۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین علت اصلی قتل مدیر شبکه «GEM» مشخص شد
کد خبر: ۲۴۳۶۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۱۱ ساعت: ۱۵:۵۰ ↗ لینک کوتاه

گاردین تشریح کرد:

علت اصلی قتل مدیر شبکه «GEM» مشخص شد

بنا به یافته‌های پلیس ترکیه و اظهارات شهردار استانبول اختلافات مالی عامل اصلی مرگ سعید کریمیان است.

علت اصلی قتل مدیر شبکه «GEM» مشخص شد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،روزنامه گاردین در گزارشی ضمن تشریح  تیراندازی به مدیر شبکه مدیر شبکه «جم» به چرایی وقوع این حادثه و مرگ سعید کریمیان پرداخت.
علت اصلی قتل مدیر شبکه «GEM» مشخص شداین گزارش ضمن بیان اینکه سعید کریمیان و همکارش شنبه‌ شب در شهر استانبول ترکیه هدف تیراندازی افرادی ناشناس قرار گرفته‌اند نوشت: دو نفر مقتول ایرانی‌ الاصل هستند که سعید کریمیان تابعیت انگلیس  و همکارش تابعیت کویتی داشت.

«گاردین» با اشاره به بیانیه فیسبوکی شبکه تلویزیونی «GEM» درباه مرگ مدیر این شبکه  که در آن هیچ اشاره‌ای به چگونگی و چرایی مرگ او نشده بود می‌افزاید: بنا به یافته‌های پلیس ترکیه و اظهارات شهردار استانبول اختلافات مالی عامل اصلی مرگ سعید کریمیان است.

نویسنده این گزارش در ادامه درباره سعید کریمیان می‌نویسد: سعید کریمیان بنیانگذار شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان «GEM TV» است که عمده برنامه‌های آن دوبله فیلم‎های خارجی به زبان فارسی و ساخت فیلم‎ها و سریال‎های زبان فارسی است.

این روزنامه افزود: ایران راه‌اندازی این شبکه را در راستای «جنگ نرم» و برنامه‌های آن را برخلاف آموزه‌های اسلامی می‌داند به طوریکه دادگاه انقلاب اسلامی در تهران سال گذشته سعید کریمیان را به جرم «فعالیت علیه امنیت ملی» و «تبلیغ علیه آموزه‌های اسلامی» به صورت غیابی به 6 سال زندان محکوم کرد.


ا نتهای پیام/1404

منبع: میزان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان