۰۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۹ چهارشنبه

صبح قزوین ۱۱ نفر از کاندیداهای شورای شهر به دادسرا احضار شدند
کد خبر: ۲۴۳۵۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۱۱ ساعت: ۱۴:۵ ↗ لینک کوتاه

دادستان شهرستان البرز:

۱۱ نفر از کاندیداهای شورای شهر به دادسرا احضار شدند

دادستان شهرستان البرز از احضار ۱۱ نفر از کاندیداهای شورای شهر به دادسرای این شهرستان خبر داد.

 ۱۱ نفر از کاندیداهای شورای شهر به دادسرا احضار شدند
محمودخانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با تاکید بر اینکه استفاده از امکانات دولتی مصداق تخلف غیر قانونی در اموال دولتی است، گفت: 11 نفر از کاندیداهای شورای شهر به دلیل تبلیغات زود هنگام به دادسرا احضار شدند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز از توابع استان قزوین با اشاره به فرارسیدن پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا اظهار کرد: در اجرای بخشنامه ریاست قوه قضائیه ستاد پیشگیری از جرائم وتخلفات انتخاباتی در شهرستان البرز تشکیل شد و شعب ویژه‏ای نیز به منظور رسیدگی به تخلفات انتخاباتی تعیین شده است.

وی با اشاره به مصوبات ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی ادامه داد: یکی از مصوبات این ستاد احضار کاندیداهایی است که اقدام به تبلیغات زود هنگام کردند که در این راستا 11 نفر از کاندیداها به دادسرا دعوت شدند و به آنها تذکر دادیم که از تبلیغات زود هنگام خودداری کنند.

این مسئول افزود: با توجه به اینکه بیم آن می‌رفت که برخی از کاندیداها که تحت عنوان کارمند در ادارات مشغول فعالیت هستند از امکانات دولتی در راستای تبلیغات استفاده کنند به ادارات مربوطه اعلام شد که اقدامات پیشگیرانه را مد نظر قرار دهند و از طرفی لیست کلیه کارکنان دولتی که در انتخابات کاندید شده‌اند، نیز اخذ شده است.

وی با تاکید بر اینکه رفتارهای کاندیداهای انتخاباتی به دقت مورد رصد قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: استفاده از امکانات دولتی در راستای تبلیغات مصداق تخلف غیر قانونی در اموال دولتی است.

دادستان شهرستان البرز اذعان کرد: کلیه مدیران و روسای ادارت با توجه به ماده 606 قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات تکلیف دارند که این موارد را به مراجع قضایی اعلام کنند و خودداری از این وظیفه قانونی موجب تعقیب قضایی خود مدیران و روسای ادارات خواهد بود.

محمودخانی در پایان گفت: افرادی که به قانون تمکین نکرده و اخلاق انتخاباتی را رعایت نکنند علاوه بر تشکیل پرونده قضایی به ستاد جرائم انتخاباتی نیز معرفی می‌شوند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان