۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین فردی را انتخاب کنیم که خادم مردم باشد نه خادم جیب خودش/ برخی نهادها در ایام انتخابات هدیه رد و بدل می‌کنند
کد خبر: ۲۴۳۰۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۸ ساعت: ۱۶:۴۴ ↗ لینک کوتاه

در خطبه‌های نمازجمعه استان قزوین مطرح شد؛

فردی را انتخاب کنیم که خادم مردم باشد نه خادم جیب خودش/ برخی نهادها در ایام انتخابات هدیه رد و بدل می‌کنند

در خطبه‌های نمازجمعه استان قزوین مطرح شد: در انتخابات ریاست جمهوری فردی باید انتخاب شود که خادم مردم باشد نه خادم جیب خودش؛ هرکسی را که دشمن بخواهد ما نمیخواهیم، آن‌هایی که دشمنان حامی آنها هستند جز انتخاب مردم نیستند.

فردی را انتخاب کنیم که خادم مردم باشد نه خادم جیب خودش/ برخی نهادها در ایام انتخابات هدیه رد و بدل می‌کنند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ نمازجمعه امروز استان قزوین در شهرستان‌های مختلف برگزار شد که محتوای این خطبه‌ها را در ادامه می‌خوانید:

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین با اشاره به شاخصه‌های همراهی با صادقین، اظهار کرد: تقوا پیشه کردن یکی از ویژگی‌های صادقین است تا راه ایمان را گم نکنیم.

وی در ادامه با اشاره به سالروز خروج امام حسین (ع) از مدینه به سمت کربلا پیرامون راهکارهای حسینی ماندن، اظهار کرد: هنوز عده‌ای هستند که گمان می‌برند باید با یزیدیان کنار آمد، این افراد باید بدانند که امام آن زمان خطاب به مردم فرمود: «إنّا أهْلُ بَیْتِ النُّبُوَّهِ وَ مَعْدِنُ الرِّسالَهِ وَ مُخْتَلَفُ الْمَلائِکَهِ وَ مَحَلُّ الرَّحمه وَ بِنَا فَتَحَ اللَّهُ وَ بِنَا خَتَمَ» ، خدا هستی را با خاندان ما شروع و خاتمه داد.

خطیب جمعه قزوین با اشاره به یزیدیان زمان خاطرنشان کرد: آنان همان کسانی هستند که فاسد و به ناحق آدم کشی انجام می‌دهند و جامعه را به بیراهه می‌کشانند.

رای هر فرد در انتخابات باید رنگ و بوی حسینی داشته باشد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در ادامه با اشاره به وصیّت امام حسین(علیه السّلام) به برادرش محمد بن حنفیه ، گفت: من برای مسایل دنیایی قیام نکردم، «إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ النِّجَاه وَ الصَلَاحِ فِی أُمَّهِ جَدِّی» من برای اصلاح امّت جدّم خروج کردم و به میدان آمدم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت انتخابات پیش‌رو، عنوان کرد: رای هر فرد در انتخابات باید رنگ امام حسینی داشته باشد و عاری از هرگونه رنگ قومیت، خانوادگی، مادی گرایانه، ملیت و هواپرستی باشد.

معلمی شغل انبیاست
عابدینی با اشاره به روز معلم و شهادت شهید مطهری تأکید کرد: معلمی شغل انبیاست، شغلی که اسوه و الگوی همه ما در آن پیامبر ماست.

فردی که دشمنان حامی وی هستند را نمی‌خواهیم
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: دشمنان با به راه انداختن عملیات روانی سعی دارند تا ما را از جنگ بترسانند و درصدد هستند تا با توافق و همکاری و همراهی از آن کسی که خودشان می‌خواهند حمایت نمایند.

وی اظهار کرد: در انتخابات پیش رو هرکسی را که دشمن بخواهد ما نمیخواهیم، آن‌هایی که دشمنان حامی آنها هستند جزو انتخاب مردم ما نخواهند بود.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: منافقین افرادی هستند که با ابراز ترس و یاس قصد دارند واژه نمیتوانیم را در وجود مردم القا کنند.

حمله آمریکا به ایران هیچ‌گاه نظامی نیست
وی اضافه کرد: حمله نظامی به کشورمان گزینه‌ای است که آمریکا هیچ وقت توان پیروزی در آن را ندارد اما بدانیم حمله فرهنگی از طریق نیروهای داخلی را شروع کرده است.

عابدینی به رکورد اقتصادی موجود در کشور اشاره و تأکید کرد: حمله اقتصادی آمریکا به ما از طریق ورود کالاهایی است که تولید آن در کشور با مشکل مواجه شده است.

وی ادامه داد: کند کردن چرخه تولید هسته‌ای از جمله حمله‌های اقتصادی آمریکاست که به تازگی شروع شده است.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه جنگ اقتصادی مدت‌هاست علیه کشورمان آغاز شده، گفت: امیدواریم با روی کار آمدن دولتی که دغدغه‌اش حل مسایل اقتصادی باشد این حمله نیز مثل سایر حملات امریکا و مستکبران ناکام بماند.

امام‌جمعه قزوین پیرامون مناظرات انتخاباتی خاطرنشان کرد: سعی کنیم حرف‌های با صداقت را قبول کنیم و وعده‌های توخالی ما را فریب ندهد، معیارهای دینی را در صحبت‌های کاندیدها را در نظر بگیریم.

وی با اشاره به انتخابات شوراهای شهر و روستا یادآوری کرد: در انتخابات شوراها قومی دیدن و ملیتی دیدن سبب ضایع شدن تقوایمان خواهد شد، به منافع و پیشرفت امور فکر کنیم؛ به فکر انتخاب خادم مردم باشیم نه فردی که خادم به جیب خودش باشد.

دولت یازدهم به مردم دروغ می‌گوید
حجت الاسلام سید ابوتراب موسوی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته آبیک که در مسجد ولیعصر(عج) این شهر برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک شعبان اظهار کرد: ماه مبارک شعبان ماه پیامبر اکرم، ماه توبه و استغفار است.

وی افزود: در این ماه مبارک بسیار روزه بگیرید و صلوات شعبانیه را در نیمه روز و نیمه شب ذکر کنید.

امام جمعه شهر آبیک با اشاره به ولادت امام حسین علیه السلام و روز پاسدار تصریح کرد: خدمات سپاه پاسداران در دوران انقلاب و دفاع مقدس فراموش شدنی نیست چرا که پاسدار سپر حوادث کشور هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پروژه‌های بسیاری را در کشور انجام دادند از جمله خودکفایی در بنزین که ۳۶ میلیون لیتر بنزین برای مصرف ۶۰ درصد از مردم کشور تولید می‌شود.

خطیب جمعه شهر آبیک با بیان اینکه صادرات بنزین انجام می شود، اعلام کرد: واردات بنزین در دولت یازدهم ۶ برابر شده که شق القمر آثار برجام است.

موسوی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با مشکل رکود و بیکاری در کشور ابراز کرد: اگر بخواهیم مشکل بیکاری، رکود، اشتغال و گرامی در کشور حل شود باید اقتصاد مقاومتی و مقاومت اقتصادی را در پیش گیریم.

خطیب جمعه شهر آبیک بیان کرد: با مصرف تولیدات داخلی به اشتغال جوانان و رونق صنعت کمک کنیم.

وی با اشاره به آثار برجام عنوان کرد: در دولت یازدهم این شایعه که اگر برجام نبود جنگ نظامی رخ میداد قوت گرفت و با این عنوان توانستند مدیران و مسئولان دولتی ما را فریب دهند.

امام جمعه شهر آبیک با اشاره به انتخابات پیش رو اذعان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند کاندیدها قول بدهند نگاهشان به بیرون از مرزها نباشد و به ظربیت های داخل کشور چشم بدوزند.

وی افزود: همچنین از اتهام، اهانت، ظلم و فریب مردم خودداری کنند و چرا که این مسائل در سلوک سیاسی علوی جای نیست.

موسوی با انتقاد از دولت یازدهم در موضوع تعامل با دنیا اظهار کرد: دولت یازدهم تعامل با دنیا را طوری علم می کنند که انگار در دولت های قبل این تعامل با دنیا نبوده است.

وی در ادامه اضافه کرد: ما با تمام دنیا و دولت ها تعامل داریم به استثنا دولت آمریکا و اسرائیل که هیچ وقت با این دولت ها تعامل نخواهیم داشت.

امام جمعه شهر آبیک تصریح کرد: دولت یازدهم به دروغ می‌گوید قبل از این دولت کشور دیوار کشی شده بود و اگر به ما رای دهید تحریم های جدید اعمال نمی شود.

وی با بیان اینکه تنها راه برون رفت از مشکلات مقاومت است، بیان کرد: به تازگی اقای جهانگیری و روحانی گفتند که ما در کشور رکود نداریم و فقط در بخش مسکن رکود داریم.

خطیب جمعه شهر آبیک ادامه داد: ۶۰ گروه به صورت مستقیم و غیرمستقیم با رکود مسکن دچار رکود شدند به طور مثال مصالح ساختمانی و مشاغل مرتبط با مسکن دچار رکود شدند.

وی گفت: دولت یازدهم برجام را شق القمر و فتح الفتوح میدانند و ادعا دارند درآمد کشور در هر روز ۱۷۰ میلیون دلار، در هرماه ۵ میلیارد دلار و هرسال ۶۰ میلیارد دلار است چرا این ادعا را به مردم نشان نمی‌دهند.

موسوی توصیه کرد: مردم در انتخابات با چشمان باز انتخاب کنند و تدبیر امید را کنار بگذارند تنها راه حل بدون برون رفت از مشکلات مقاومت است که بدون کفر به طاغوت و ایمان به هدا امکان پذیر نیست.

واردات بی رویه و قاچاق کمر تولید را شکست

حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان در خطبه‌های سیاسی عبادی نماز جمعه شهر اقبالیه ابتدا اعیاد شعبانیه، میلاد ستارگان امامت و ولایت امام حسین (ع)، امام سجاد(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) را به تمامی عاشقان اهل بیت تبریک و تهنیت گفت.

وی با اشاره به مناسبت روز جهانی کار و کارگر گفت: واردات بی رویه و قاچاق کمر تولید را شکست، لذا همان طوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند : مصرف کالای خارجی که مشابه داخلی دارد باید در کشور ضد ارزش شناخته شود؛ ارزش کار و کارگر زمانی مشخص می‌شود که دولت و مردم از تولید ملی حمایت کنند.

این خطیب نمازجمعه با اشاره به تکبیرهای بعد از نماز جمعه و نماز های یومیه در مساجد گفت: از امام خمینی(ره) پرسیدند بعد از نماز تسبیحات حضرت فاطمه الزهرا (س) را بگوییم یا شعار مرگ بر آمریکا را سر دهیم؟ امام فرمودند هر دو. چرا که این شعار نشانه ی دوستی شما با دوستان خدا و دشمنی شما با دشمنان خداست.

وی به مناسبت آغاز تبلیغات انتخاباتی گفت : دروغ، اهانت، اتهام، فریب و ظلم سلوک سیاسی علوی نیست. لذا کاندیدای محترم باید تقوای سیاسی، صدق در عمل را اجرا کنند.

فاطمیان همچنین در ادامه به رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب به همین مناسبت اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند: نامزدهای ریاست جمهوری توجهشان به داخل کشور باشد و به کشورهای خارجی چشم نداشته باشد؛ رهبر معظم انقلاب ایمان، اتحاد و حضور در صحنه ملت را شجاعت و ایستادگی جمهوری اسلامی برشمردند و تاکید کردند شرکت در انتخابات از مظاهر مهم حضور پرطراوت مردم در صحنه است.

وی بیان کرد: شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی بوده و همه باید در انتخاب سرنوشت خود سهیم باشند. امام جمعه اقبالیه با اشاره به اینکه همه نامزدها چه در ریاست جمهوری و چه در شورای اسلامی خوب هستند، گفت: شما باید خوب ترین را انتخاب کنید و به دنبال فرد اصلح بوده و به او رای دهند تا شهر و کشورتان روز به روز در همه ی امور پیشرفت کند.

شوراها محل خدمت باشد
حجت الاسلام علی طهماسبی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر الوند که در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) این شهر برگزار شد، اظهار داشت: شوراها و شهرداری‌ها موضوعی ملموس بوده که توسط مردم مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه شوراها محل خدمت باشد، افزود: کاندیدهای شورای اسلامی باید بدانند که قدم در راه مهمی گذاشته، چرا که در نظام اسلامی همه جا ی آن محل خدمت است.

خطیب نماز جمعه شهر الوند عنوان کرد: رسالتی که بر دوش مسئولان شهر است مسوولیتی سنگین می باشد؛ حال این مسوولیت انتخابی باشد یا اکتسابی در هر دو صورت تمام مسئولان باید تلاش کرده مسئولیت خود را به نحو احسن انجام دهند.

این مسئول اشاره کرد: مسئولی که پرهیزگارانه و با تقوا عمل نکند مطمئن باشد که بر سرش کلاه رفته چراکه آخرت جاودانه را به دو روز دنیا فروخته است.

وی با اشاره به رفتار حضرت علی علیه السلام زمانی که خطایی از مسئولان حکومتی زمانش می‌دید، ابراز کرد: هر فردی در هر سمت و مسوولیتی که هست باید بداند که این مسوولیت عقده و فرصتی نبوده که شخص بخواهد به دلخواه رفتار کند و چند صباحی بعد برود، این مسوولیت ها رسالتی بوده که مسوولان بایستی جوابگوی مردم باشند.

طهماسبی با بیان اینکه در آستانه روز پاسدار قرار داریم، اضافه کرد: امام راحل (ره)با دستور تاسیس سپاه شجره طیبه ای را کاشت که ثمره این شجره امنیت کشور بوده تا به حدی که دشمنان این نظام جرات به هم زدن امنیت این کشور را ندارند.

وی با یاد آوری اینکه امام حسین (ع) بزرگ پاسدار دین و مکتب بوده است، افزود: به رشادت‌های جانبازان انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس قابل توجه است؛ جانبازان حافظان این نظام و انقلاب بوده اند.

امام جمعه الوند با بیان اینکه قشر کارگر قشری شریف و زحمت کش هستند، گفت: این قشر نان ماحصل بازوان خود را می‌خورند و نباید در حق و حقوق آنها اجحاف کرد.

برخی نهادها در ایام انتخابات هدیه رد و بدل می‌کنند
آیت الله اسلامی امام جمعه تاکستان در خطبه اول نمازجمعه امروز شهر تاکستان اظهار کرد: نمازجمعه حج فقرا است و وظیفه خطیب نمازجمعه بیان مسائل و مصالح جامعه است.

وی با اظهار تأسف از جنایت اخیر در اطراف شهرستان تاکستان ابراز کرد: قتل نفس در آیات قرآن قتل همه انسان‌هاست و مسئولین قضایی با تحقیق و بررسی این پرونده رسیدگی به آن را به تأخیر نیندازند.

ایین خطیب نمازجمعه با توجه به سالروز شهادت خلبان شهید شیرودی به درخشش دو خلبان جوان شهید معتقد به ولایت شیرودی و کشوری اشاره و از فداکاری این شهیدان تجلیل کرد.

وی در ادامه با تبریک میلاد امام حسین (ع)، امام سجاد(ع)، حضرت ابوالفضل و روز پاسدار به خدمات سپاه پاسداران در عرصه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: پاسداران ما خدمات گسترده ای داشته و دارند و این راه را رها نکرده اند.

اسلامی از جمله خدمات پاسداران را دستگیری انگلیسی‌ها در خلیج فارس، خنثی کردن توطئه‌ها در مرزها و نقشه تکفیری‌ها و حامیان آنها در عراق و سوریه، برگزاری راهیان نور، یادواره شهدا و عمران و آبادانی توسط قرارگاه ختم الانبیا برشمرد.

نماینده خبرگان رهبری در ادامه به روز معلم و شهادت شهید مطهریاشاره کرد و عنوان داشت: شهید مطهری معلمی با معرفت و از عرفان‌های کاذب دور بود، در برابر دریای فساد ایستاد و مقالات او در مجله زن آن روز چاپ می‌شد. معلمین باید همانند شهید مطهری کار کرده و برای باند و جناح کار نکنند.

اسلامی در مورد انتخابات گفت: برخی نهادها این روزها اینجا و آنجا می‌روند هدیه رد و بدل می‌کنند. چه خبر هست؟ این کارها را نکنید. اینها حق الناس است باید در انتخابات همه قانونگرا باشیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان