۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین هیچ‌وقت از جانبازی‌ام احساس پشیمانی نکردم/ پشتیبان ولایت فقیه بودن یعنی عمل به وصیت شهدا
کد خبر: ۲۴۳۵۴۵ نویسنده: اسدالله آشوری تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۱۱ ساعت: ۸:۵۰ ↗ لینک کوتاه

جانباز دوران دفاع مقدس در مصاحبه با صبح قزوین:

هیچ‌وقت از جانبازی‌ام احساس پشیمانی نکردم/ پشتیبان ولایت فقیه بودن یعنی عمل به وصیت شهدا

جانباز دوران دفاع مقدس در مصاحبه با صبح قزوین با توصیه به جوانان برای مطالعه وصیتنامه‌های شهدا بیان کرد: پشتیبانِ ولایت فقیه بودن در واقع داشتن روحیه شهیدان است و امروز جوانان با تبعیت از رهبری در مسیر شهدا گام برداشته‌اند.

 هیچ‌وقت  از جانبازی‌ام احساس پشیمانی نکردم/ پشتیبان ولایت فقیه بودن یعنی عمل به وصیت شهدا
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، برگ‌های تقویم وقتی به سالروز میلاد قمر بنی‌هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) که می‌رسد؛ مزین می‌شود به نام "روز جانباز".

شهدای زنده‌ای که با اقتدا به جانباز صحنه ظهر عاشورا جان در طبق اخلاص نهاده و درس ایثار و شهامت را از او آموختند.

دوران ۸ ساله دفاع مقدس جانبازان و شهدای زنده بسیاری را برای نسل جوان امروز به یادگار نهاده تا همگان بدانند که این انقلاب ادامه راه قیام عاشورایی سیدالشهدا(ع) و ۷۲ شهید دشت کربلا است.

یکی از این یادگاران دفاع مقدس جانباز سرافراز "اسدالله عاشوری" است که دو پا و یک دست جامانده در آن دوران گویای سینه پر از حرف وی برای من و‌ توست.
آنچه در ذیل آمده است نتیجه یک گفت‌و‌گوی صمیمانه با این جانباز قهرمان قزوینی است.

صبح قزوین : بفرمایید چگونه به مقام جانبازی نائل آمدید؟
آشوری: در حال کار کردن با بولدوزر در منطقه غرب بودم یک خمپاره به دستگاه بولدوزر خورد من بسرعت پایین آمدم که ترکش‌های آن به من اصابت نکند که در این بین دومین خمپاره کنار دستم به زمین خورد زمانیکه از جایم بلند شدم دیدم پای چپم نیست و پای راستم و دست و کتفم نیز به خون آغشته شده است که سایر بچه‌ها به سمتم آمده و مرا با آمبولانس به بیمارستان منتقل کردند و بدین شکل جانبازی من شروع شد.

صبح قزوین : در کدام عملیات و از چه نواحی دچار جانبازی هستید؟

آشوری: سال 65 به منطقه اعزام شدم که پس از چندین ماه در تاریخ 30 آبان ماه سال 66 در عملیات نصر 8 در ماهوت عراق زخمی شده و دو پا و همچنین دست راستم از ناحیه آرنج قطع شد ضمن اینکه گوش و کتفم نیز دچار آسیب شد.

صبح قزوین : در چه عملیات‌هایی شرکت کردید؟
آشوری: در عملیات‌های کربلای 5، نصر 8 و کربلای 4 به عنوان راننده بولدوزر و جزو سنگرسازان بی‌سنگر بودم.

صبح قزوین : آیا بعد از نایل آمدن به درجه جانبازی زمانی پیش آمد که از رفتن به جبهه و مسیری که طی کردید پشیمان شوید؟
آشوری: ‌خیر از زمانیکه این اتفاق برایم افتاد تا به امروز نه تنها پشیمان نشده‌ام بلکه همواره می‌گویم ای کاش شهید می‌شدم.
من پشیمان نیستم و انشاالله هرگز پشیمان نخواهم شد چراکه همواره پشتیبان ولایت فقیه خواهم بود.

صبح قزوین : هدف و انگیزه شما از رفتن به جبهه چه بود؟ چه شد که تصمیم به رفتن گرفتید؟
آشوری: من از همان نخستین راهپیمایی‌های انقلاب در تاکستان، قزوین و تهران شرکت می کردم و در اولین نماز جمعه شهر تاکستان که به امامت مرحوم حاج آقا شالی برگزار شد، حضور داشتم.
اولین شهید استان، شهید محمد قزوینی هم از دوستان من بود که همراه ایشان در بسیاری از راهپیمایی‌ها شرکت کردم.

از همان زمان فعالیت‌هایم شروع شد و با عضویت در بسیج روستا در هر اموری که نیاز بود نظیر مسجدسازی و کمک به کشاورزان حضور داشتم.
وقتی که جنگ تحمیلی شروع شد محصل بودم اما در ادامه به دلیل احساس تکلیف به صورت خودجوش و به عنوان پاسدار وظیفه به منطقه اعزام شدم که مدت 19 ماه در منطقه بودم که به درجه جانبازی نائل شدم.

صبح قزوین : کمی از حال و هوای جبهه و روحیه رزمندگان برایمان بگویید.
آشوری: معنویتی که در میان رزمندگان دوران دفاع مقدس بود و من از نزدیک آن را مشاهده کردم در وصف نمی‌گنجد و من قادر به بیان آن نیستم چراکه ازخودگذشتگی، ایثار و خلوص نیت در بین آنها موج می‌زد.
گردان ما همه راننده لودر و بولدزر بودیم اما هیچکس در هیچ زمانی نمی‌گفت من رفتم بلکه هربار که نیاز بود همه با اشتیاق و عشق به امام راحل و با جان و دل داوطلب انجام کار بودند و زحمات آن عزیزان را هرگز نمی‌توان به تصویر کشید.
به طور مثال وقتی از مردمی که به پیاده‌روی اربعین رفته‌اند از حال و هوایشان سوال می‌کنی نمی‌توانند قادر به وصف حس خود نیستند همین موضوع در بیان توصیف معنویت رزمندگان حاضر در جبهه‌های دفاع مقدس مصداق می‌کند.

صبح قزوین : در شرایط کنونی جامعه جوانان برای ادامه دادن مسیر شهدا چه کاری باید انجام دهند؟
آشوری: در ابتدا باید وصیت‌نامه شهدا را مرور کنند. پشتیبانِ ولایت فقیه بودن در واقع داشتن روحیه شهیدان است. شهدا ما در آن زمان پشتیبان امام راحل بودند اکنون نیز مقام معظم رهبری ولی فقیه است و ما باید از اوامر ایشان تبعیت کنیم.
یکی دیگر از تاکیدات شهدا در مورد رعایت حجاب بانوان است در شرایط کنونی دشمنان با تهاجم فرهنگی قصد تحریف عقاید و باور جوانان دارند اما جوانان ایرانی با پایبندی نسبت به اعتقادات خود مشت محکمی بر دهان یاوه گویان غربی خواهند زد.

صبح قزوین : چه شد که به دانشگاه رفته و ادامه تحصیل دادید؟
آشوری: من به فراگیری علم و دانش علاقه وافری داشتم اما به دلیل شرایط جسمی و نبود امکانات لازم در دانشگاه‌ها امکان ادامه تحصیل میسر نبود اما با راه‌اندازی دانشگاه با همت بنیاد شهید و تجهیز آن به امکانات مورد نیاز، بسیاری از جانبازان موفق به اخذ مدارج بالای علمی شدند من نیز به لطف خدا امسال مدرک لیسانس خود را در رشته مددکاری خانواده گرفتم.

صبح قزوین : تعریف شما از شهید و جانباز در شرایط کنونی چیست؟
آشوری: در دوران دفاع مقدس جنگ نظامی و سخت افزاری بود اما اکنون دشمنان با جنگ نرم و با ابزاری چون ماهواره و اینترنت و فضای مجازی برای رسیدن به مقاصد شوم خود تلاش می‌کنند لذا امروز جوانان با مقابله در برابر نیات پلید دشمنان و تبعیت از رهبری در مسیر شهدا گام برداشته‌اند.

صبح قزوین : و اما سخن پایانی
آشوری: از آحاد جامعه می‌خواهم که در انتخابات پیش رو شرکت کرده و پشتیبان ولایت فقیه باشند و به فرمایشان ایشان گوش فرا دهند.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان