۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین سالیانه ۷۰ هزارتن تخم مرغ تولید می‌شود
کد خبر: ۲۴۱۵۱۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۳۰ ساعت: ۱۴:۴۲ ↗ لینک کوتاه

در استان قزوین:

سالیانه ۷۰ هزارتن تخم مرغ تولید می‌شود

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: سالیانه ۷۰هزارتن تخم مرغ در استان قزوین تولید می‌شود که ۵۵ هزارتن آن مازاد برمصرف داخلی استان است که می توان صادرکرد.

سالیانه ۷۰ هزارتن تخم مرغ تولید می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ سید منصور حاج سید جوادی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در جلسه مشترک با صادرکنندگان بخش دام و طیور استان اظهار کرد: این میزان ظرفیت تولید تخم مرغ در استان می‌تواند به50درصد افزایش یابد بنابراین باید ازاین پتانسیل مستعد بیشتر استفاده شود تامیزان صادرات این محصول افزایش یابد.

وی ابراز کرد: تخم مرغ بازار پرتلاطم دارد و با نوسانات شدید قیمت روبروست که این امر مانع از داشتن بازار مستمر دربخش صادرات می‌‎شود و باید چاره ای در این زمینه اندیشید.

این مسئول تصریح کرد: همچنین سالیانه بیش از 60 هزار تن مرغ دراستان تولید می‌شود که هم اکنون 30هزارتن تولید مازاد برمصرف دارد که در صورت داشتن بازار صادرات می‌توانیم این میزان را به60هزار تن افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: اعطای سرمایه تسهیلاتی بدون سود و یا باسود کم و حداقل کارمزد به تشکل‌ها می‌توان میزان تولیدو صادرات را افزایش داد.

حاج سید جوادی گفت: سالیانه 70هزارتن تخم مرغ در استان قزوین تولید می‌شود که 55 هزارتن آن مازاد برمصرف داخلی استان است که می توان صادرکرد.

کمبود تسهیلات از جمله مشکلات مرغداران
در ادامه این جلسه حجت مدیر عامل اتحادیه مرغداران استان قزوین گفت: استان قزوین بستر مناسبی برای تولید گوشت مرغ و تخم مرغ دارد و سرمایه گذاری‌های خوبی هم در این حوزه انجام شده است.

وی افزود: با ارائه تسهیلات کم بهره وکاهش هزینه‌های تولید می‌توانیم به افزایش و رشد خوبی در توسعه صنعت مرغ دست یافت که در صورت تحقق آن می‌توان به 40میلیون دلار صادرات مرغ در سال جاری رسید.

وی مسائلی از جمله؛ بیمه، دارائی و کمبود اعتبارات و تسهیلات را از جمله مشکلات مرغداران استان برشمرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان