوآوری‌های ائمه جماعت در اختیار مرکز رسیدگی به امور مساجد قرار گیرد، شاهد پیشرفت‌های روز افزون در این حوزه خواهیم بود و می‌توانیم اثر مطلوب آن را در جامعه نیز مشاهده کنیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: باید مطالبات نبی مکرم اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) از خودمان و مردم را در جامعه تشریح و تبیین کنیم تا با مطالبه‌گری دینی، در راستای تحقق آرمان‌های الهی قرار بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: ائمه جماعات و علمای دین باید دغدغه دین، قرآن، ذکر و ترویج مبانی دین را در جامعه داشته باشند و مساجد را مرکز این معنا قرار دهند.

وی ارتباط بین مسجد، مدرسه و محله را بسیار راهگشا دانست و افزود: ارتباط ائمه جماعات با مردم، محله و مدارس بسیار راهگشا خواهد بود و اگر ارتباط دانش‌آموزان با مساجد به صورت کامل تحقق یابد، شاهد تحولات مطلوبی در جامع خواهیم بود.

عابدینی تأکید کرد: ارتباط مسجد، مدرسه و محله باید با محوریت مسجد و به رهبری امام جماعت صورت بگیرد و تحقق کامل و اثرگذارتر این هدف، نیازمند زمان است.

در پایان این مراسم از خدمات حجت‌الاسلام‌والمسلمین اوتارخانی، رئیس پیشین مرکز رسیدگی به امور مساجد تقدیر و حجت‎‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی گونجی به عنوان رئیس جدید مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین معارفه شد.

متن حکم انتصاب رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجه الاسلام و المسلمین آقای شیخ مجتبی گونجی (دامت تأییداته)
اهمیت و عظمت مساجد به عنوان جایگاه عبادت و بندگی پروردگار قادر متعال و کانون ترویج و تبلیغ احکام نورانی و معارف سعادت بخش اسلام بر همگان روشن است.
با عنایت به جایگاه خطیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین در امر ساماندهی و تجمیع خدمات مرتبط با آن و بهره برداری حداکثری از فضا و امکانات موجود، به موجب این حکم جنابعالی را که بحمدلله برخوردار از تدین، تجربه و آشنایی به امور مساجد هستید بــه مدت یکسال به ریاست آن مرکز منصوب می نمایم. اميد است با بكارگيری تمام توان و استعداد خود و استفاده از دیدگاه های صاحب نظران در این حوزه به ویژه ائمه محترم جمعه و جماعات و دست اندرکاران، و با بهره برداری هنرمندانه از امکانات موجود، در تحقق اهداف مورد نظر که همانا تبدیل کردن این مکانهای مقدس به مؤثرترین کانون های رشد و بالندگی معنوی جامعه و ارتقاء سطح فرهنگ عمومی مردم است، موفق و منصور باشیــد.
توفیق همگان را از خداوند منان خواهانم
عبدالکریم عابدینی
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان