۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پس از "بورکینافاسو" چهارمین وارد‌کننده دنیا هستیم/واردکننده "سنگ‌پا" و "آدامس" شده‌ایم/دولتمردان‌مان ولنجک‌نشین‌ هستند
کد خبر: ۲۴۳۸۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۱۲ ساعت: ۱۷:۵۶ ↗ لینک کوتاه

خضریان در مناظره بررسی عملکرد اقتصادی دولت:

پس از "بورکینافاسو" چهارمین وارد‌کننده دنیا هستیم/واردکننده "سنگ‌پا" و "آدامس" شده‌ایم/دولتمردان‌مان ولنجک‌نشین‌ هستند

هعضو اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به عملکرد اقتصادی دولت یازدهم، گفت: پولی که باید صرف احیای کارخانه‌ها می‌شد از واردات بی رویه سردرآورد.

پس از "بورکینافاسو" چهارمین وارد‌کننده دنیا هستیم/واردکننده "سنگ‌پا" و "آدامس" شده‌ایم/دولتمردان‌مان ولنجک‌نشین‌ هستند
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ،  به همت انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده مدیریت دانشگاه تهران مناظره‌ای با عنوان بررسی عملکرد اقتصادی دولت یازدهم، با حضور حجت‌الله عبدالملکی عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع)، حسین عبده تبریزی استاد دانشگاه و مشاور وزیر راه و شهرسازی و علی خضریان عضو اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران برگزار شد.مناظره خضریان

علی خضریان عضو اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ابتدای این مناظره با اشاره به عملکرد دولت در حوزه اقتصاد و تعطیلی کارخانه‌های مهم کشور گفت: کارخانه ارج، آزمایش، پارس الکتریک، کاشی نیلوفر، کاشی فیروزه و دوچرخه سواری آساک تنها دورچرخه سازی خاورمیانه طی این دولت تعطیل شدند.

وی با اشاره به اظهارات مدیرعامل آساک گفت: مدیرعامل شرکت آساک اعلام کرده بود که ما برای فعالیت و ادامه حیات به 5 میلیارد تومان وام احتیاج داشتیم و از دولت صدقه نمی‌خواستیم، وزیر کار یک سال پیش قول داد که این وام را در اختیار ما قرار دهد و ما برهمین اساس چرخ اقتصاد کارخانه را چرخاندیم اما بعد از یک سال خبری از وام هم نشد.

عضو اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به اعتراض‌هایی که روز گذشته از سوی کارگران در حرم امام خمینی(ره) صورت گرفت، گفت: این افراد کارگران کارخانه‌هایی بودند که هنوز کارخانه آنها فعالیت می‌کنند و کارگران کارخانه‌هایی که کارخانه‌هایشان تعطیل نشده است، نبودند. پس می‌بینیم وضعیت اقتصادی که در این دولت پیش آمده است با اعتراض کارگران زیادی روبروست. 

خضریان در ادامه با اشاره به اظهارات عبده تبریزی در خصوص مقایسه شرایط ایران و عربستان گفت: شرایط کشور ما را با عربستان مقایسه نکنید آن رویاست. براساس آمار صندوق بین المللی پول ایران از نظر نرخ واردات جایگاه چهارم را پس از گینه، اتیوپی، بورکینافاسو دارد و با گرجستان برسر مقام چهارم برسر رقابت است.

وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل واردات کشور تعطیلی کارخانه‌هاست، گفت: واردات کشور از کشور چین در دولت نهم و دهم طبق آمار رسمی دولت 30 میلیارد دلار بوده است، اما واردات ما از چین در سه سال دولت یازدهم به تنهایی 40 میلیارد دلار شده است.

عضو اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل  با اشاره به برخی از اقلام کالاهای وارداتی گفت: ما در این سالها اقلامی مانند تن ماهی، دانه آفتابگردان، نخود فرنگی، بادام زمینی، مرکبات و شیرینی، سنگ پا، سیمان، خاک رس و آدامس خریده‌ایم.

خضریان تصریح کرد: پولی که باید صرف احیای کارخانه‌هایی که می‌توانستند به برندی تبدیل شوند و جزو هویت ایران شده بودند صرف واردات بی رویه‌ شده است.

وی در پاسخ به اظهارات عبد تبریزی مبنی براینکه قیمت‌ها در دولت پیش ثانیه‌ای تغییر می‌کرد، گفت: در آن دولت حداقل مردم پول برای خرید داشتند و کالا را می‌خریدند اما در این دولت حتی پولی برای خرید برایشان باقی نمانده است.

عضو اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه سخنان خود در دور سوم این مناظره با اشاره به اظهارات عبده تبریزی در خصوص اینکه نکند برخی با شعارهای پوپولیستی مسیر اقتصادی در پیش گرفته دولت یازدهم را تغییر دهند و بگویند یارانه‌ها سه برابر می‌شود، گفت: محض اطلاع شما باید بگوییم آقای نوبخت امروز گفته‌اند ما یارانه‌ها را سه برابر کرده‌ایم و این اتفاق افتاده است.

خضریان با اشاره به طرح مسکن دولت گذشته گفت: اگر بگوییم آنها با مغز معیوب خود طرح مسکن مهر را اجرایی کردند، شما چرا طرح مسکن اجتماعی را که می‌گویید مشکلی ندارد را چرا اجرا نکردید، درست است می‌توان به مسکن مهر ایراداتی را وارد دانست و به قول شما قوطی هستند اما آنهایی که مثل شما وضعیت خوبی ندارند و دنبال یک سقف مشترک هستند و یا کارگرانی که نتوانستند مسکن تهیه کنند همین قوطی مسکنی برای زندگی است البته ما هم دوست داریم مثل دولتمردان ولنجک نشین باشیم.

وی افزود: می‌گویند تورم پایین امده است این یعنی اتوبانی را بسته اند دولت بگوید در مسکن اجتماعی چه کرده است بفرمایید کجا مسکن اجتماعی ایجاد کرده‌اید که ما به آن سری بزنیم.

عضو اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به آمار اشتغال کشور گفت: در تابستان سال 92 تعداد شاغلان 22 میلیون و 191 هزار نفر بودند این رقم در زمستان سال 95 به 22 میلیون و 342 نفر رسید یعنی سالانه کمتر از 50 هزار نفر کار پیدا کرده‌اند.

خضریان در اظهارات پایانی خود دراین مناظره گفت: شما از نبود پول در دولت می‌گویید چرا آن موقع که مدیرعامل بانکها حقوق نجومی می‌گیرند چنین حرفی نمی‌زنید و نمی‌گویید پول نیست.

وی در پایان سخنان خود گفت: رئیس جمهور از پیشی گرفتن صادرات بر واردات کشور می‌گوید ایشان بگویند چطور با وجود کاهش 16 درصدی صادرات غیرنفتی این مسئله اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان