۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در قزوین برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۴۲۸۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۶ ساعت: ۱۴:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان:

هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی همزمان با سراسر کشور در قزوین خبر داد.

هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در قزوین برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، رویا اسماعیلی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین ظهر امروز(چهارشنبه) در نشست خبری که به منظور اطلاع رسانی در مورد جشنواره کتابخوانی رضوی در محل این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در راستای ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فرهنگ کتابخوانی و بهره‌مندی از سیره پاک ائمه معصومین و به ویژه امام رضا(ع) از طریق مطالعه کتب مرتبط با ایشان برگزار می‌شود.

وی افزود: افزایش تعداد و موضوعات کتاب‌های جشنواره از جمله تغییرات صورت گرفته در جشنواره سال جاری است و از آنجا که در راستای تکریم ایام دهه کرامت برگزار می‌شود؛ از این رو منابعی با موضوع حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) به کتب جشنواره اضافه و تعداد کتاب‌ها دو برابر شده است.

این مسئول با اشاره به فهرست کتاب‌های هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی خاطرنشان کرد: این جشنواره در سه مقطع سنی کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال برگزار می‌شود و بر این اساس کتاب «‌۱۰ قصه از امام رضا(ع) برای بچه‌ها» برای گروه سنی ۴ تا ۱۱ سال برای مخاطبان کودک و «ماه غریب من» برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۷ سالگی برای نوجوانان تعیین شده است.

وی ادامه داد: برای مخاطبان جوان و بزرگسال نیز کتاب‌های «امام رضا(ع) و زندگی، بانوی ملکوت و چلچراغ شیراز» برای گروه سنی ۱۸ سالگی به بالا در نظر گرفته شده است.

مهلت شرکت در مسابقه تا اول تیرماه 
اسماعیلی با اشاره به شرایط شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی تصریح کرد: افراد فقط مطابق مقطع سنی خود می‌توانند در مسابقه شرکت کنند و امکان شرکت در مقاطع سنی بالاتر و پایین‌تر را ندارند؛ ضمن اینکه در مقطع سنی بالای ۱۸ سال امکان انتخاب بیش از یک کتاب برای شرکت در مسابقه وجود ندارد.

وی عنوان کرد: این جشنواره امسال نیز به دو شیوه مکتوب و اینترنتی و در دو قالب فردی و خانوادگی برگزار می‌شود و علاقمندان برای دریافت کتاب‌های مسابقه به صورت امانی می‌توانند به کتابخانه‌های عمومی استان یا آدرس www.iranpl.ir به صورت فایل پی‌دی‌اف مراجعه کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بیان کرد: در جشنواره امسال کودکان می‌توانند جذاب‌ترین بخش کتاب از نظر خودشان را نقاشی و با ذکر نام داستان ارسال کنند و یا اینکه با ضبط و ارسال یک فایل صوتی یا ویدئویی، کتاب را به دیگران معرفی کرده و یا بخش‌هایی از کتاب که برایشان جذاب است را بخوانند و یا یک قصه از کتاب را بازگو کنند.

وی عنوان کرد: مهلت شرکت در مسابقه از ۲۰ فروردین تا اول تیرماه امسال بوده و فرصت جمع‌آوری و ارسال پاسخنامه‌ها از یکم تا هفتم تیرماه تعیین شده است همچنین برگزاری آیین اختتامیه کشوری در ایام کرامت خواهد بود.

اسماعیلی در پایان گفت: به برگزیدگان جشنواره علاوه بر لوح سپاس و تندیس جشنواره هدایای نقدی شامل ۳۱۳ جایزه یک میلیون ریالی برای ۳۱۳ نفر از برگزیدگان بخش انفرادی و ۸ جایزه ویژه برای ۸ خانواده اهدا می‌شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان