۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین همایش تجلیل از ۴۵۰ پیشکسوت فرهنگی در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۴۳۳۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۱۰ ساعت: ۹:۳۰ ↗ لینک کوتاه

همزمان با هفته معلم؛

همایش تجلیل از ۴۵۰ پیشکسوت فرهنگی در قزوین برگزار می‌شود

همزمان با هفته معلم همایش تجلیل از ۴۵۰ پیشکسوت فرهنگی در قزوین برگزار می‌شود

همایش تجلیل از ۴۵۰ پیشکسوت فرهنگی در قزوین برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش قزوین شب گذشته(شنبه) در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین در سال 96 که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: به منظور تکریم و بزرگداشت مقام معلم در سال جاری نیز برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی شده است.
وی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از پیشکسوتان و بازنشستگان آموزش و پرورش بیان کرد: امسال 450 نفر از پیشکسوتان آموزش و پرورش استان که متولدین سال 1330 هستند، تجلیل می‌شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: در مناطق 14 گانه علاوه بر برگزاری همایش بزرگداشت روز معلم نمایشگاهی از توانمندی‌ معلمانی که اثرهای برجسته‌ای دارند با عنوان معلمان مولف و محقق برگزار و آثار آنها به نمایش گذاشته می‌شود.

276 معلم نمونه استان قزوین تجلیل می‌شوند
وی تصریح کرد: برای تجلیل از معلمان باید دستاوردها و حاصل تلاش آنها را بیان کنیم زیرا معلمان با وجود همه کمبودها و کاستی‌های موجود در آموزش و پرورش همچنان به نحو شایسته‌ای به وظایف خود عمل نموده و نتایج بسیار خوبی را کسب کردند لذا ضرورت دارد بیش از بیش از پیش از زحمات آنها قدردانی و تجلیل کرد.
قاسمی در پایان عنوان کرد: تعداد شاغلین آموزش و پرورش استان 15529 نفر است که بر اساس شاخص‌های مشخص شده، 255 معلم منتخب منطقه‌ای و 21 معلم برگزیده استانی و یک معلم نمونه کشوری انتخاب شدند.
در ادامه خیرالله رحمانی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان قزوین اظهار کرد: عنصر اصلی آموزش و پرورش، معلم است و در هیچ سازمانی تحول رخ نمی‌دهد مگر اینکه در منایع انسانی آن سازمان تحول ایجاد شود.
وی افزود: براساس سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش، بحث تکریم از معلمان باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود و تا زمانیکه همه مردم و مسئولین دغدغه تعلیم و تربیت نداشته باشند مشکلات جامعه مرتفع نمی‌شود.
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی اداره‌کل آموزش‌ و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: باید فضایی فراهم شود که بحث تکریم از مقام معلم فقط منحصر به هفته معلم نباشد بلکه در همه ایام سال دغدغه همه مردم، موضوع تعلیم و تربیت فرزندانشان باشد.
وی تصریح کرد: از سال گذشته رویکرد آموزش و پرورش در انتخاب معلم نمونه تغییر کرده است چراکه در سنوات گذشته معلمان برگزیده براساس فرم‌هایی که به مدارس ارسال می‌شد؛ انتخاب می‌شدند به عبارتی معلم نمونه فرمی انتخاب می‌شد.
رحمانی ادامه داد: از سال گذشته تلاش شد که در هفته معلم، معلمانی برجسته شوند که برای سایر معلمان مرجعیت داشته باشند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان