۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کتاب‌های شهید مطهری در کتابخانه‌ها خاک می‌خورد!
کد خبر: ۲۴۳۸۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۱۲ ساعت: ۱۵:۴۹ ↗ لینک کوتاه

به مناسبت سالروز شهادت آیت الله مطهری؛

کتاب‌های شهید مطهری در کتابخانه‌ها خاک می‌خورد!

متاسفانه کتاب‌های شهید مطهری در کتابخانه‌ها خاک می‌خورد و بررسی آماری جامعه کنونی ایران نشان می‌دهد که یک جامعه جوان است و برای نسل جوانی که مفیدترین کتاب‌ها، کتاب‌های شهید مطهری است.

کتاب‌های شهید مطهری در کتابخانه‌ها خاک می‌خورد!
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ در سطح جهان به پیشنهاد یونسکو روز ۵اکتبر هر سال به عنوان روز معلم نامگذاری شده است؛ با این حال در بسیاری از کشورها از جمله ایران این مناسبت در روز متفاوتی جشن گرفته می‌شود.  

پس از پیروزی انقلاب اسلامی و شهادت استاد شهید مرتضی مطهری 12 اردیبهشت ماه به عنوان روز معلم نامگذاری شده است.

شهید آیت الله مرتضی مطهری یکی از شخصیت‌های برجسته و کم نظیر در تاریخ اسلام و یکی ازدانشمندان اسلام شناس بود و با حضور جدی در حوزه مکتب‌های تربیتی و فلسفی، گام‌های بلندی در راستای تبیین و ارائه مکتب تربیتی و قرآنی برداشت و صاحب نظر در حوزه‌های فلسفه، فقه، اصول بود و در قله اجتهاد قرار گرفت.

آثار علامه مطهری که متجاوز از۲۵ جلد است که هرساله تجدید چاپ می‌شود؛ مطهری در شخصیت مطهر بود مطهر زیست و مطهر شهید شد؛ اما متاسفانه در کشور ما گرامیداشت چنین روزی و چنین شخصیتی مورد غفلت قرارگرفته است و مناسبت‌های دیگر روز های دیگر بسیارپربارتر از روز معلم برگزار می‌شود.

متاسفانه در کشور ما روز معلم روز دردناکیست تکریم و تعظیم معلم تکریم و تعظیم علم است که چنین روزی شاید و باید تکریم تعظیم قرار نگرفته است.

معلمی که قوی‌ترین انگیزه در آنها، سوز و شوق انسان‌سازی است. امام خمینی(ره) کلید سعادت و شقاوت جامعه را در دست معلمان دانسته است.

بزرگداشت و گرامیداشت مفاخر و شخصیت‌های ملی چون شهیدمطهری و روز معلم بسیار حائز اهمیت است شخصیتی چون مطهری که امام خمینی پاره تن خود یاد کردند؛ اما متاسفانه در نسل جدید نهادینه نشده است.

شهید مطهری از جمله افراد صاحب قلم و صاحب بیانی است که هم از تعدد در موضوعات برخوردار است و هم تنوع در موضوعات.

اما متاسفانه کتاب‌های شهید مطهری در کتابخانه‌ها خاک می‌خورد و بررسی آماری جامعه کنونی ایران نشان می‌دهد که یک جامعه جوان است. برای نسل جوانی که مفیدترین کتاب‌ها، کتاب‌های شهید مطهری است که در راستای آن امام خمینی خطاب به دانشجویان وطبقه همفکر روشنفکران متعهد توصیه می‌‎کنم که کتاب‌های این عزیز را نگذارند با دسیسه‌های غیراسلامی فراموش شود.

و در این زمانه سراسر نیاز نسل ما پیش از همه به اندیشه‌های استاد نیاز است؛ استادی که در مقابل التقاط، نفاق و تهاجم فرهنگی غرب و شرق ایستاد و اسلام ناب را ترویج کرد.
نویسنده: وحیده  حیدری
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان