۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین تجلیل از صاحب رتبه نخست رشته قرائت مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزان جهان
کد خبر: ۲۴۳۴۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۱۰ ساعت: ۱۲:۸ ↗ لینک کوتاه

از سوی امام جمعه قزوین صورت گرفت؛

تجلیل از صاحب رتبه نخست رشته قرائت مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزان جهان

آیت‌الله عابدینی از خانم حمیدی که رتبه نخست رشته قرائت مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزان جهان را کسب کرده بود، تجلیل کرد.

تجلیل از صاحب رتبه نخست رشته قرائت مسابقات بین المللی قرآن دانش آموزان جهان
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین از سرکار خانم معصومه حمیدی که در رشته قرائت پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان رتبه نخست را کسب کرده بود، تجلیل کرد.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در این مراسم که با حضور جمعی از فعالان قرآنی استان برگزار شد، اظهار کرد: کسب رتبه‌های برتر در مسابقات قرآن نام ایران را در جهان مطرح می‌کند و از این منظر اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی تصریح کرد: هر چه حافظان و قاریان قرآن بیشتر در مسابقات قرآنی بدرخشند، توجه و محبت جهان اسلام نسبت به کشور ما بیشتر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: رتبه‌ای که سرکار خانم حمیدی بدست آوردند، بسیار ارزشمند و خوشحال کننده بود و به ایشان، خانواده و اساتیدشان تبریک می‌گویم.

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: رسول خدا (ص) می‌فرمایند به قرآن پناه ببرید، قرآن را امام و رهبر خود در نظر بگیرید و تمام بخش‌های زندگی را با آن هماهنگ کنید تا سعادتمند شوید.

وی افزود: هر کجا لطمه خورده‌ایم به خاطر دوری از قرآن بوده است و تمام سربلندی‌ها هم از همراهی با قرآن بدست آمده است.

عابدینی بیان کرد: در منابع دینی تأکید شده است هر کسی دنبال قرآن برود و با این کتاب الهی انس بگیرد او را تا بهشت هدایت و همراهی خواهد کرد اما کسانی که بخواهند آن را ابزار قرار دهند تا به مقاصد دنیایی برسند، به جهنم سوق داده می‌شوند.

امام جمعه قزوین بر توجه هر چه بیشتر به مفهوم و معنای آیات قرآن کریم تأکید کرد و یادآور شد: هر زمانی که رهبر معظم انقلاب با جمع‌های قرآنی دیدار دارند سخنشان را به محتوا و معنای آیات قرآن ختم می‌کنند و ما نیز باید به این معنا توجه بیشتری داشته باشیم.

وی اذعان کرد: در فرهنگ ایمانی و شیعی هر زمان که حرف از قرآن به میان می‌آید، یعنی آن را با اهل بیت (ع) ببینیم زیرا رسول گرامی اسلام (ص) فرموده‌اند که این دو محال است از یکدیگر جدا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: قرآن و ولایت اهل بیت (ع) در شب قدر نازل شده‌اند و هر که با قرآن و اهل بیت (ع) انس بگیرد، صاحب همه چیز است.

عابدینی اظهار کرد: قرآن برکت است و خدای متعال هر جا که از قرآن سخن گفته است اصرار دارد تا برکت را نیز به همراه آن مطرح کند.

متن تقدیرنامه آیت‌الله عابدینی از سرکار خانم معصومه حمیدی به این شرح است:

کتابٌ أَنْزَلْناهُ إِلَیْکَ مُبارَکٌ لِیَدَّبَّرُوا آیاتِهِ وَ لِیَتَذَکَّرَ أُولُوا الْأَلْباب (سوره مبارکه ص، آیه 29)

قرآن کریم نسخه شفا بخش آلام و بی قراری های انسان است تا او را از سردرگمی رهایی بخشد و با نشان دادن راه و راهنما به انسان، او را به همنشینی با اولیا الهی هدایت نماید. تلاوت زیبای این نسخه حکیمانه و انس با کلام الهی، نعمتی بزرگ از جانب خداوند است که باید شکرگزار آن باشیم.

سرکار خانم معصومه حمیدی
کسب رتبه نخست در رشته قرائت پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان را به شما، خانواده معزز و اساتید بزرگوارتان تبریک می گویم.

امید است همچنان که همراهی با کتاب الهی را در جوانی برگزیده اید، همواره در مسیر تدبر و عمل به آیات قرآن کوشا باشید و در این مسیر عاقبت بخیر شوید.

عبدالکریم عابدینی
نماینده ولی فقیه در استان قزوین
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان