۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین سیره شهید مطهری سرلوحه زندگی معلمان قرار گیرد
کد خبر: ۲۴۳۳۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۱۰ ساعت: ۹:۳۶ ↗ لینک کوتاه

معاون سیاسی استاندار قزوین:

سیره شهید مطهری سرلوحه زندگی معلمان قرار گیرد

معاون سیاسی استاندار قزوین گفت: شهید مطهری الگویی بارز از معلمی انقلابی و چراغی روشن برای معلمان است و باید سیره شهید مطهری سرلوحه زندگی معلمان قرار گیرد.

سیره شهید مطهری سرلوحه زندگی معلمان قرار گیرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، سیدسعید شاهرخی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین شب گذشته(شنبه) در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تجلیل از مقام شامخ معلمان و مربیان در واقع تجلیل از علم و دانش بوده و همه مسئولان و آحاد جامعه باید در راستای قدردانی و تجلیل از جایگاه و نقش مهم معلمان تلاش کنند.
وی با اشاره به اهمیت نهادینه شدن فرهنگ تجلیل از مقام معلم در جامعه بیان کرد: مردم ما همیشه در این امر پیشگام هستند به طوریکه همه ساله در روز معلم مشاهده می‌کنید که دانش‌آموزان و اولیای آنها با شوق و علاقه‌ای وافر، در مدارس حضور یافته و صحنه‌های زیبایی خلق می‌کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین خاطرنشان کرد: لبخند دانش‌آموزان در روز معلم فارغ از هدایایی که برای معلمان خود می‌آورند دارای ارزش بسیار بالایی است چراکه قدردانی از معلمان، ارزشی معنوی داشته و بسیار حائز اهمیت است.
وی در ادامه با اشاره به مناسبت ۱۲ اردیبهشت ماه روز شهادت استاد شهید مطهری و نامگذاری این روز با عنوان روز معلم تصریح کرد: این شخصیت برجسته دارای جایگاه فاخر علمی بوده و در اعتلای فرهنگ کشور بسیار تاثیرگذار بود.
شاهرخی تاکید کرد: شهید مطهری الگویی بارز از معلمی انقلابی و چراغی روشن برای معلمان است و باید سیره شهید مطهری سرلوحه زندگی معلمان قرار گیرد.
وی عنوان کرد: نقش و جایگاه ارزشمند معلمان و آموزش و پرورش در شکل‌گیری حرکت‌های اساسی در فرازهای مختلف زندگی برکسی پوشیده نیست و در واقع معلمان نقش اثرگذاری را در جامعه ایفا می‌کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین تصریح کرد: تکریم از مقام معلمان باید موضوعی فراگیر باشد و همه دستگاه‌های دولتی و متولیان امر باید نقش‌آفرینی کرده و با شورای آموزش و پرورش و فرمانداران در برگزاری مراسمات هفته معلم همکاری کنند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با بیان اینکه جایگاه امروز همه مسئولان مرهون تلاش و زحمات معلمان است، گفت: فرمانداران در شهرستان‌ها هم باید با برنامه‌ریزی و انجام هماهنگی اقدامات لازم را در راستای برگزاری باشکوه برنامه‌های هفته معلم انجام دهند.
در این جلسه لوح تقدیر استاندار قزوین به معصومه حمیدی که رتبه اول مسابقات بین‌المللی دانش آموزی را کسب کرده است، اهدا شد.
گفتنی است، معصومه حميدی، دانش‌آموز دوره دوم متوسطه از استان قزوین به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته قرائت پنجمين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن دانش‌آموزان جهان اسلام، مقام اول را کسب کرد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان