۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین پرداخت غرامت واحدهای معدوم شده پرورش مرغ/ هدف ما هدایت یارانه‌های دولتی به سمت دامداران روستایی است
کد خبر: ۲۴۲۸۹۸ نویسنده: سید بهمن نقیبی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۷ ساعت: ۶:۵۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دامپزشکی استان در مصاحبه با صبح قزوین اعلام کرد:

پرداخت غرامت واحدهای معدوم شده پرورش مرغ/ هدف ما هدایت یارانه‌های دولتی به سمت دامداران روستایی است

مدیرکل دامپزشکی استان بیان کرد: هم اکنون اداره کل دامپزشکی هیچگونه بدهی در قبال معدوم سازی واحدهای آلوده و مشکوک به آنفلوانزای پرندگان ندارد و غرامت این معدوم‌سازی‌ها پرداخت شده و این اداره کل مبلغی بابت معدوم سازی بدهکار نیست.

پرداخت غرامت واحدهای معدوم شده پرورش مرغ/ هدف ما هدایت یارانه‌های دولتی به سمت دامداران روستایی است
سید بهمن نقیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره برنامه این اداره کل در خصوص واکسیناسیون جمعیت دامی استان علیه بیماری‌های شایع این گروه، گفت: تمام هزینه واکسن‌هایی که در برنامه استراتژیک کشور قرار دارد و به شکل کلان داری اهمیت هستند از سوی دولت تامین می‌شود.

وی افزود: چنانچه دامداری جهت تامین امنیت بیشتر دام‌های خود اقدام به انجام واکسیناسیونی که در برنامه کلان کشور وجود ندارد، کرده باشد هزینه آن را نیز پرداخت کند، چراکه دولت فقط هزینه واکسن‌‌‌‌ و واکسیناسیونی را پرداخت می‌کند که در برنامه استراتژیک کشور قرار داشته باشد.

این مسئول ادامه داد: طی 3 سال اخیر اداره کل دامپزشکی استان واکسیناسیون تعداد زیادی از واحدهای دامی روستایی را از طریق خدمت از بخش غیر دولتی یا از طریق همکاران این اداره در بخش دولتی به طور رایگان انجام داده است.

نقیبی با اشاره به تعدادی از واکسیناسیون‌هایی که به صورت رایگان انجام می‌شود، اظهار کرد: واکسیناسیون علیه بیماری‌هایی همچون تب برفکی در جمعیت گوسفندی و گاوی، آبله گوسفندی، لمپی اسکین، هاری در سگ، تب مالت در گوسفند و گاو به طور کامل و رایگان انجام می‌شود.

وی درباره برنامه این اداره کل نسبت به واکسیناسیون گروه پرندگان بومی، بیان کرد: در برخی مناسبت‌ها موارد طرح‌هایی به شکل نمادین در جهت واکسیناسیون طیور بومی انجام می‌شود؛ اما این برنامه‌ها به شکل مدون تعریف نشده است.

این مسئول ادامه داد: سال گذشته طرح واکسیناسیون طیور بومی در 12 استان کشور انجام شد که قزوین جزو این برنامه نبود، چنانچه امسال چنین طرحی اجرایی شود قطعا قزوین یکی از استان‌های مدنظر خواهد بود.

آنفلوانزای مشترک بین انسان و پرندگان واکسن ندارد
نقیبی در ادامه به خطرات آنفلوانزای مشترک بین انسان و پرندگان اشاره و تصریح کرد: آنفلوانزای پرندگان بیماری بسیار خطرناکی است که واکسن ندارد به همین جهت چنانچه موردی از ابتلا به این بیماری در واحدی گزارش شود سریعا اقدام به معدوم سازی آن واحد خواهیم کرد.

وی افزود: هم اکنون اداره کل دامپزشکی هیچگونه بدهی در قبال معدوم سازی واحدهای آلوده و مشکوک به آنفلوانزای پرندگان ندارد و غرامت این معدوم‌سازی‌ها پرداخت شده و این اداره کل مبلغی بابت معدوم سازی بدهکار نیست.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: طی سال‌های اخیر اپیدمی حادی در گروه‌های دامی و پرندگان استان که سلامت مردم را به خطر بیاندازد وجود نداشته و در برخی موارد 95 درصد استان تحت پوشش و پایش‌ قرار گرفته و واکسن‌های وارداتی با هزینه دولتی خریداری شده و به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده شد.

نقیبی به اهمیت حمایت از دامداران روستایی اشاره و اظهار کرد: با توجه به اهمیت اقتصاد مقاومتی در کشور قصد داریم تا یارانه‌های دولتی که به این اداره کل تعلق می‌گیرد را به سمت حمایت از دامداران روستایی که تامین هزینه سلامت برای آنان دشوار است، هدایت کنیم.

وی ادامه داد: با این کار می‌توانیم جمعیت روستایی استان را حفظ کرده و تا این دامداران بتوانند با هر تعداد دام بدون دغدغه از دست دادن سرمایه خود هزینه‌های معیشتی خانواده را تامین کنند.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون تمام بدهی‌های این اداره کل با حمایت مسئولان پرداخت شده و در جهت استمرار خدمت‎‌رسانی نیازمند اعتبارات استانی هستیم که با ابلاغ بودجه‌های جدید اولویت‌بندی خواهیم کرد.
انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

علی حمدپور / ۰۶ ارد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰

سلام همکار عزیز . با توجه به سایت پر محتوا وقشنگتون اگر امکان داره ومارو قابل بدونید تبادل لینک داشته باشیم تا نام زیبای سایت وزینتان در پیوند سایت خود قراردهم . منتظر دستور مدیریت محترم هستم / پایدار باشید درپناه حق پایگاه خبری تحلیلی نوای گیلانغرب http://navaygilanegharb.ir
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان