۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کاظمی و حسینی طلایی‌های روز نخست/ سه تکواندوکار بدون مدال ماندند
کد خبر: ۲۴۲۹۷۷ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

کاظمی و حسینی طلایی‌های روز نخست/ سه تکواندوکار بدون مدال ماندند

در نخستین روز از تورنمنت بین المللی یونان؛ پنج نماینده ایران به روی شیاپ چانگ رفتند که تنها دو مدال طلا سهم تکواندوکاران کشورمان بود.

کاظمی و حسینی طلایی‌های روز نخست/ سه تکواندوکار بدون مدال ماندند

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، این دوره از مسابقات موسوم به جام ریاست فدراسیون جهانی از صبح امروز با حضور 2163 تکواندوکار از 53 کشور و در سه رده سنی در سالن «آنولیوسیو المپیک» شهر آتن آغاز شد. در روز نخست این مسابقات تیم ملی ایران5 نماینده در دو وزن 58- و 63- کیلوگرم داشت. محمد کاظمی و میرهاشم حسینی موفق به کسب دو مدال طلا شدند، هادی تیران، فرزان عاشورزاده و سروش احمدی هم از دور رقابتها کنار رفتند. 

محمد کاظمی مدال طلای وزن 58- کیلوگرم را کسب کرد. وی که با کسب 5 پیروزی متوالی راهی دیدار نهایی شده بود در این مرحله  «سرگئی اسکوف» از مولداوی را 11بر4 شکست داد و به نشان طلا دست پیدا کرد. کاظمی دور نخست 29 بر 10 «بولات کروچکین» از روسیه را شکست داد و در ادامه با برتری16 بر 8 مقابل «سیهات کاکمک» از ترکیه به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا کرد. وی در این مرحله نیز مقابل «تروتسا» از اسپانیا پس از تساوی 6بر6 در راند طلایی صاحب پیروزی شد. کاظمی در مرحله یک چهارم نهایی «استپان دیمیتریف» از مولداوی را 7بر4 از پیش رو برداشت و در پنچمین مبارزه «میخائیل آرتانوف» روسی را 8 بر4 شکست داد و راهی بازی نهایی شد. 

در همین وزن هادی تیران ولی‌پور در همان اولین دیدار 26 بر 28 نتیجه را به «عبداللطیف سیزگین» از آلمان واگذار کرد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.در وزن 63- کیلوگرم تیم کشورمان سه نماینده داشت که فرزان عاشورزاده بعد از برتری 28 بر 12 مقابل «مهمتپاگلر» از ترکیه، از مبارزه با نماینده رژیم اشغالگر قدس انصراف داد و از دور رقابتها کنار رفت. 

سروش احمدی دیگر تکواندوکار ایران در وزن 63- کیلوگرم کار خود را با برتری 31 بر12 مقابل «پتروپولوس» از کشور میزبان آغاز کرد. سپس 16 بر 9«مارکوس کابالرو» از اسپانیا را از پیش رو برداشت و سپس 20بر 14 مقابل «پاول آدرینکو» از روسیه به پیروزی دست یافت و در مرحله یک چهارم نهایی در پیکار با «جواد آچاپ» تکواندوکار عنوان دار بلژیکی ها در راند طلایی بازنده شد و از دور رقابتها کنار رفت.

دومین طلای تیم ایران را میرهاشم حسینی کسب کرد. وی در دیدار نهایی وزن 63- کیلوگرم در یک مبارزه نزدیک «بردلی سیندل» از انگلستان را 33بر32 شکست داد و به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد. وی ابتدا 40 بر 2 «اسپیریدوناس» از یونان را شکست داد و سپس برابر «بولات ایزوت» از روسیه 27 بر 7 صاحب پیروزی شد. این تکواندوکار کشورمان در ادامه 40 بر 2«اسپیریدوناس کنتاکاس» از کشور میزبان را شکست داد و با تداوم پیروزیهای خود در 5 مبارزه متوالی «بولات دینوف» از روسیه را 27 بر7، «جوش کالاند» از انگلیس را 33بر13، «جاکوب پوسادزی» از لهستان را 21 بر7 ، «جوئل گونزالو» از اسپانیا را 14بر3 و «لوره برسیک» از کرواسی را 26بر9 از پیش رو برداشت و به دیدار نهایی راه پیدا کرد.

این دوره از رقابتها که در ردیف تورنمنت های سطح دو(G2) فدراسیون جهانی است تا روز یکشنبه در یونان ادامه داد.

انتهای پیام/

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان