۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین گزارش صندوق بین المللی پول از عقبگرد ایران در اشتغال
کد خبر: ۲۴۱۵۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۳۰ ساعت: ۱۶:۳۰ ↗ لینک کوتاه

اوضاع بیکاری در دولت روحانی وخیم‌تر شد

گزارش صندوق بین المللی پول از عقبگرد ایران در اشتغال

صندوق بین المللی پول از وخیم تر شدن وضعیت اشتغال در ایران خبر داد و اعلام کرد ۷ کشور در حل مشکل بیکاری خود از ایران در سال ۹۵ پیشی گرفته اند.

گزارش صندوق بین المللی پول از عقبگرد ایران در اشتغال
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین به نقل از تسنیم صندوق بین المللی پول از وخیم تر شدن وضعیت اشتغال در ایران خبر داد و اعلام کرد ۷ کشور در حل مشکل بیکاری خود از ایران در سال ۹۵ پیشی گرفته اند.
جدیدترین آمار ارائه شده از سوی صندوق بین المللی پول نشان می دهد وضعیت بیکاری در ایران طی سال گذشته وخیم تر شده است و در مقایسه با کشورهای دیگر نیز دولت ایران در زمینه اشتغالزایی عملکرد نامناسبی داشته است.

اوضاع بیکاری در دولت روحانی وخیم‌تر شد/ الجزایر و باربادوس هم از ایران پیشی گرفتند

نرخ بیکاری ایران در سال 95 حدود 1.5 درصد افزایش داشته است. در حالی که بر اساس آمار صندوق بین المللی پول نرخ بیکاری در ایران طی سال 2015 برابر با سال 1394 بالغ بر 11 درصد بوده است در سال 95 این رقم به 12.45 درصد افزایش یافته است.

افزایش قابل توجه نرخ بیکاری در سال 95 با ادعای بازگشت رونق به اقتصاد کشور در این سال که از سوی مقامات دولت یازدهم مطرح می شود همخوانی ندارد.

بر اساس این گزارش آمار مقایسه ای کشورها نیز نشان می دهد دولت ایران در زمینه اشتغالزایی نسبت به سایر دولت ها در جهان عملکرد پایین تری داشته است. ایران از نظر نرخ بیکاری در سال 94 رتبه 25 را در بین کشورهای جهان کسب کرده بود اما در سال 95 در جایگاه 18 از این نظر قرار گرفته است که بنابراین 7 کشور توانسته اند وضعیت اشتغال خود را بهبود ببخشند و ایران را در رده بندی جهانی پشت سر بگذارند. از جمله این کشورها عبارتند از الجزایر، باربادوس، اسلواکی و ایتالیا.

آفریقای جنوبی با نرخ بیکاری 26.7 درصدی بالاترین نرخ بیکاری در بین کشورهای جهان را در سال 95 داشته است. بوسنی با نرخ بیکاری 25.4 درصدی و یونان با 23.7 درصد به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند.

 برخی کشورهایی که بیکاری کمتری نسبت به ایران دارند عبارتند از: باهامس با 12.1 درصد، سورینام با 10.9 درصد، ترکیه با 10.7 درصد، فرانسه با 10 درصد، مراکش با 9.4 درصد، فیجی با 8.7 درصد، کانادا با 7 درصد، پاکستان با 5.9 درصد.



انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان