۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین برخی درتلاشند با ایجاد ترس از حمله نظامی امریکا، رأی جمع کنند/ ما رئیس جمهوری می‌خواهیم که «ما می‌توانیم» بر زبانش جاری باشد
کد خبر: ۲۴۳۰۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۸ ساعت: ۱۵:۵۷ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

برخی درتلاشند با ایجاد ترس از حمله نظامی امریکا، رأی جمع کنند/ ما رئیس جمهوری می‌خواهیم که «ما می‌توانیم» بر زبانش جاری باشد

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه برخی می‌خواهند با ایجاد ترس از حمله نظامی امریکا در مردم، رأی مردم را جمع کنند، گفت: آن‌ها کسانی هستند که مورد حمایت امریکا و منافقان قرار دارند و به فکر حل مشکلات مردم نیستند.

برخی درتلاشند با ایجاد ترس از حمله نظامی امریکا، رأی جمع کنند/ ما رئیس جمهوری می‌خواهیم که «ما می‌توانیم» بر زبانش جاری باشد
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با تبریک فرارسیدن ماه مبارک شعبان، اظهار کرد: یکی از اعمالی که در این ماه بسیار سفارش شده، 70 بار ذکر «أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ وَ أَسْأَلُهُ التَّوْبَةَ» در روز است و اگر در آن مداومت داشته باشیم با آمادگی بیشتری به استقبال ماه رمضان می‌رویم.

وی تصریح کرد: باید هر سال از فرصت‌هایی که در اختیار داریم برای تقویت بنیان‌های اعتقادی و دینی خود استفاده کنیم؛ زیرا معلوم نیست که سال آینده چنین فرصتی را در اختیار داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: توجه به معنا و مفهوم ذکرها اثر بیشتری در روح و جان آدمی خواهد داشت و ذکر را بیشتر برای انسان دلنشین می‌کند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: ذکر «لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ وَ لَا نَعْبُدُ إِلَّا إِيَّاهُ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ‏» ذکر دیگری است که در ماه شعبان سفارش شده است؛ زیرا توجه به آن وحدت و همبستگی را بین مسلمین تقویت می‌کند و به مشرکان نشان می‌دهد ما عبادت و بندگی خداوند را انجام می‌دهیم، حتی اگر خوشایند شما نباشد.

وی «صلوات» را از دیگر ذکرهای سفارش شده در ماه مبارک شعبان معرفی کرد و افزود: «صلوات» و «صدقه دادن» از کارهایی است که انجام آن در تمام طول سال سفارش شده اما تأکید شده است که در ماه شعبان بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

خطیب جمعه قزوین تأکید کرد: «سکوت» و «فکر کردن» دو عملی است که انجام آن‌ها اثر بسیار خوبی در انسان خواهد داشت و در این «سکوت» و «فکر کردن» باید اعمال خود را مورد سنجش قرار دهیم تا اعمال بد را کنار بگذاریم و اعمال خوب را تقویت نماییم.

عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن ولادت با سعادت اباعبدالله الحسین (ع) اشاره و با تبریک این روز، یادآور شد: امام حسین (ع) در حرکت خود از مدینه به سمت کربلا، روز سوم یعنی روز ولادتشان به مکه رسیدند.

وی گفت: این روز به نیکی به عنوان روز پاسدار نام‌گذاری شده است، زیرا پاسداران ما به تأسی از اباعبدالله الحسین (ع) قوت قلب مظلومان عالم شده‌اند و با قدرت در مقابل ستمکاران و زورگویان ایستادگی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با تبریک ولادت یار باوفای امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل العباس (ع) و روز جانباز، عنوان کرد: حضرت ابوالفضل (ع) با رشادت‌ها و جانفشانی‌هایی که در کربلا از خود نشان دادند، به خوبی از امام زمان خود حمایت و پشتیبانی کردند.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: امروز جانبازان وقتی می‌بینند در مسیر حضرت ابوالفضل (ع) گام برداشته‌اند، قوت و توان مضاعفی پیدا می‌کنند و در مقابل سختی‌های جانبازی استقامت می‌کنند.

وی به تشریح ویژگی ولایتمداری ابوالفضل العباس (ع) اشاره و عنوان کرد: حضرت ابوالفضل (ع) شخصیتی بود که وقتی شمر برای ایشان امان‌نامه آورد و ایشان را صدا کرد، بدون اجازه ولی خود به او پاسخی نداد تا این که امام حسین (ع) به ایشان فرمودند حتی اگر فرد فاسق است، پاسخش را بدهید و پاسخ حضرت عباس (ع) شمر را نا امید کرد.

خطیب جمعه قزوین در ادامه اظهار کرد: وقتی دست راست حضرت عباس (ع) قطع شد، ایشان فرمود من تا همیشه حامی دین هستم و جانبازان نیز با تأسی از ایشان از دین و انقلاب حمایت کردند و این روز را به جانبازان و خانواده‌های ایشان که بخش زیادی از کارها را بر دوش می‌کشند، تبریک می‌گوییم.

عابدینی ولادت امام سجاد (ع) را نیز تبریک گفت و تصریح کرد: امام سجاد (ع) می‌فرمایند آن‌هایی که سخاوتمندند، در دنیا و در قیامت نسبت به دیگران موقعیت بالاتری دارند و با این کار ما را به تقوا و سخاوت دعوت کردند.

وی با اشاره به شهادت شهید مطهری و روز معلم، بیان کرد: پیامبر (ص) فرموده است من برای معلمی مبعوث شده‌ام و این مهم گویای جایگاه والای معلمی در نگاه دین است و باید بیش از پیش مقام معلم را گرامی بداریم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات پیش رو اشاره و تأکید کرد: کسانی که دشمنان از آن‌ها حمایت کرده و برایشان تبلیغ می‌کنند را نمی‌خواهیم زیرا آن‌ها مرعوب دشمن هستند و به کار ملت نمی‌آیند.

امام جمعه قزوین افزود: آن‌ها کسانی هستند که وقتی دشمن می‌گوید جنگ به راه می‌اندازیم، با دشمن هم نوا می‌شوند و تلاش می‌کنند در مردم رعب و وحشت ایجاد کنند تا رأی مردم در کیسه آن‌ها برود.

وی با تأکید بر اینکه ما کسانی را می‌خواهیم که دشمن آنها را نمی‌خواهد، عنوان کرد: این منافقان هستند که همواره با ابزار ترس کارشان را پیش می‌برند و ما کسانی که بخواهند ما را بترسانند و بگویند ما بدون امریکا نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، نمی‌خواهیم؛ زیرا آن‌ها کارآمد نخواهند بود و توان حل مشکلات مردم را نخواهند داشت.

خطیب جمعه قزوین ابراز کرد: ما رئیس جمهوری می‌خواهیم که «ما می‌توانیم» بر زبانش جاری باشد و به آن اعتقاد داشته باشد و مانند شیطان در مردم یأس و نا امیدی ایجاد نکند و مدام مردم را از حمله نظامی امریکا نترساند.

عابدینی اظهار کرد: امریکا تاکنون این غلط را (حمله نظامی) نتوانسته انجام دهد و هیچ‌گاه هم نخواهد توانست اما همه می‌دانیم آن‌ها جنگ فرهنگی و اقتصادی را سال‌هاست به کمک عوامل داخلی آغاز کرده‌اند و به یاری خدا با آمدن دولتی قدرتمند و ضد مستکبر در این جنگ سربلند بیرون می‌آییم و امید امریکایی‌ها هم به نا امیدی تبدیل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روز جهانی کارگر اشاره و تصریح کرد: رسول خدا (ص) به دست کارگر بوسه زد و این رفتار ایشان ارزش و مقام کارگر را به خوبی نشان می‌دهد و ما نیز این روز را به همه کارگران پرتلاش و زحمتکش تبریک می‌گوییم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امروز شاهدیم که کارگران زیادی با دشواری زندگی خود را سپری می‌کنند و وضعیت شغلی خوبی ندارند و امیدواریم با تلاش دولت آینده، مشکلات این قشر برطرف شود.

امام جمعه قزوین به در پیش بودن مناظره‌های کاندیداهای ریاست جمهوری اشاره و بیان کرد: تلاش کنیم با دقت و حساسیت به مناظره‌ها گوش دهیم تا کسانی که با صداقت حرف می‌زنند را انتخاب کنیم و آن‌هایی که حرف توخالی می‌زنند را کنار بگذاریم.

وی انتخابات شوراها را هم مهم ارزیابی کرد و سفارش کرد کسانی که در پی خدمت به مردم و حل مشکلات جامعه هستند را انتخاب کنیم.
انتهای پیام/2002

منبع: سایت امام جمعه قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان