۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تجهیز اتاق بهداشت ۴۰ مدرسه استان طی سال گذشته
کد خبر: ۲۴۲۴۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۴ ساعت: ۱۲:۵۸ ↗ لینک کوتاه

معاون سلامت آموزش و پرورش قزوین اعلام کرد:

تجهیز اتاق بهداشت ۴۰ مدرسه استان طی سال گذشته

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان با اشاره به تجهیز اتاق بهداشت ۴۰ مدرسه استان طی سال گذشته بیان کرد: در طول سال تحصیلی ۹۵-۹۶ تعداد ۱۴۳۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش مراقبت‌های بهداشتی در مدارس شهری و روستایی قرار گرفتند.

تجهیز اتاق بهداشت ۴۰ مدرسه استان طی سال گذشته
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، عین‌الله صادقی معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان پیش از ظهر امروز(سه‌شنبه) در مراسم استانی هفته سلامت که در دبیرستان فرزانگان شهدای شالباف قزوین برگزار شد، اظهار کرد: طرح‌های مشترک بسیاری با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش در مدارس استان برگزار می‌شود.

وی افزود: سیاست مدیرکل آموزش و پرورش استان در بحث سلامت و نشاط، افزایش نرخ پوشش در میان دانش‌آموزان است و آمارها نشان می‌دهند در طی سنوات گذشته در بحث سلامت جسمی، روحی و اجتماعی اقدامات مناسبی انجام شده است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: نشاط یکی از شعارهای مدیرکل آموزش و پرورش بوده و طرح‌هایی که در طول 3 سال گذشته اجرا شده درواقع سواد حرکتی را در آموزش و پرورش افزایش داده است و هویت‌یابی را برای دانش‌آموزان به ارمغان آورده و همچنین جامعه پذیری را در بین دانش‌آموزان نهادینه کرده است.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره نوجوان سالم در همه مناطق 14 گانه و برنامه مکمل‌یاری از جمله اقدامات مشترک انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی است.

برگزاری همایش‌های آموزش پیشگیری از بیماری ایدز برای 5000 نفر
صادقی عنوان کرد: اجرای نمایشنامه سلامت در 59 مدرسه، اجرای 7 پروژه طرح جامع سلامت استان و همچنین اجرای طرح ارتقای سلامت نوجوانی در 7 مدرسه و طرح ملی دادرس با مشارکت جمعیت هلال احمر استان در 145 مدرسه از دیگر برنامه‌های اجرا شده است.

وی ادامه داد: سال گذشته 39480 نفرساعت دوره‌های ضمن خدمت با موضوعات سلامت با همکاری معاونت پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش برگزار شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: از دیگر برنامه‌ها و طرح‌های اداره سلامت می‌توان به برگزاری همایش‌های آموزش پیشگیری از بیماری ایدز برای 5000 نفر، توزیع بسته بهداشت فردی ویژه دانش‌آموزان و همچنین توزیع بسته‌های آموزشی با موضوعات مختلف سلامت در کلیه مناطق استان اشاره کرد.

وی افزود: در راستای اجرای برنامه سفیران سلامت 532 مدرسه تحت پوشش این برنامه قرار گرفت همچنین در 357 مدرسه برنامه مدارس مروج سلامت برگزار شد.

صادقی عنوان کرد: طرح آهن‌یاری برای 43010 نفر از دانش‌آموزان دختر دوره اول و دوم استان و طرح مکمل یاری با مگادوز ویتامین دی برای 89373 نفر از دانش‌آموزان کلیه دبیرستان‌های دخترانه و پسرانه دوره اول و دوم همچنین طرح پیشگیری از شیوع پدیکولوز(شپش سر) با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی انجام شده است.

وی با اشاره به تجهیز اتاق بهداشت 40 مدرسه استان طی سال گذشته بیان کرد: در طول سال تحصیلی 95-96 تعداد 143500 نفر از دانش‌آموزان تحت پوشش مراقبت‌های بهداشتی در مدارس شهری و روستایی قرار گرفتند.

در ادامه سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: هدفمند بودن، داشتن برنامه و تفکر مثبت، عشق ورزیدن به اطرافیان و همچنین انس و الفت الهی و معنوی بودن 5 نکته مهم برای سالم زیستن است که در کنار سلامت جسمانی موجب افزایش نشاط در زندگی می‌شوند.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان