۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین تبدیل عروسی و عزا به میتینگ انتخاباتی نامزدهای انتخابات؟!
کد خبر: ۲۴۲۸۹۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۷ ساعت: ۶:۴۰ ↗ لینک کوتاه

قومی گرایی بلای جان انتخابات الوند؛

تبدیل عروسی و عزا به میتینگ انتخاباتی نامزدهای انتخابات؟!

بافت شهری الوند سنتی، قومی و قبیله ای است به همین دلیل هر مراسم جشنی و یا عزایی که برگزار می شود افراد مختلفی از طایفه های مختلف، شهر ها و حتی استان های همجوار در این مراسمات شرکت می کنند.

 تبدیل عروسی و عزا به میتینگ انتخاباتی نامزدهای انتخابات؟!
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ؛ شهر الوند با جمعیتی بالغ بر ۶۰ هزار نفر هر روز متاسفانه شاهد مرگ و میرها و مراسمات شادی و عروسی متعددی است.

بافت شهری الوند سنتی، قومی و قبیله ای است به همین دلیل هر مراسم جشنی و یا عزایی که برگزار می‌شود افراد مختلفی از طایفه‌های مختلف، شهر ها و حتی استان های همجوار در این مراسمات شرکت می‌کنند.

این اتفاق چند نکته مثبت با خود به همراه دارد، ولی متاسفانه در ایام انتخابات این مراسمات باعث زمینه ای برای تبلیغات انتخاباتی برخی از نامزد ها و هوادارانشان تبدیل شده است.

انتخابات در سال‌های گذشته نشان که موفقیت بسیاری از نامزد های انتخابات که از طایفه و قوم و تبار بیشتری برخوردار است و در مراسمات شادی و عزا نیز تعاملات گسترده تری با مردم دارند رقم می‌خورد.

از طرفی هر نامزد انتخابات شورای شهر در این شهر موقع ورود و خروج از مسجد باعث بوجود آمدن صحنه‌های جالب می‌شوند و همراهانی که برای خوب جلوه دادن فرد مورد نظر خود وی را به دیگران معرفی می‌کنند که در بعضی مواقع این سلام و علیک‌ها شاهد ترافیک سنگینی درون به خصوص مساجد و حسینیه‌ها هستیم.

در بعضی از مواقع در یک مسجد بالای ۱۰ نامزد حضور دارند که این حرکت بسیار جالب است که مردم نمی‌دانند آمده اند مراسم تحریم،! یا یک متینگ انتخاباتی است براستی خانواده عزادار چه فکری می‌کنند؟!!!

در این بین انتخاب این افراد بر اساس تخصص، کارآمدی و تعهد نیست، بلکه تنها جنبه قومی گرایی آن مد نظر قرار گرفته می‌شود.

با ورود این افراد به انتخابات و شوراها و نبود تخصص، کارآمدی و تعهد بسیاری از مشکلات ساختاری در حوزه شهری، اجتماعی، فرهنگی در جامعه بروز می کند که این امر ناشی از انتخاب یک شخص بر اساس قومی گرایی است.

به عنوان مثال اگر طرحی کارشناسی شده نباشد و پیاده سازی و اجرا شود بعد از مدتی علاوه بر هدر رفت بیت المال، مشکلات شهری بوجود می‌آورد.

انتهای پیام/2002

منبع: ندای البرز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان