۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین سقف مالی برای هزینه‌های انتخاباتی تعیین شود/ نباید پول رأی مردم را تحت‌تأثیر قرار دهد
کد خبر: ۲۴۲۷۲۶ نویسنده: محمدرضا خانلری تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۶ ساعت: ۸:۵۹ ↗ لینک کوتاه

دبیر کانون دانشگاهیان ایران اسلامی:

سقف مالی برای هزینه‌های انتخاباتی تعیین شود/ نباید پول رأی مردم را تحت‌تأثیر قرار دهد

عضو هیئت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: باید در کنار وضع قوانین، فرهنگ‌سازی لازم برای رشد عموم مردم انجام شود تا پول و هزینه نمودن نامزدهای انتخاباتی رأی آنها را تحت‌تأثیر قرار ندهد و انتخابی شایسته داشته باشند.

سقف مالی برای هزینه‌های انتخاباتی تعیین شود/ نباید پول رأی مردم را تحت‌تأثیر قرار دهد
محمدرضا خانلری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین اظهار کرد: امسال با ۲ رویداد بزرگ انتخابات دوازدهم ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر روبرو هستیم که هر دو دارای اهمیت و حساسیت بسیار است.

وی افزود: برگزاری انتخابات فرصتی برای تجلی مشارکت مردم در سرنوشت خویش است تا بهترین را به انتخاب خود برای ۴ سال آینده رقم بزنند.

خانلری نظام مردم‌سالاری دینی را بهترین نوع دموکراسی در جهان دانست و تصریح کرد: هم اکنون در دموکراسی‌های موجود در غرب و دیگر کشورها این ضعف بزرگ وجود دارد که کانون‌های ثروت و قدرت بر مسند نشسته و هیچ تضمینی برای در نظر گرفتن منافع عمومی توسط آنها وجود ندارد.

وی ادامه داد: اما در نظام مردم‌سالاری دینی، اصل نظام و حاکمیت زیر نظر ولایت فقیه قرار دارد که این تضمین بزرگ را برای رعایت حقوق ملت و در اولویت قرار داشتن آن ضمانت می‌کند.

دبیر کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با اشاره به برگزاری انتخابات در سال پیش رو گفت: در قوانین ناظر بر انتخابات یک مشکل وجود دارد و آن این است که نظارت مالی بر آن ضغیف است.

این استاد دانشگاه افزود: گاه دیده می‌شود کسانی که پول بیشتری خرج انتخابات می‌کنند جدای از بدنه جامعه رأی‌ها را به سمت خود هدایت می کنند که باید این نقطه ضعف توسط قوانین حل شود.

خانلری با اشاره به لزوم نظارت جدی بر بحث مالی نامزدهای حاضر در انتخابات عنوان کرد: باید در فرایند انتخابات سقفی در قانون برای هزینه‌های صورت گرفته توسط کاندیدها تعیین شود و نظارتی همه جانبه بر نحوه هزینه کردن آنها صورت بگیرد.

عضو هیأت علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) گفت: باید در کنار وضع قوانین، نسبت به فرهنگ‌سازی در میان اقشار مختلف مردم هم همت لازم را داشت تا عموم مردم به رشد کافی در این راستا رسیده و خرج کردن و هزینه نمودن نامزدهای انتخاباتی رأی آنها را تحت‌تأثیر قرار ندهد و انتخابی شایسته داشته باشند.

وی اضافه کرد: امیدواریم در سال ۹۶ شاهد سالی پر از موفقیت و نشاط برای آحاد مردم باشیم و حاصل مشارکت گسترده مردم در انتخابات، پیشرفت روزافزون نظام جمهوری اسلامی باشد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان