۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین طرح انتقال آب سد طالقان تا ۳سال آینده به بهره برداری می‌رسد
کد خبر: ۲۴۲۹۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۷ ساعت: ۱۴:۵۴ ↗ لینک کوتاه

معاون استاندار قزوین:

طرح انتقال آب سد طالقان تا ۳سال آینده به بهره برداری می‌رسد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار از بهره برداری طرح انتقال آب سد طالقان که روز گذشته با حضور رئیس جمهوری عملیات اجرائی آن آغاز شد، تا سه سال آینده خبر داد.

طرح انتقال آب سد طالقان تا ۳سال آینده به بهره برداری می‌رسد
منوچهر حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: عملیات اجرائی طرح انتقال آب سد طالقان طی هفته جاری با سفر رییس جمهور به استان آغاز شد.

معاون استاندار قزوین اذعان کرد: با اجرایی شدن این طرح آب 14 شهر و 194 روستا معادل 70 درصد جمعیت استان شامل 900 هزار نفر پوشش داده خواهد شد.

وی ابراز کرد: امیدواریم این طرح بزرگ عمرانی با اهتمام سرمایه گذار بخش خصوصی در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

حبیبی افزود: در سال‌های گذشته حداکثر سهم استان از سد طالقان 120 تا 150 میلیون متر مکعب بود؛ اما با پیگیری‌های صورت گرفته در سال جاری این مقدار به 250 میلیون متر مکعب افزایش یافت.

این مسئول بیان کرد: تخصیص این مقدار از آب سد طالقان، مشکلات ما را در تامین آب کشاورزی و زراعی حل خواهد کرد و پیش بینی می‌شود با توجه به بارش‌های خوب امسال، در زمان حاضر مشکل خاصی در تامین این آب از سد طالقان نداشته باشیم.

وی عنوان کرد: پروژه انتقال آب شرب سد طالقان به استان قزوین با 6 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی از طریق bot آب شرب 14 شهر و 194 روستا را تامین خواهد کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان