۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین از پایان نامه های دانشجویی قابل تولید حمایت می کنیم/ اقتصاد امروز بر پایه دلالی و واسطه گری رواج دارد
کد خبر: ۲۴۳۱۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت بهداشتی فیروز :

از پایان نامه های دانشجویی قابل تولید حمایت می کنیم/ اقتصاد امروز بر پایه دلالی و واسطه گری رواج دارد

سید محمد موسوی گفت: از پایان نامه های دانشجویانی که قابل تولید باشند و سرمایه ندارند حمایت می کنیم. پیشنهاد می کنم که یک تشکل "دانشجویی مردمی " بسازید و پایان نامه هایتان را به مرحله اجرا برسانید، من هم به شما کمک خواهم کرد.

از پایان نامه های دانشجویی قابل تولید حمایت می کنیم/  اقتصاد امروز بر پایه دلالی و واسطه گری رواج دارد
صبح قزوین، سید محمد موسوی، مدیرعامل شرکت بهداشتی فیروز، با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین در ابتدای سخنان خود اظهار کرد: من برای خود، دولتی کوچک تشکیل داده و در آن به تمام فعالیت های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می پردازم.
وی افزود: در رشته پزشکی در آمریکا، مشغول به تحصیل بودم، در آن زمان کمونیسم و کاپیتالیسم بر دنیا حکومت می کرد، ما آمدیم و اعلام کردیم که یک برگ برنده ای در دست داریم، و آن عدالت علی، شور حسینی، عشق زینب، پیام آور عاشورا است و ساواک از بیرون آمدن آن جلوگیری می کند، بدین صورت انقلابی شدم.
سید محمد موسوی خاطر نشان کرد: از دوران جوانی همیشه در فعالیت های جمعی، شرکت می کردم و در دبیرستان صندق قرض الحسنه باز کرده بودم.
در دوران دانشجویی، مسئول تشکیلات جنبش خارج از کشور بودم و 80 واحد درسی را گذرانده بودم که با وقوع انقلاب به ایران بازگشتم .
وی تاکید کرد: میوه ی امامت باید عدالت باشد، بخشی از کارهای من به دلیل دلسوزی برای جوانانی است که در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی جان باختند و من با چشم خود اینها را دیدم.
همواره از من به جامعه چکیده است، اما من رانتی نبرده ام.
مدیرعامل کانون معلولین توانا گفت: به شما جوانان حق می دهم که نگران آینده ی خود باشید، من هم در سنگر اقتصاد و سرمایه نگران فردا هستم.
راه موفقیت من، اعمال مدیریت بر سرمایه است، سرمایه دار نیستم، سرپرست سرمایه و وکیل خدا بر سرمایه هستم و سرمایه هم در خدمت مردم است.
وی با اشاره به مدیریت های موفق برخی کشورها اذعان کرد: ما در کشوری زندگی می کنیم که زیر پایش نفت است و دارای سرمایه های فراوانی بوده و کار زمین مانده بسیار است، هر کدام از شما جوانان، یکی از این کارها را به دست بگیرید، یک کارآفرین خواهید شد.
سید محمد موسوی، در ادامه عنوان کرد: ما همواره با دلسوزی برای مردم کار کرده ایم اما باید بستر کارآفرینی  برای کارآفرینان در کشور فراهم شود و باعث اشتغالزایی هرچه بیشتر شویم.
باید به قدری بستر ایجاد شود که جوانی در سر چهار راه ها بیکار نگردد که این امر مسبب 30 تا 45 درصد، طلاق در جامعه است.
وی افزود: باید از کارآفرینی حمایت خاص بشود و وزارت خانه و دپارتمان به آنها تعلق بگیرد زیرا دارای مدیریت های موفق بوده واین را ثابت کرده اند؛ از اینها به عنوان سرمایه های مملکت، باید حمایت شود تا در جهت ساختن ایران، گام برداریم.
مدیرعامل شرکت بهداشتی فیروز گفت: متاسفانه در جامعه، اقتصاد بر پایه دلالی و واسطه گری رواج دارد و بر پایه تولید نیست.
از کار آفرینی بسیار کم حمایت می شود ولی ما سرمایه را در چرخه تولید آورده ایم، اشتغال زایی کرده و پولی از بانک خارج نکرده ایم.
سید محمد موسوی خاطر نشان کرد: به واسطه معلولیتم، چند سال افسردگی روحی پنهان داشتم و دنیا را پوچ می دیدم، با خواندن دو کتاب از دکتر شریعتی، دوباره به زندگی بازگشتم و به این نتیجه رسیدم که معلولیت هدیه خدا به من است.
نیک اندیشیدن و جهت دار بودن، انسان دوست بودن و دیگر اندیشی، رازهای موفقیت هستند، جانماز ما بر روی دل های شکسته پهن است.
وی تاکید کرد: آدمی باید پر انرژی باشد.
به خودتان جهت بدهید تا زمانی که خواسته هایتان توأم با شرک باشد، به وحدانیت نمی رسید.
نوع نگرش به دنیا و شیوه جهان بینی خود را اصلاح کرده، بدانید در کجای این دنیا قرار دارید و در چه کاری می توانید به فعالیت و خدمت بپردازید.
مدیرعامل شرکت بهداشتی فیروز، اظهار کرد: سال 1363 به هند رفتم و مشاهده کردم صنایع هوایی بسیار قوی دارند ولی برای جاده سازی و خاک ریزی در جاده ها، ماشین کمپرسی و سیستم هیدرولیک ندارند تا خاک را از کامیون خالی کند! 10 الی 15 نفر به بالای کامیون رفته و خاک را با بیل خالی می کنند، برایم جای سوال بود و به من گفتند بدلیل اینکه در هند تعداد بیکاران زیاد است و نرخ رشد جمعیتی بالاست، آدم ها این کارها را می کنند تا شغل ایجاد کنند.
وی در ادامه گفت: برعکس در آلمان و نمایشگاه هایش دیدم که همه دستگاه ها دارای اتوماسیون بوده و بدون دخالت دست است، اما در آلمان نرخ جمعیتی منفی است و کارگر بسیار گران است، ما که در کشور خودمان جمعیت زیادی بیکار هستند، نباید از شیوه آلمان تقلید کنیم.
سید محمد موسوی در پایان به سوالات دانشجویان پاسخ داد و تاکید کرد: از پایان نامه های دانشجویانی که قابل تولید باشند و سرمایه ندارند حمایت می کنیم.
پیشنهاد می کنم که یک تشکل "دانشجویی مردمی " بسازید و پایان نامه هایتان را به مرحله اجرا برسانید، من هم به شما کمک خواهم کرد.
گفته می شود در شرکت آرایشی بهداشتی فیروز 185 معلول مشغول به کارند که ازین تعداد، 25 نفر نابینا هستند.
همچنین دیدگاه و شیوه مدیریت کانون معلولین توانا، امروزه در دنیا و سازمان ملل مطرح شده و از سوی آنها مهر تأیید گرفته است.
انتهای پیام/8002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان